ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیر کل ناتو خواهان تداوم تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی شد

رئیس جمهور آمریکا، وزارت خارجه چین و روسیه و نخست‌وزیر ژاپن از دیدار تاریخی رهبران دو کره استقبال کرده‌اند. ناتو اما چندان خوشبین نیست.

سران بسیاری از کشورهای جهان از دیدار تاریخی رهبران دو کره استقبال کرده‌اند. روسیه، ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین بیانیه پایانی نخستین دور مذاکرات مذاکرات کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جه‌این رئیس جمهوری کره در شهر مرزی پانمونجوم را به عنوان یک گام تاریخی تحسین کرده‌اند. ناتو اما خواهان تداوم تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی شده است.

جمعه ۲۷ آوریل/ ۷ اردیبهشت پانمونجوم: رهبران دو کره به اتفاق درختی کاشتند. ناتو اما نسبت به این تحولات چندان خوشبین نیست

دیدار تاریخی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با مون جائه ‌این، رئیس جمهور کره جنوبی صبح جمعه ۲۷ آوریل / ۷ اردیبهشت در شهر مرزی پانمونجوم، آغاز شد. کیم نخستین رهبر کره شمالی‌ست که بعد از پایان جنگ کره در ۶۵ سال قبل، از مرز بین دو کشور عبور می‌کند. در پایان نخستین دور این مذاکرات، کیم جونگ اون و مون جه‌این در بیانیه مشترکی اعلام کردند که کره شمالی برنامه هسته‌ای خود را کاملاً متوقف می‌کند. همچنین تا پایان سال جاری به طور رسمی وضعیت جنگی در شبه‌جزیره کره خاتمه می‌یابد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در یک نشست خبری که در بروکسل همزمان با اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو برگزار شد، از بیانیه نخستین دور مذاکرات شبه‌جزیره کره استقبال کرد اما در همان حال خواهان تداوم تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی شد.

استولتنبرگ گفت برای دست‌یابی به یک راه حل سیاسی پایدار می‌بایست به اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی ادامه داد.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر دیدار رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی را تحسین کرده و گفته بود:

«جنگ کره پایان می‌گیرد. ایالات متحده و همه مردمان بزرگ باید از آنچه در کره رخ می‌دهد بسیار بر خود ببالند.»

وزارت خارجه چین، شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن و وزارت خارجه روسیه هم با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های مشابهی، یک‌صدا از دیدار کیم جونگ اون و مون جه‌این و خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی استقبال کرده‌اند. هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه از این دیدار به عنوان یک دیدار تاریخی و فرصتی برای ایجاد ثبات پایدار در شبه‌جزیره کره یاد کرده. شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن این دیدار را یک گام مثبت خوانده و اظهار امیدواری کرده که به نتایج عملی هم برسد. دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز گفت‌وگوی رو در روی رهبران دو کره را نمایانگر اراده طرفین برای دست‌یابی به یک توافق پایدار ارزیابی کرده است.

این سومین دیدار رهبران دو کشور است اما برای نخستین بار است که رهبر کره شمالی وارد کره جنوبی می‌شود. دو ملاقات قبلی رهبران دو کره در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۷ در پیونگ‌یانگ انجام شد. گروهی از معترضان به این دیدار، در حاشیه نشست یران دو کشور در شهر پانمونجومی در یک گردهمایی پرچم کره شمالی را به آتش کشیدند. مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرده که قصد دارد برای ادامه مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره به پایتخت کره شمالی سفر کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.