ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده پليس ايران: گوگل ابزار جاسوسی است

<p>سرتيپ اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران گفته است: &quot;گوگل موتور جستجو نيست بلکه ابزار جاسوسی است.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>احمدی مقدم سه&zwnj;شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: &quot;وقتی که اطلاعات مورد نياز خود را در اينترنت جهانی جستجو می&zwnj;کنيم، در واقع رد پايی از اطلاعات شخصی خود برجای می&zwnj;گذاريم.&quot;</p> <p>گوگل يکی از بزرگ&zwnj;ترين موتورهای جست&zwnj;وجوی اينترنتی در جهان است.</p> <p>وی افزود: &quot;نبايد مرکز اطلاعات رايانه&zwnj;ای ما در خارج از کشور باشد، خودمان می&zwnj;توانيم اين مراکز را در داخل کشور داشته باشيم. بايد اتصالات&zwnj;مان هم از جايی امن صورت گيرد تا شاهد خرابکاری نباشيم.&quot;</p> <blockquote> <p>کارشناسان اينترنت می&zwnj;گويند ايران با راه&zwnj;اندازی اينترنت ملی، دسترسی کاربران اين کشور را به اينترنت جهانی محدود خواهد کرد</p> </blockquote> <p>ایران از اینترنت به عنوان یکی از ابزارهای &quot;جنگ نرم&quot; نام می&zwnj;برد. &quot;جنگ نرم&quot; از نظر مسئولان جمهوری اسلامی ايران &quot;تهديدات فرهنگی و اجتماعی دشمنان&quot; عليه حکومت ايران است که شامل &quot;انقلاب مخملی و عمليات روانی ـ رسانه&zwnj;ای&quot; می&zwnj;شود.</p> <p>به گفته فرمانده پليس ايران &quot;اينترنت ملی در حفظ اطلاعات کشور و امنيت مردم بسيار موثر است، چه بسا تعدادی از کشورها هم&zwnj;چون کره جنوبی هم از اينترنت ملی استفاده می&zwnj;کنند.&quot;</p> <p>احمدی مقدم گفت: &quot;استفاده از اينترنت ملی به معنای قطع ارتباط با جهان نيست و ما به تعاملات خود در سطح جهانی ادامه می&zwnj;دهيم.&quot;</p> <p>وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ايران می&zwnj;گويد تا چند ماه آينده اينترنت ملی را راه&zwnj;اندازی می&zwnj;کند.</p> <p>اينترنت پاک و اينترنت حلال از جمله نام&zwnj;های ديگری است که درباره اينترنت ملی از سوی مقام&zwnj;های ايران به کار برده می&zwnj;شود.</p> <p>به گفته دولت ايران، سايت&zwnj;های &quot;غيراخلاقی&quot; از اینترنت پاک حذف می شوند.</p> <p>کارشناسان اينترنت می&zwnj;گويند ايران با راه&zwnj;اندازی اينترنت ملی، دسترسی کاربران اين کشور را به اينترنت جهانی محدود خواهد کرد.</p> <p>سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی غيردولتی در دفاع از آزادی اطلاع&zwnj;رسلانی است، اينترنت ملی ايران را &quot;طرحی عليه آزادی بيان و اينترنت جهانی&quot; توصيف کرده و آن را در خدمت &quot;تشديد سانسور و کنترل گسترده شهروند وب&zwnj;نگاران&quot; ناميده است.</p> <p>&nbsp;</p>

سرتيپ اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران گفته است: "گوگل موتور جستجو نيست بلکه ابزار جاسوسی است."

احمدی مقدم سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: "وقتی که اطلاعات مورد نياز خود را در اينترنت جهانی جستجو می‌کنيم، در واقع رد پايی از اطلاعات شخصی خود برجای می‌گذاريم."

گوگل يکی از بزرگ‌ترين موتورهای جست‌وجوی اينترنتی در جهان است.

وی افزود: "نبايد مرکز اطلاعات رايانه‌ای ما در خارج از کشور باشد، خودمان می‌توانيم اين مراکز را در داخل کشور داشته باشيم. بايد اتصالات‌مان هم از جايی امن صورت گيرد تا شاهد خرابکاری نباشيم."

کارشناسان اينترنت می‌گويند ايران با راه‌اندازی اينترنت ملی، دسترسی کاربران اين کشور را به اينترنت جهانی محدود خواهد کرد

ایران از اینترنت به عنوان یکی از ابزارهای "جنگ نرم" نام می‌برد. "جنگ نرم" از نظر مسئولان جمهوری اسلامی ايران "تهديدات فرهنگی و اجتماعی دشمنان" عليه حکومت ايران است که شامل "انقلاب مخملی و عمليات روانی ـ رسانه‌ای" می‌شود.

به گفته فرمانده پليس ايران "اينترنت ملی در حفظ اطلاعات کشور و امنيت مردم بسيار موثر است، چه بسا تعدادی از کشورها هم‌چون کره جنوبی هم از اينترنت ملی استفاده می‌کنند."

احمدی مقدم گفت: "استفاده از اينترنت ملی به معنای قطع ارتباط با جهان نيست و ما به تعاملات خود در سطح جهانی ادامه می‌دهيم."

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ايران می‌گويد تا چند ماه آينده اينترنت ملی را راه‌اندازی می‌کند.

اينترنت پاک و اينترنت حلال از جمله نام‌های ديگری است که درباره اينترنت ملی از سوی مقام‌های ايران به کار برده می‌شود.

