ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: طومار سپرده‌گذاران با خواست محاکمه رئیس بانک مرکزی

سپرده‌گذاران خواستار ممنوع‌الخروج شدن رئیس بانک مرکزی‌ و محاکمه او هستند. اعتصاب غذای اسماعیل عبدی و محاکمه کارگران نیشکر هفت‌تپه نیز خبرساز بود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

تجمع در مسیر عبور روحانی در تبریز با خواست رسیدگی به وضع دریاچه ارومیه

ادامه تحصن کارگران سیستم‌های صنعتی تاکستان  

تحصن و اعتصاب غذای کارگران سیستم‌های صنعتی تاکستان که دوشنبه ۳ اردیبهشت آغاز شده ادامه دارد. کارگران شب را در محل شرکت به سر بردند.

خواست کارگران پرداخت ۱۲ ماه عیدی و حقوق معوقه، ۱۸ ماه فوق‌العاده شغل، و ۷ ماه تعویق حق بیمه است.

تجمع کارگران اخراجی نفت و گاز گچساران مقابل فرمانداری

تجمع کارگران اخراجی نفت و گاز گچساران مقابل فرمانداری

گروهی از کارگران اخراجی نفت و گاز گچساران سه‌شنبه ۴ اردیبهشت مقابل فرمانداری این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.

اعتصاب در کردستان ادامه دارد

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت اعتصاب در بانه ادامه یافت. اعتصاب‌کنندگان به بیکاری و فقر و رکود کسب و کار معترضند. مصوبه دولت مبنی بر مسدود کردن معابر کولبری، ایجاد محدودیت بر سر فعالیت بازارچه‌های مرزی و افزایش تعرفه گمرکی این تنها امکان تامین معیشت را از آن‌ها گرفته است.

امروز خبر دستگیری دو تن از معترضان بانه منتشر شد. یک تن نیز در سردشت دستگیر شده است. ۶ نفری نیز که پیش از این در بانه، جوانرود، مریوان و سقز بازداشت شده بودند، به قید کفالت آزاد شده‌اند.

نمایندگان کرد مجلس از دولت خواسته‌اند یرای حل مشکلاتی که به اعتصاب در کردستان انجامیده اقدام کند.

تجمع اعتراضی رانندگان خودروهای سنگین و کامیون خوزستان نتیجه داد

رانندگان خودروهای سنگین و کامیون خوزستان سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در اعتراض به کاهش تُناژ بار کامیون‌ها از ۴۴ به ۴۰ تن و افزایش حق کمیسیون شرکت‌های حمل و نقل در شهرک حمل و نقل کالای اهواز تجمع کردند.

در پی این تجمع غلام عباس بهرامی‌نیا مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان از برطرف شدن بخشی از مشکل رانندگان خبر داد. او گفت افزایش هزینه ضدعفونی خودروهای حمل بار از ۳۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان منتفی شده و کاهش تُناژ بار کامیون‌ها در دست بررسی است.

اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان به کیفیت نامناسب غذا

 دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان که به کیفیت نامناسب غذای دانشگاه معترضند سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از صرف غذا خودداری کردند و ظرف‌های غذا را به نشانه اعتراض در راهروی دانشگاه چیدند.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه محیط زیست کرج

دانشجویان دانشگاه محیط زیست کرج سه شنبه ۴ اردیبهشت مجددا در اعتراض به طرح انحلال این دانشگاه تجمع اعتراضی برپا کردند.

سپرده‌گذاران: رئیس بانک مرکزی ممنوع‌الخروج و محاکمه شود

سپرده‌گذاران موسسات مالی روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت چند تجمع اعتراضی برپا کردند. در رسانه‌های اجتماعی گزارش و تصاویری از سه تجمع سپرده‌گذاران در تهران و یک تجمع در مشهد منتشر شده است.

سپرده‌گذاران کاسپین تجمعی مقابل شعبه خیابان فاطمی این موسسه برگزار کردند.

تجمعی هم توسط سپرده‌گذاران کاسپین مقابل دادسراي جرايم پولي و بانكي در تهران برگزار شد. معترضان تصویر ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی را آتش زدند و شعار می‌دادند:

  • بگو مرگ بر سیف
  • سیف اگه دربره، صبر ما هم سرمیره

آن‌ها طوماری نیز آماده کرده و با امضای آن خواستار ممنوع‌الخروج شدن رئیس کل بانک مرکزی و معاونان او هستند.

همزمان سپرده‌گذاران موسسه مالی «پدیده» مقابل دیوان عدالت اداری در خیابان ایرانزمین تجمع کردند. معترضان شعار می‌دادند:

  •  پدیده را بفروشید پول ما را پس بدید. 

سپرده‌گذران موسسه افضل توس در مشهد هم که بنرهایی حاوی مطالباتشان در دست داشتند، مقابل بانک آینده تجمع کردند.

