ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: اعتراض کارکنان شرکت حمل و نقل خلیج

اعتراضات دوشنبه ۲۷ فروردین: ادامه اعتصاب در بانه و جوانرود، ادامه تظاهرات در کازرون، تجمع دانشجویان تربیت مدرس، و تجمع سپرده‌گذاران موسسات مالی در تهران، رشت و اهواز.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آن‌ها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

در جریان اعتراضات اخیر اهواز صدها تن بازداشت شده‌اند. دوشنبه ۲۷ فرودین برخی از خانواده‌های بازداشت‌شدگان با تجمع مقابل استانداری خوزستان و دفاتر دو نماینده مجلس خواستار آزادی آنان شدند.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت بین‌المللی حمل و نقل خلیج

صدها تن از کارگران شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج دوشنبه ۲۷ فروردین در اعتراض به تعویق حقوق و حق بیمه تجمع کردند. آن‌ها شعار می‌دادند:

حساباتون عالیه، سفره ما خالیه

اعتصاب و اعتراضات قبلی کارگران به ۲ تا ۸ ماه تعویق مزد بدون پاسخ مانده است.

۲۷ فروردین- تجمع مردم کازرون

دومین روز تظاهرات در کازرون، تجمع کازرونی‌های تهران مقابل مجلس

دور جدید اعتراضات مردم کازرون که به تفکیک مناطقی از کازرون و ایجاد یک شهرستان جدید معترضند یکشنبه ۲۶ فروردین آغاز شده و دوشنبه ادامه یافت.

گروه‌های وسیعی از معترضان در میدان اصلی شهر تجمع کرده و علیه طرح وزارت کشور شعار دادند. همزمان گروهی از کازرونی‌ها در تهران مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش کانال تلگرامی «مطالبه‌گری اجتماعی مردم کازرون» که اخبار اعتراض به طرح تفکیک کازرون را پوشش می‌دهد، حوزه‌ علمیه، بازاریان، و مغازه‌های کازرون امروز به حال تعطیل درآمده و فرهنگیان نیز در تظاهرات امروز شرکت داشته‌اند.

معترضان طرح تفکیک کازرون را غیرکارشناسی خوانده‌اند و خواستار آن‌اند که الویت مسئولان چاره‌جویی برای برطرف کردن بیکاری و رکود اقتصادی باشد.

دومین روز اعتصاب در بانه و جوانرود

اعتصاب در شهرهای مرزی کردستان در اعتراض به بسته شدن گذرگاه‌های مرزی و مسیر تردد کولبران و بالارفتن تعرفه‌های گمرکی دوشنبه ۲۷ فروردین نیز ادامه یافت. معترضان جوانرود امروز بنرهایی در دست داشتند که بر آن‌ها نوشته شده بود:

    همزمان با اعتصاب و راه‌پیمایی مردم بانه، معاون فرماندار این شهر معترضان را متهم کرد تحت تاثیر «عوامل خارجی» هستند.

    طرح مسدود کردن مسیر تردد کولبران و ایجاد محدودیت برای کاسبان بازارچه‌های مرزی زمستان ۹۶ در پی توافق دولت‌های ایران و عراق و با تصمیم شورای عالی امنیت ملی در دستور کار قرار گرفت.

    هزاران تن از ساکنان مناطق مرزی که از طریق کولبری و فروش کالاها در بازاچه‌های مرزی معیشت خود را تامین می‌کنند در ماه‌های اخیر بارها نسبت به تصمیم اخیر دولت اعتصاب و اعتراض کرده‌اند.

    پدر و مادر رامین حسین‌پناهی آزاد شدند

    والدین رامین حسین‌پناهی که یکشنبه در حین اعتراض ایستاده به حکم اعدام فرزندشان در میدان اقبال سنندج دستگیر شده بودند، ساعاتی بعد آزاد شدند.

    تجمع سپرده‌گذاران موسسات مالی در تهران، رشت و اهواز

    سپرده‌گذاران موسسات مالی دوشنبه ۲۷ فروردین در اعتراض به از بین‌ رفتن سپرده‌های خود مقابل دفاتر این موسسات در تهران، رشت و اهواز تجمع کردند.

    در تهران سپرده‌گذاران کاسپین مقابل شعبه این موسسه در خیابان ستارخان تجمع کرده و شعار می‌دادند:

      سپرده‌گذاران کاسپین رشت مقابل دفتر این موسسه در رشت تجمع کردند و با شعار «پول ما رو پس بدید» به سوی آن تخم‌مرغ پرتاب کردند.

      سپرده‌گذاران موسسه آرمان وحدت نیز در اهواز مقابل شعبه شریعتی این موسسه تجمع کردند که سرپرستی شعب استان خوزستان را بر عهده دارد.

