ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق تهران و مسکو برای گسترش مبادلات تجاری

<p>رییسان دولت ايران و روسيه در یک گفت&zwnj;وگوي تلفني خواهان گسترش مبادلات تجاری و مالی با یکدیگر شدند و مخالفت خود را با هرگونه درگیری خارجی در منطقه ابراز کردند.</p> <!--break--> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) &nbsp;محمود احمدي&zwnj;نژاد &nbsp;و &nbsp;ديميتري مدودوف &nbsp;با اشاره به ديدگاه مشترك دو كشور در خصوص تحولات منطقه و فشارهاي فرا منطقه&zwnj;اي،خواهان هماهنگي نزديك تهران و روسيه براي حل و فصل مسالمت&zwnj;آميز اين تحولات شدند.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <blockquote> <div dir="RTL">رییسان دولت ايران و روسيه با تاکید بر گسترش حجم همكاري هاي اقتصادي و تجاري دو كشور و استفاده از ارز ملي و حذف دلار در اين مبادلات، آن را موجب افزايش حجم مبادلات دو كشور دانستند</div> </blockquote> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">ديميتري مدودوف رييس جمهور روسيه نيز در اين تماس تلفني با تاكيد بر اينكه ارزيابي&zwnj;ها و ديدگاه&zwnj;هاي جمهوري اسلامي ايران و روسيه بسيار نزديك و منطبق بر هم است، اظهار داشت: &quot;روسيه همانند جمهوري اسلامي ايران از حل و فصل تحولات موجود در برخي كشورهاي منطقه از طريق صلح&zwnj;آميز و گفت&zwnj;وگوهاي سياسي حمايت مي كند و مخالف هرگونه دخالت خارجي و نظامي در اين كشورها است<span dir="LTR">.</span>&quot;</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">مدودوف با تاكيد بر افزايش بيش از پيش حجم روابط دو كشور در زمينه&zwnj;هاي اقتصادي، استفاده از ارز ملي و حذف دلار را در مبادلات تجاري دو كشور مورد تاكيد قرارداد و گفت: &quot;ظرفيت&zwnj;هاي ايران و روسيه بسيار فراتر از حجم كنوني است و روسيه بدنبال ارتقاي مناسبات دو كشور در تمامي زمينه&zwnj;ها و فعال كردن همه توافقات كميسيون مشترك اقتصادي است<span dir="LTR">.</span>&quot;</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">فعالیت&zwnj;های هسته&zwnj;ای ایران از دیگر موضوعاتی بود که در این گفت&zwnj;وگو مطرح شد و دو طرف با تاکید بر حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته&zwnj;ای، ادامه مذاکرات با گروه ۱+۵ حول محور طرح گام به گام روسیه را &quot;مفید&quot; دانستند.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">تماس رییسان جمهور ایران و روسیه برای ارتقای سطح مناسبات در شرایطی صورت می گیرد که ایالات متحده و کشورهای اروپایی در حال تدارک دور تازه ای از فشارها علیه جمهوری اسلامی هستند.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">در همین رابطه روز پنجشنبه، ۱۵ دی ماه رسانه&zwnj;های خبری به نقل از دیپلمات&zwnj;های اروپایی گزارش دادند که در جریان گفت&zwnj;وگوهای نمایندگان کشورهای اروپایی در آخرین روزهای ماه دسامبر، این کشور&zwnj;ها بر سر منع واردات نفت خام از ایران به توافق اولیه دست یافته&zwnj;اند.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا هم روز شنبه، ۱۰ دی قانون جدید بودجه دفاعی آمریکا را امضا کرد که تشدید تحریم&zwnj;های ایران، از جمله مجازات شرکت&zwnj;ها و موسسه&zwnj;های طرف معامله با بانک مرکزی این کشور را هم شامل می&zwnj;شود.</div> <p>&nbsp;</p>

رییسان دولت ايران و روسيه در یک گفت‌وگوي تلفني خواهان گسترش مبادلات تجاری و مالی با یکدیگر شدند و مخالفت خود را با هرگونه درگیری خارجی در منطقه ابراز کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    روسیه در حال چپاول منابع و ثروت ایران و دهن کجی به مردم ایرانست. ایرانیان هرگز خیانتها و رذالتهای مسکو را فراموش نخواهند کرد.

  • yanin

    ‫با چپاول کدام کشور بیشتر موافق هستید؟ ‫چین ، روسیه ، انگلیس و بلوک اروپائي و یا ایالت متحده آمریکا مرکز تمدن ،عشق و دموکراسی ‫و صادر کننده صلح و حقوق بشر در چهار گوش دنیا؟ ‫لطفأ‌ در دادن جواب و تحلیل مثل همیشه منافع شخصی را در نظر نگیرید هدف از طرح سئوال منافع ‫ملی میباشد.