حاشیه‌های سفر روحانی به تبریز: از تظاهرات علیه تخریب محیط زیست تا کارت قرمز حاضران در ورزشگاه به رئیس‌جمهور

سفر حسن روحانی به تبریز و حضور او در ورزشگاه تختی این شهر با حاشیه‌هایی همراه بود. گروهی از فعالان محیط زیست که در مسیر حرکت کاروان رئیس‌جمهوری اسلامی تجمع کرده بودند خواستار رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه شدند.

اعتراض‌ها در داخل ورزشگاه به شکل دیگری ادامه یافت.

کلیپ‌هایی که از داخل استادیوم منتشر شده نشان می‌دهد گروهی از حاضران به هنگام سخنرانی روحانی استادیوم را ترک می‌کنند.

زمانی که مجری برنامه از پشت بلندگو از حاضران پرسید: محبوب هر ایرانی... و انتظار داشت حاضران بگویند روحانی، برخی حاضران پاسخ دادند: تراختور، تراختور.

در قسمتی از ورزشگاه، حاضران به روحانی کارت قرمز نشان دادند و دانش‌آموزانی که گفته می‌شود با اجبار برای مراسم استقبال از روحانی اعزام شده بودند، با سر دادن شعارهایی خواستار آموزش به زبان مادری شدند.

تجمع مقابل ساختمان قوه قضائیه ماهشهر در اعتراض به کودک‌آزاری

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت گروهی از مردم ماهشهر در اعتراض به کود‌ک‌آزاری مقابل ساختمان قوه قضائیه تجمع کردند. این تجمع پس از آنکه خبر سوء رفتار پدر و مادر سه کودک با فرزندان ۵، ۸ و ۱۲ ساله خود در ماهشهر منتشر شد، صورت گرفت.

۲ اردیبهشت یک مددکار بیمارستان بندر ماهشهر پس از مشاهده آثار ضربات بر بدن کودکان این مورد کودک‌آزاری را گزارش کرده بود.

به گزارش بهزیستی بندر ماهشهر این سه کودک که در شهرک طالقانی ماهشهر ساکن هستند توسط پدر و نامادریشان مورد شکنجه جسمی و روانی قرار گرفته‌ بودند. پدر دستگیر شده و سرپرستی کودکان آزار دیده به عموی آن‌ها واگذار شده است.

تجمع چغندرکاران نقدە و اشنویه در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

 چغندرکاران نقده و اشنویه که ماه‌ها پس از تحویل محصولات خود به کارخانه قند هنوز مطالبات‌شان را دریافت نکرده‌اند سه‌شنبه ۴ اردیبهشت برای چندمین بار تجمع اعتراضی برگزار کردند.

آن‌ها پیش‌تر نیز مقابل کارخانه قند نقده تجمع کرده بودند.

دادگاه انقلاب شوش برای ۶ کارگر نیشکر هفت‌تپه قرار کفالت صادر کرد

۸ تن از کارگران نیشکرهفت‌تپه سه‌شنبه ۴ اردیبهشت به جرم شرکت در اعتصاب اسفند ۹۶ در دادگاه انقلاب شوش محاکمه شدند. دادگاه برای ۶ تن از کارگران قرار کفالت ۱۰ میلیون تومانی صادر کرد.

محاکمه کارگران با اعتصاب در کارخانه نیشکر هفت‌تپه در اسفند ۹۶ مرتبط است. در پی اعتصاب و تجمع کارگران در ۱۶ اسفند سال گذشته رستمی رئیس هیئت مدیره‌ کارخانه از ۸ تن از کارگران شکایت کرد. دادگاه ۶ تن از کارگران را طبق شکایت کارفرما و گزارش پلیس امنیت به «اخلال در نظم عمومی» محکوم و برایشان قرار کفالت صادر کرد.

سندیکای نیشکر هفت‌تپه اسامی کارگرانی را که امروز محاکمه شده‌اند چنین اعلام کرده است: عبدالرحیم بسحاق، اسماعیل بخشی، کرامت پام، جلیل احمدی، سید حسن فاضلی، حسین همدانی، عادل سماعین و رستم عبدالله‌زاده.

دادگاه برای عادل سماعین و  رستم عبدالله‌زاده که از اعضای حراست نیشکر هفت‌تپه هستند قراری صادر نکرده است.

اعتصاب غذای اسماعیل عبدی آغاز شد

اسماعیل_عبدی عضو هیأت مدیره کانون_صنفی معلمان تهران  سه شنبه ۴ ارديبهشت در اعتراض به نقض گسترده حقوق شهروندی معلمان و کارگران ایران اعتصاب غذای خود را آغاز کرد. او خواستار محاکمه علنی و برخورداری از حقوق قانونی یک زندانی است. عبدی اعتصاب غذای خود را که قرار بود ۲۸  فروردین آغاز شود با وعده دادستانی مبنی بر پاسخگویی به تاخیر انداخته بود، اما امروز به دلیل خلف وعده‌ی دادستان تهران  اعتصاب غذا را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.