ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنجال بر سر ادعای همکاری همسران کشته‌شدگان جنگ با نهادهای امنیتی

مصاحبه یک فعال اصلاح‌طلب درباره «نقش رسوایی‌های اخلاقی در حذف سیاستمداران جمهوری اسلامی» و سوء استفاده از زنان کشته‌شدگان جنگ برای ایجاد این رسوایی‌ها جنجالی شده.

مصاحبه یک فعال اصلاح‌طلب با وب‌سایت خبری «انصاف‌نیوز» درباره «نقش رسوایی‌های اخلاقی در حذف سیاستمداران جمهوری اسلامی» و سوء استفاده از زنان کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق برای ایجاد این رسوایی‌ها جنجالی شده است.

ادعای یک فعال اصلاح‌طلب درباره سوء استفاده نهادهای امنیتی از همسران کشته‌شدگان جنگ جنجالی شده است

عبدالله ناصری در این مصاحبه به موضوع سوء استفاده دستگاه‌های امنیتی از زنان خبرچین برای ایجاد رسوایی‌های جنسی علیه مسئولان دولتی یا دستیابی به اطلاعاتی درباره آنها در سال‎های گذشته پرداخته؛ زنانی که در این مصاحبه «پرستوها» خوانده شده‌اند.

انصاف‌نیوز در شرح این مصاحبه کناره‌گیری برخی مسئولان دولتی جمهوری اسلامی تا کنون را با استناد به گزارش برخی رسانه‌های محافظه‌کار به فعالیت احتمالی این زنان مربوط می‌داند.

ناصری در این گفت‌و‌گو «پرستو»شدن زنان را به «نیازهای اجتماعی، نیازهای روحی و عاطفی و همچنین نیازهای اقتصادی» مربوط دانسته است. او روابط جنسی منجر به رسوایی بین پرستوها با برخی مسئولان را «ازدواج غیررسمی» و «روش‌های مباح شرعی» توصیف کرده.

اگرچه این فعال اصلاح‌طلب گفته که استفاده سازمان‌های امنیتی ایران از پرستوها را تأیید یا تکذیب نمی‌کند، اما اشاره او به مثال‌هایی از دوران اصلاحات تأیید تلویحی این موضوع قلمداد شده. ناصری روایت کرده است که:

«من خاطرم است که در دولت اصلاحات، رییس دولت اصلاحات و وزیر اطلاعات این دولت با حکم امنیت ملی در این دست موارد این چنین عمل می‌کردند که در مواردی که من سراغ دارم در آن دوران بین مدیران ارشد که این اتفاق افتاد و زمینه‌های وقوع این اتفاق به وجود آمد اما دستگاه‌های امنیتی، مشخصا وزارت اطلاعات، بدون اینکه مساله را رسانه‌ای کند و یا با آبروی فرد بازی کند، فرد را احضار می‌کردند و یا به حضورش می‌رفتند -بسته به موقعیت و جایگاه شخص- و او را بر حذر می‌داشتند».

ادعای جنجالی درباره «همسران شهیدان»

عبدالله ناصری در بخشی از این مصاحبه که اکنون با عذرخواهی انصاف‌نیوز از «خانواده شهدا» حذف شده است، ادعا کرده که زنان کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق نیز به عنوان پرستو جذب نهادهای امنیتی شده‌اند:

«واقعیت این است که در جامعه ما این امکان وجود دارد. در جامعه‌ای که یک دوره جنگ ۸ ساله داشتیم و جمع قابل توجهی از بانوان با فضیلت ما همسران خود را در سنین جوانی از دست دادند و طبیعتا با رعایت عفاف و پاکدامنی خیلی‌هایشان همسر دوم و یا همسر غیررسمی آدم‌ها -چه مسئولین و چه غیرمسئولین - شدند. بنابراین خیلی کار پیچیده‌ای نیست.»

این ادعاها با واکنش شدید کاربران حامی اصول‌گرایان مواجه شد. آنها خواستار مجازات مصاحبه‌کننده و مصاحبه‌شونده به اتهام توهین به خانواده شهدا شده‌اند.

رسانه‌های محافظه‌کار نیز با انتشار اسکرین‌شات‌هایی از نسخه ابتدایی این مصاحبه از «توهین اصلاح‌طلبان به مردم و مقدسات» انتقاد کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احسان

    در دوره جنگ جهانی دوم زنانی برای دفاع از کشورشان و خدمت به مردم خود جاسوسه می شدند، و در این راه بدن خود را نیز فدای کشورشان می کردند. آن زنان بعدها مورد ستایش و تقدیر کشور و مردم کشورشان قرار گرفتند. اما جمهوری کثیف ولایت فقیه از همسران انسانهای پاکی که جانشان را برای وطن شان نثار کردند در جهت گرفتن نقطه ضعف از وکیل و وزیر، و جاسوسی از مردم ایران استفاده کرده. بعنوان یک مرد و یک ایرانی بسیار ناراحت و عصبی از اعمال کثیف این رژیم هستم. این رژیم روی هرچه بی شرمی و دنائت را سفید کرده است. شرم بر تو خامنه ای اگر این خبر را می خوانی و از خجالت نمی میری، شرم بر تو صادق لاریجانی، شرم بر تو تائب، شرم بر تو وزیر اطلاعات، و شرم بر همه شما سران رژیم جنایتکار باد که بوی تعفنتان برای قرنها از پهنه گیتی پاک نخواهد شد.

