ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: تجارت با ایران خطرناک است

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌های اروپایی که قصد تجارت با ایران را دارند هشدار داده که ممکن است به حمایت مالی از تروریسم متهم شوند.

ایالات متحده آمریکا یک بار دیگر به شرکت‌ها و تجار اروپایی که قصد معامله با ایران را دارند درباره مخاطرات تجارت با ایران به عنوان کشوری که از شبه‌نظامیان مسلح شیعه حمایت می‌کند و به این ترتیب ثبات منطقه را به خطر انداخته هشدار داد و از اقدام اتحادیه اروپا برای بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران استقبال کرد.

سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تا ۱۲ مه سال جاری (۲۲ اردیبهشت) به بریتانیا، فرانسه و آلمان فرصت داده که مکمل‌هایی برای برجام درنظر بگیرند. با این مکمل‌ها می‌بایست تأسیسات نظامی ایران تحت نظارت جامعه جهانی درآید و در پایان مدت محدودیت غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات هسته‌ای ایران هم تجدید نظر شود (بند غروب). سه قدرت اروپایی و آمریکا ۱۵ مارس در برلین پشت درهای بسته مذاکراتی انجام دادند و سپس یک روز بعد نشست کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار شد. همزمان سه قدرت اروپایی پیشنهادهای خود را در زمینه افزودن مکمل‌هایی به برجام در اختیار سایر کشورهای اروپایی قرار دادند، اما این پیشنهادها با اقبال چندانی مواجه نشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی سه‌شنبه ۲۱ فروردین/ ۱۰ آوریل در سفرش به لندن گفت تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، بخش مهمی از اقدامات بازدارنده جامع علیه «فعالیت‌های شرورانه» جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند.

۹ فروردین ایتالیا، اسپانیا، اتریش و چند کشور دیگر اروپایی با پیشنهاد فرانسه، بریتانیا و آلمان برای تحریم ایران مخالفت کرده بودند. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اعلام کرده بود که توافق هسته‌ای با ایران «دست‌نخورده» باقی می‌ماند. معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی با اشاره به رایزنی‌های کشورهای اتحادیه اروپا برای اعمال برخی تحریم‌ها علیه ایران گفت:

«ما از طریق رسانه‌ها مطلع هستیم که اتحادیه اروپا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران را بررسی می‌کند. این یک گام خوب و مثبت است و ما از آن حمایت می‌کنیم.»

مندلکر گفت یادآوری کرد که ایران برای حمایت از حزب‌الله، حماس و دولت سوریه منابع مالی صرف می‌کند و در همان حال در نظام بانکی ایران نیز شفافیت وجود ندارد. به همین جهت، به گفته او کسانی که با وجود تحریم‌ها در پی تجارت با ایران‌اند، ممکن است متهم به حمایت مالی از تروریسم شوند:

«ما می‌گوییم شرکت‌هایی که درباره تجارت با ایران فکر می‌کنند خود را در معرض خطرات جدی قرار می‌دهند. زیرا ممکن است طرف معامله آن‌ها سپاه پاسداران باشد که با حمایت از تروریسم منطقه را بی‌ثبات می‌کند. خطرات برای تجارت در ایران همچنان پابرجا هستند زیرا ایرانی‌ها نظامشان را اصلاح نکرده‌اند.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی دوشنبه ۲۰ فروردین/ ۹ آوریل در سخنانی که به مناسبت روز ملی فن‌آوری هسته‌ای ایراد کرد به کشورهای غربی هشدار داد که اگر از برجام خارج شوند آثار آن را خواهند دید:

« ما آغازگر نقض پیمان نیستیم ولی اگر آنها نقض کنند پشیمان خواهند شد و آثار آن را خواهند دید. آمادگی ما بیشتر از آن است که فکر می‌کنند.»

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم خاطرنشان کرده بود که ایران در کمتر از چهار روز می‌تواند غنی‌سازی اورانیوم را از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود

    تنها راه رهایی ملت ایران از دست این جانیان ودزدان خلف مدینه تحریم نفتی وسیاسی است .

  • های حاوی

    برای کسانی که از رانت غرات نفت بهره می برند هیچ مشکلی نیست حتی اقتصاد یک کشور ۸۰ میلیون نفری بخواباند، کما اینکه شاهد بودیم در این ۴۰ سال. تاز مانی این سهام منابع ثروت ملی مانند نفت رایگان میان صاحبانش یعنی عموم مردم توزیع نشود و دست حاکمیت از جیب ملت کوتاه نشود، اینها کوچکترین احساس مسئولیتی نخواهند کرد.