ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بروجردی: فیلترینگ تلگرام سیاست نظام و کاملاً منطقی است

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و امنیت خارجی مجلس و از مدافعان سرسخت فیلترینگ تلگرام بار دیگر از این اقدام دفاع کرد و گفت کسانی که اطلاعات افراد را در فضای مجازی منتشر کنند جریمه خواهند شد.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و امنیت خارجی مجلس و از مدافعان سرسخت فیلترینگ تلگرام بار دیگر از این اقدام دفاع کرد و گفت کسانی که اطلاعات افراد را در فضای مجازی منتشر کنند جریمه خواهند شد.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و امنیت خارجی مجلس شورای اسلامی

علاءالدین بروجردی با اشاره به طرح موضوع فیلترینگ تلگرام گفت: «این مهم سیاست نظام و موضوعی قابل دفاع و کاملاً منطقی است.»

او افزود: «تصویب اینترنت رایگان به‌منظور جابه‌جایی به شبکه مجازی ایرانی و تحریم شرعی و جریمه برای کسانی که بخواهند اطلاعات افراد را منتشر کنند از جمله تمهیدات درنظر گرفته شده در این مورد است.»

علاءالدین بروجردی پیش از این گفته بود که تصمیم برای مسدودکردن تلگرام تا پایان فروردین‌ماه جاری «در بالاترین سطح» اتخاذ شده است.

او همچنین گفته بود که «اطلاعات رد و بدل شده در تلگرام در اختیار انگلیس، آلمان و رژیم صهونیستی قرار می‌گیرد» و «صاحب تلگرام روسی‌الاصل و یهودی‌زاده است، که به دلیل امنیتی از روسیه خارج شد و تابعیت دیگری گرفته است».

یکی از دلایل اصلی این‌که مسئولان حکومتی قصد فیلترینگ تلگرام را کرده‌‌اند اعتراضات سراسری دی‌‌ماه سال گذشته است که معترضان برای برگزاری تجمعات خود و یا بازتاب خبرهای آن از این شبکه استفاده می‌کردند.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، دوشنبه ۲۰ فروردین در این‌باره گفت: «وزارت ارتباطات با تلگرام توافقاتی داشت که در این راستا همکاری‌های خوبی تا دی‌ماه ۹۶ انجام شد اما در ماجراهای دی‌ماه سال ۹۶ تلگرام به توافقات عمل نکرد.»

شمار کاربران ایرانی پیام‌رسان تلگرام به بیش از ۴۰ میلیون تن می‌رسد.

ایرانی‌ها در تلگرام بیش از ۶۰۰ هزار کانال عمومی دارند که ۴۰ درصد آن‌ها را فروشگاه‌های مجازی تشکیل می‌دهند. فیلترینگ این شبکه‌ اجتماعی می‌تواند به کاربران آن و دولت ایران ضربه اقتصادی بزرگی وارد آورد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ۱۴ فروردین از «ایجاد فضایی امن‌تر و توأم با آرامش و آسایش بیشتر» در فضای مجازی حرف زد و گفت: «هدف از ایجاد و تقویت نرم‌افزارها و پیام‌رسان‌های داخلی فیلتر و یا مسدود کردن دسترسی‌ها نباید باشد، بلکه باید با هدف رفع انحصار در پیام‌رسان‌ها انجام شود.»

یکی از پیام‌رسان‌های داخلی که قرار است جایگزین پیام‌رسان‌های خارجی شود «سروش» نام دارد اما شرکت اپل در «اپ‌استور» این پیام‌رسان داخلی ایران را از دسترس خارج کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • amin@namin.min

    مردک هنوز جای برجامی که واسش خودتو پاره کردی درد می کنه دست از سر تلگرام بردار