  • روزبه

    اسم جدید خودفروشی اسلامی و دولتی شده پرستو. پس چرا اسمش نگذاشتید همسران محمد یا فاطمه زهرا. ؟!!!

  • آذران

    حفظ حکومت اوجب واجبات است. هرکاری برای حفظ حکومت واجب است. این که کاری نیست ، کارهایی بسیار بدتر و زشت تر ازین برای حفظ حکومت واجب است ! رفتارشان در این چهل سال تا جایی که فاش شد را مرور کنید ، از کدام جنایت و خیانت پروا و خودداری کردند ؟ مگر نشنیدید که گفتند اگر حکومت را از دست بدهیم سرزمین سوخته تحویل مردم میدهیم ؟ (نقل بمفهوم). تازگی هم گفتند ! کسی اعتراض یا تکذیب هم نکرد ! از آن سو، با کمترین انتقاد و اعتراض چه برخوردهایی میشود ؟

  • بهرام

    گویند در زمان حکومت ولایت فقیه در دیار پرشیا، هر زمان که یک رسوایی مالی و یا جنسی، "که در طول تاریخ دول مختلف جهان بی سابقه بود"، افشاء می شد، طرفداران محجور (مفلس، ورشکسته، سفیه منع شده از کار و تصرف دراموال) ولایت و امامت یکصدا فریاد وا اسلاما سر داده و بجای تحقیق در خصوص صحت و سقم موضوع و مجازات مجرم، درخواست برخورد قهرآمیز با افشاء کننده نگونبخت را می دادند! در طول چهل سال حکمرانی نظام ولایت فقیه، کم نبوده اند از این دست رسوایی ها! اما هربار بجای تحقیق و پیدا کردن و مجازات مجرم، افشاء کننده بوده که به زندان و داغ و درفش گرفتار آمده است. برای نمونه قضیه فساد آخوندهای بلند پایه کشوری که به پرونده پالیزدار مشهور شد، و یا قضیه املاک نجومی شهرداری و .... قضیه پرستوهای سپاه و اطلاعات، موضوع تازه ای نیست! نیروهای امنیتی سپاه و اطلاعات همه نوعه از این پرستوها سوء استفاده کرده و می کنند. تجسم کنید دو همرزم (از برادر بهم نزدیکتر) در جبهه های جنگ علیه دشمن خارجی جنگیده اند، یکی از این دو کشته می شود و وصیتنامه اش را به همرزمش می دهد تا از مادر پیر و همسرش نگهداری کند، پس از جنگ همرزم دوم با چهره ای نورانی اما با قلبی سیاه مأمور امنیتی می شود، و پیشنهاد بی شرمانه کار (پرستویی) به همسر دوستش می دهد، با این بهانه که صیغه عقد هم بین شما برای یک ساعت خوانده می شود. و دلیل اقناع هم این است که تو (پرستو) به انقلابی کمک می کنی که شوهرت بخاطرش شهید شده! پرستوی نگونبخت هم نیاز شدید مالی و عاطفی و دلتنگی برای همسر کشته شده اش تابی برایش باقی نگذاشته و به سادگی پیشنهاد را قبول می کند! هدف از تحریر فوق، تلنگری است به آن نیروی امنیتی و سرکوبگر که در ازای پول به ظلم و سیاهی و پلشتی خدمت می کند. حواست به رفیقت باشد! که اگر کشته شوی، به خانواده ات هم رحم نخواهد کرد! پس تو به مردم کشورت رحم کن تا این دور فساد و تباهی از کشورمان ریشه کن شود! نکته آخر اینکه: محجوران ولایت فقیه جان و مال و ناموسشان متعلق به ولی فقیه است، خودشان محجورند (سفیه اند) و بلد نیستند که از خانواده شان مراقبت کنند، ولی فقیه بلد است! این خطاب آخری به ولایتمدارانی بود که درخواست مجازات برای مصاحبه شونده و مصاحبه گیرنده کرده بودند.

  • کارو

    به قول شاعری: صفایی ندارد ارسطو شدن خوشا پر کشیدن پرستو شدن! توکه پر نداری پرستو شوی بشین درس بخوان تا ارسطو شوی!