ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: روسیه آماده باش که موشک‌ها در راه‌اند

رئیس جمهور آمریکا تلویحاً اعلام کرده که به سوریه حمله خواهد شد. وزارت خارجه روسیه می‌گوید تروریست‌ها را هدف قرار دهید نه «حکومت قانونی اسد» را.

دونالد ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر تلویحاً اعلام کرده که ایالات متحده آمریکا به سوریه حمله موشکی می‌کند. رئیس جمهور آمریکا این پیام را در واکنش به وزارت دفاع روسیه نوشته است که اعلام کرده بود نه تنها موشک‌های آمریکا و متحدان غربی‌اش را رهیابی و منهدم می‌کند، بلکه ناوهایی را هم که موشک‌ها از آن شلیک شده، هدف قرار می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا

چهارشنبه ۱۱ فوریه دونالد ترامپ برای بار دوم از بشار اسد به عنوان یک «حیوان» یاد کرد و در پیامی در توئیتر نوشت:

«روسیه می‌گوید همه موشک‌هایی را که به سوریه شلیک شوند از بین می‌برد. روسیه آماده باش، چون [موشک‌ها] دارند می‌آیند، موشک‌های نو و خوشگل و هوشمند! شریک نباشید با حیوانی که مردم خودش را با گاز می‌کشد و از این کار لذت می‌برد.»

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 11. April 2018

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این پیام توئیتری رئیس جمهور آمریکا در نوشته‌ای در فیسبوک نوشته‌ است:

«موشک‌های هوشمند باید به سمت تروریست‌ها پرواز کنند و نه اینکه یک حکومت قانونی را هدف قرار دهند.»

روسیه می‌گوید حکومت بشار اسد قانونی است و حمله شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی را صحنه‌سازی تلقی می‌کند.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، آمریکا و متحدانش را متهم کرده که با حمله موشکی به سوریه قصد دارند نشانه‌های موجود در شهر دوما مبنی بر اینکه یک حمله شیمیایی در این شهر اتفاق نیفتاده را از بین ببرند.

امدادگران که در غوطه شرقی از جمله در شهر دوما فعالیت می‌کنند گزارش داده بودند که شامگاه شنبه ۷ آوریل / ۱۸ فروردین در اثر حمله شیمیایی به اطراف این شهر دست‌کم ۶۰ غیرنظامی جان باخته و بیش از ۱۰۰۰ نفر زخمی شدند. شورشیان، دولت اسد  را عامل این حمله دانسته‌اند اما دمشق هرگونه دخالت در این زمینه را انکار کرده است.

شامگاه گذشته روسیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد. در این قطعنامه پیش‌بینی شده بود که فرودگاه‌های سوریه تحت نظارت بین‌المللی درآید.

بعد از حمله شیمایی ۷ آوریل شورشیان جیش‌الاسلام پذیرفتند که شهر دوما را به مقصد جرابلس در شمال سوریه ترک کنند. ساکنان بومی این شهر هم که نمی‌خواهند تن به حاکمیت دولت سوریه بدهند، ناگزیر محل سکونتشان را ترک کردند. هدف دولت سوریه از این اقدامات تغییر ترکیب جمعیتی شهرهایی‌ست که با حکومت اسد مخالف‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.