به گفته دولت ايران، سايت‌های "غيراخلاقی" از اینترنت پاک حذف می شوند.

کارشناسان اينترنت می‌گويند ايران با راه‌اندازی اينترنت ملی، دسترسی کاربران اين کشور را به اينترنت جهانی محدود خواهد کرد.

سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی غيردولتی در دفاع از آزادی اطلاع‌رسلانی است، اينترنت ملی ايران را "طرحی عليه آزادی بيان و اينترنت جهانی" توصيف کرده و آن را در خدمت "تشديد سانسور و کنترل گسترده شهروند وب‌نگاران" ناميده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    با سلام، من در یک کشور اروپائی زندگی میکنم. خوب میدونم که ارتباطات من توسط دولت این کشور کنترل میشه یعنی برای هر شهروندی میشه. گوگل میتونه یک ابزار جاسوسی باشه. به نظر من فکر خامی هست که فکر کنیم شرکت گوگل با سازمانهای جاسوسی مثلا آمریکا ارتباطی نداره و اطلاعات کاربر هاشودر اختیار اونها نمیده در مواقع حساس که امنیت ملی مهمه. به هر حال ما باید زیر ساخت هامون رو محافظت کنیم. حرف این آقا رو مثلا یک مسئول توکشور بلژیک میزد که کروات داشت واسه جامعه ما ارزش بالاتری داشت. این واقعیات هست که دولتها ارتباطات شهرواندانشون رو کنترل میکنن. ایران هم از این قائده مستثنا نیست. این چیزها ربطی به حکومتها که میرن و میان نداره و جزو زیر ساخت ها محسوب میشه. با سپاس کیارش

  • کاربر مهمان

    اگر گوگل ابزار جاسوسی باشد،پس سرتیپ ابزار چه چیزی است؟!ظاهراً اعتراض ایشان بیشتر به این است که گوگل شغل اصلی ایشان را ربوده!!!

  • حسین

    آقایی که توی کشور اروپایی زندگی می کنی: خوب از گوگل استفاده نکنید، سایت خودتونم یک دستور ساده هست که گوگل گذاشته تا ایندکس نکنه و کسی هم سایت شما رو پیدا نکنه جیمیل هم استفاده نکنید چون گوگل جاسوس است باید کل کابل اینترنت قطع بشود؟ یعنی باید صورت مسئله رو پاک بکنید؟ کاربرها انتخاب دارن خواستن از سیستم جستجوی بایدو در چین استفاده می کنند یا خواستن از گوگل دیدین که گوگل هم که در چین دفتر داشت بعد از یک مدتی جمع کرد اومد بیرون چون بایدو قوی عمل کرده بود ولی اول بایدو قوی شد بعد گوگل خودش رفت نه اینکه گوگل رو بندازن بیرون جایگزینش بعد از ۲ سال هنوز هیچ خبری نباشه ولی شاهکار این است که اینها چه ربطی به کره ی جنوبی که یکی از پرسرعت ترین اینترنتهای دنیا رو در اختیار شه داره؟ منظورش کره ی شمالی است شاید ؟

  • کاربر مهمان

    کيارش که در يک کشور اروپائی زندگي ميکني! حتما کاري خلاف در اينترنت ميکني و يا در ج ا هستی وادعا ميکنی در اروپا هستی ؟ که شک داري کسي نظارتت ميکند؟!..منکه سالهاست در کانادا زندگي ميکنم اولين باريست که چنين چيزي ميشنوم .. اگر بتواني چنين چيزي را در دادگاه ثابت کني ميتواني دولت را ميليونها دلار برای تجاوز به حقوق فردی سو کنی . اينجا که ج ا نيست ...

  • کاربر مهمان

    در پاسخ به حسین، به عنوان یک کاربر معمولی از گوگل استفاده میکنم ولی به عنوان فرمانده پلیس تدبیری میاندیشم که گوگل به زیر ساختهای کشور دسترسی نداشته باشه. نه گوگل که هر شرکت که از نظر قانونی صلاحیت نداشته باشه. من فکر میکنم مورد موتور جوستجو بایدو صرفا از قانون عرضه و تقاضا در بازار چین پیروی نکرده و گوگل رو کنار زده. همان طور که میدونیم چین یکی از حامیان سانسور در فضای مجازی هست و منطقی به نظر میرسه که بخواهد کنترل شریان اطلاعتی یک کشور یک میلیاردی رو در دست داشته باشه با اجازه ندادن به گوگل که کنترل جهت دهی ها رو دست بگیره. در پاسخ به دوست دیگر، بر چسب هوادار جمهوری اسلامی زدن ساده هست و مجانی و استفاده از احساسات مخاطبانی که کینه این حکومت رو دارن در همراه کردن با نظر بدون استدلال خود. جمله آخره من نوشته که یک سری مسایل جدا از حکومت ها هستن و به زیر ساخت ها ربط دارن که باید محافظت بشه. لطفآ این جمله رو بصورت بله یا نه جواب بدین: شما مطمئن هستین که گوگل با سیستم جاسوسی آمریکا هیچ ارتباطی نداره و هیچ گونه از اطلاعات کاربر هاشو در اختیار انها قرار نمیده؟ با تشکر از رادیو زمانه که تمامی نظر ها رو منعکس میکنه. با سپاس کیارش

  • کاربر مهمان

    خبر جديد و بي نظير و فقط مختص ج ا : ررتصویب شش ماه تا ۲ سال زندان برای نگهداری آنتن ماهواره»!!!