ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: مختارید درباره پایان جنگ کره صحبت کنید

مایک پمپئو با کیم جونگ اون دیدار کرد. گفت‌وگوی رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی به حاصل این مذاکرات تاریخی بستگی دارد.

ترامپ اعلام کرده که دولت آمریکا گفت‌وگوهایی را در بالاترین سطوح با رهبر کره شمالی آغاز کرده است. چنین گفت‌وگوهایی در تاریخ شبه‌جزیره کره کم‌سابقه است. سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده دیدار رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی به موفقیت این مذاکرات تاریخی بستگی دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در فلوریدا

نخستین بار شامگاه گذشته «واشنگتن‌پست» گزارش داد که مایک پمپئو که قرار است وزیر خارجه آمریکا شود در ایام عید پاک با کیم جونگ‌اون رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کرده است. پمپئو به عنوان فرستاده ویژه ترامپ با کیم دیدار کرده است.

کاخ سفید درباره  مذاکرات دوجانبه پمپئو و کیم جونگ اون سکوت کرده. دولت ترامپ، مایک پمپئو را به عنوان وزیر خارجه معرفی کرده او اما هنوز از مجلس سنای آمریکا رأی اعتماد نگرفته است.

ترامپ در حاشیه دیدار و گفت‌وگو با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در فلوریدا گفته است:

«فکر می‌کنم واقعاً اراده خوبی وجود دارد و اتفاقات خوبی خواهد افتاد. باید دید چه می‌شود. تنها چیزی که مهم است نتیجه [این دیدارها]ست.»

رئیس جمهور آمریکا سپس خطاب به رهبران کره شمالی و کره جنوبی گفت:

«شما از طرف من مختارید پایان جنگ را به بحث بگذارید.»

بعد از پایان جنگ کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ معاهده صلح بین کره شمالی و کره جنوبی به امضاء نرسید. به همین جهت این دو کشور هنوز در حالت جنگ‌اند.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که احتمالاً اوایل ماه ژوئن با رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

ترامپ اما در همان حال به این نکته هم اشاره کرده که ممکن است این دیدار سر نگیرد. به گفته رئیس جمهور آمریکا همه چیز به مذاکرات بین سئول و پیونگ‌یانگ بستگی دارد.

هنوز معلوم نیست که رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در چه مکانی با یکدیگر دیدار و گفت وگو می‌کنند. پنج مکان برای این دیدار در نظر گرفته شده که هیچیک در آمریکا قرار ندارد.

ترامپ در حاشیه دیدار با آبه، اعلام کرد که آمریکا و ژاپن در بحران کره شمالی دوشادوش هم ایستاده‌اند. دولت ژاپن پیش از این گلایه کرده بود که به عنوان متحد آمریکا در رایزنی‌ها پیرامون دیدار و گفت‌وگوی ترامپ با کیم جونگ‌اون قرار نگرفته است.

قرار است ۲۷ آوریل کیم جونگ اون با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار و گفت‌وگو کند. مسئولان دو کشور در حال تدارک این دیدارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.