ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معترضان کازرونی نماز جمعه شهر را به هم زدند

بعد از اصفهان، اکنون کازرون. این دومین بار است که معترضان، نماز جمعه را مختل می‌کنند. معترضان شعار می‌دادند: دشمن ما همینجاست، دروغ می‌‌‌گن آمریکاست.

بعد از اصفهان، اکنون نوبت کازرون است. راهپیمایی معترضان در کازرون صبح جمعه ۳۱ فروردین آغاز شد. معترضان سپس به مصلی شهر، محل برگزاری نماز جمعه رفتند و با سر دادن شعارهایی مانند «دشمن ما همینجاست، دروغ می‌‌‌گن آمریکاست» نماز جمعه شهر را به هم زدند.

۳۱ فروردین: گردهمایی اعتراضی اهالی کازرون در مصلی شهر

علت اعتراضات در استان اصفهان و استان فارس به ظاهر متفاوت است، اما مقصد اعتراضات و شعارها یکی‌ست. نخستین بار کشاورزان شرق اصفهان ۲۵ اسفند سال گذشته به خطیب جمعه شهر پشت کردند و سپس در ادامه اعتراضات دامنه‌دارشان به سیاست‌های تبعیض‌آمیز دولت‌ها در جمهوری اسلامی در مدیریت منابع آبی، ۲۴ فروردین در چهارراه اریسون اصفهان شعار «دشمن همینجاست، الکی میگن آمریکاست» را  سر دادند. ۳۱ فروردین معترضان پرشماری در کازرون، بعد از راهپیمایی در خیابان‌های شهر به مصلی کازرون رفتند و با سر دادن شعارهای مشابهی مانع از برگزاری نماز جمعه شدند.

ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده انبوهی از معترضان را نشان می‌دهد که شعار می‌دهند:

  • می‌کشم، می‌کشم آنکه خیانت کند
  • وای به روزی که مسلح شویم

حضور زنان هم در اعتراضات ۳۱ فروردین کازرون بسیار برجسته بود. زنان معترض در مصلی کازرون شعار می‌دادند:

  • دشمن ما همینجاست، دروغ می‌گن آمریکاست


پایگاه خبری محمد خرسند، امام جمعه کازرون درباره اعتراضات ۳۱ فروردین سکوت کرده است. از شش روز پیش تاکنون اعتراضات مردم کازرون به طرح تقسیم این شهرستان به دو شهرستان جداگانه بالا گرفته است. حسین رضازاده، نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی دو سال است که طرح تقسیم شهرستان کازرون را دنبال می‌کند. بر اساس این طرح قرار است بخش‌های «قائمیه» و «کوهمره نودان» از کازرون جدا شود و با نام «شهرستان کوه چنار» به شهرستان جداگانه‌ای تبدیل شود. این طرح در دفتر تقسیمات کشوری به تصویب رسیده و هم‌اکنون در هیأت دولت منتظر تصویب نهایی است. برخی از شعارهای معترضان، مستقیماً این نماینده مجلس شورای اسلامی را نشانه رفته بود.

محمد خرسند امام جمعه شهر به معترضان اطمینان داده بود که در دیدار و گفت‌وگو با رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست آن‌ها را به اطلاع علی لاریجانی می‌رساند. یک روز بعد از این دیدار که ظاهراً بی‌‌ثمر بود، معترضان به مصلی کازرون رفتند و نماز جمعه را به هم زدند.

بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۰ حدود ۱۰ هزار نفر بیکار در روستاهای کازرون وجود دارد. نرخ بیکاری در دوران ریاست جمهوری روحانی دست‌کم ۱۲ درصد افزایش یافته. طبعاً شهرستان کازرون هم در این مدت از افزایش نرخ بیکاری برکنار نمانده‌ است. توصیه امام جمعه شهر اقتصاد مقاومتی‌ست. توصیه دولت: ایجاد رشد متوازن‌تر شهر و روستا در کازرون با تقسیم شهرستان به دو شهرستان جداگانه که سبب شده اهالی کازرون هویت قومی خود را در معرض تهدید درک کنند.

کشته می‌شم با دل جون، جانم فدای کازرون

و

وای به روزی که مسلح شوم

از دیگر شعارهای معترضان در تجمع اعتراضی در مصلی کازرون بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.