      ادامه تجمع دانشجویان تربیت مدرس با شعار: بودجه ما کجا رفت، تو جیب آشنا رفت

      تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس دوشنبه ۲۷ فروردین ادامه یافت. دانشجویان به عدم شفافیت بودجه دانشگاه، ایجاد محدودیت برای فعالان دانشجویی و شورای صنفی دانشگاه معترضند. مقامات دانشگاه از برآورده کردن مطالبات رفاهی دانشجویان نیز خودداری کرده‌اند.

      دانشجویان امروز شعار می‌دادند:

      • بودجه ما کجا رفت، تو جیب آشنا رفت.

      دانشجویان در پایان تجمع خود بیانیه‌ای منتشر کردند و از مسئولان دانشگاه پرسیدند چگونه است که به رغم این که بودجه این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه‌ها قابل توجه است اما مسئولان همه مشکلات از جمله تخلیه یکی از خوابگاه‌های دانشجویان را به کمبود یا نبود بودجه ارجاع می‌دهند. دانشجویان پرسیده‌اند:

      «بودجه کجا هزینه شده و صرف چه اموری شده است که دانشجویان را درگیر مشکلاتی کرده که تحصیل آنان را به شدت تحت تأثیر خود قرار داده است.»

      دانشجویان افزوده‌اند: اکنون «زمان حسابرسیِ دقیق مدیرانی است که از پاسخگویی سرباز می‌زنند و ناکارآمدی‌شان تیشه به ریشه دانشگاه زده و موقعیت دانشگاه را آنچنان که بر همگان آشکار شده، تضعیف کرده است.»

      اعتصاب کارگران شرکت ایران‌پرلیت در اعتراض به تعویق مزدها

      کارگران شرکت پرلیت که در پروژه ایران‌مال (وابسته به بانک آینده) شاغل‌اند دوشنبه ۲۷ فروردین در اعتراض به تعویق شش ماه مطالبات‌شان اعتصاب کردند.

      وعده بازگشت به کار کارگران اخراجی پالایشگاه ایلام عملی نشد

      اعتصاب هفته گذشته کارگران پیمانی پالایشگاه ایلام که در اعتراض به اخراج ۱۱ تن از همکارانشان برپا شده بود، با این وعده پایان یافت که هفت تن از کارگران اخراجی بدون قید و شرط به کار بازمی‌گردند و وضعیت ۴ اخراجی دیگر نیز بررسی خواهد شد. چند روز از این وعده گذشته اما از بازگشت به کار ۷ کارگر اخراجی خبری نیست.

      به نوشته خبرگزاری کار ایران (ایلنا) قرار است جلسه‌ای با شرکت مدیرعامل پالایشگاه در استانداری ایلام مساله اخراج کارگران را مورد بررسی قرار دهد.
      ۱۱ کارگر اخراجی از کارگران باسابقه پالایشگاه ایلام هستند و پس از اعتصاب ۳ روزه کارگران پیمانی در اسفند ۹۶ اخراج شدند.

      تجمع کارگران فولاد اهواز در اعتراض به ممنوع‌الورود شدن همکارانشان

      کارگران گروه ملی فولاد اهواز یکشنبه ۲۶ فروردین در اعتراض به ممنوع‌الورود شدن تعدادی از همکارانشان مقابل اداره حراست کارخانه تجمع کردند و خواستار باز شدن کارت‌هایشان شدند که به دستور مدیر حراست مسدود شده‌اند.

      اتحادیه آزاد کارگران ایران در گزارشی از اعتصاب روز یکشنبه در فولاد اهواز نوشته است یکی از کارگران به نام رحیم سعیدی مقابل در کارخانه دستگیر و به پلیس امنیت و اطلاعات منتقل شده است.

      کارگران فولاد اهواز در اسفند سال ۹۶ در اعتراض به تعویق مزدها حدود ۴ هفته اعتصاب، تجمع و راهپیمایی کردند. در جریان آن اعتصاب ده‌ها تن از کارگران احضار و چند تن از آنان مدتی زندانی شدند.

      روند احضار کارگران در سال جدید نیز ادامه یافت.

      روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین ماموران امنیتی برای دستگیری سه تن از کارگران به خانه‌های آن‌ها مراجعه کردند. کارگر دیگری به نام حافظ کنعانی نیز توسط نهادهای امنیتی و قضایی احضار و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد.

      رئیس اداره حراست کارخانه گفته است حکم جلب حدود ۵۰ تن از کارگران صادر شده و دستگیری‌های دیگری هم در راه است.

      تجمع کشاورزان ۴ روستای نی‌ریز در اعتراض به بی‌آبی

      گروهی از کشاورزان ۴ روستای نی‌ریز در اعتراض به محرومیت ساکنان این روستاها از آب آشامیدنی یکشنبه ۲۶ فروردین مقابل فرمانداری نی ریز تجمع کردند.

      معترضان ساکنان روستاهای کت‌آباد، چاه هفتم، چاه عظمی و چاه غدیر بودند و پس از تجمع مقابل فرمانداری جلوی دفتر نماینده نی‌ریز در مجلس تجمع کردند و خواستار پاسخگویی شدند.

      بیشتر بخوانید:

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.