ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه هم دستور فیلترینگ تلگرام را صادر کرد

دادگاهی در روسیه دستور فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام را صادر کرد. قضات دادگاه بر اساس دادخواستی از سوی سازمان نظارت بر رسانه‌های روسیه رأی به این حکم دادند.

دادگاهی در روسیه دستور فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام را صادر کرد. قضات دادگاه بر اساس دادخواستی از سوی سازمان نظارت بر رسانه‌های روسیه رأی به این حکم دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که روند دادگاه ۱۸ دقیقه به‌طول انجامید.

فیلترینگ تلگرام در روسیه به‌دلیل آن صورت می‌گیرد که این شبکه پیام‌رسان از واگذاری کلید‌های رمزگشایی به سازمان امنیت فدرال روسیه سر باز زده است.

سازمان نظارت بر رسانه‌های روسیه روز ۶ آوریل / ۱۷ فروردین از دادگاه درخواست کرده بود که مجوز فیلترینگ این پیام‌رسان را صادر کند.

بازپرسان پرونده ادعا می‌کردند که چت‌های رمزگذاری‌شده نیز می‌توانند توسط سازمان‌های تروریستی مورد استفاده قرار گیرند.

رأی دادگاه باید فوراً اجرا شود اما وکلای مدافع تلگرام می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند.

پاول دورُف، بنیانگذار ۳۴ ساله تلگرام واگذاری کلید‌های رمزگشایی به سازمان امنیت فدرال روسیه را غیرقانونی و برخلاف آزادی بیان و مصونیت زندگی خصوصی می‌داند. او زمانی هم که در شبکه اجتماعی «وی‌کی» فعال بود حاضر نشده بود که صفحات سیاسی مخالفان دولت روسیه را از این شبکه حذف کند. «وی‌کی» یا «و کا»، پیام‌رسانی است که در روسیه، اوکراین، قزاقستان، مولداوی و بلاروس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در روزهای اخیر زمزمه فیلترینگ تلگرام در ایران نیز به راه افتاده است. یکی از دلایل اصلی این‌ اقدام اعتراضات سراسری دی‌‌ماه سال گذشته است که معترضان برای برگزاری تجمعات خود و یا بازتاب خبرهای آن از این شبکه پیام‌رسان استفاده می‌کردند.

تلگرام در سراسر جهان حدود ۲۰۰ میلیون کاربر دارد. شمار کاربران ایرانی تلگرام به بیش از ۴۰ میلیون نفر می‌رسد.

بیشتر بخوایند:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.