ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: اعتراض معلمان در روز معلم

معلمان در اعتراض به وضعیت معیشتی‌شان، احضار و سرکوب فعالان صنفی و نبود عدالت آموزشی در روز معلم بر مزار خانعلی حضور یافتند. اعتراض آن‌ها ادامه می‌یابد.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

فعالان صنفی معلمان تهران هفته معلم را با تجمع بر مزار خانعلی آغاز کردند

فعالان صنفی معلمان در روز معلم بر مزار ابوالحسن خانعلی تجمع کردند 

۱۲ اردیبهشت روز معلم است.  گروهی از فعالان صنفی معلمان چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت بر مزار ابوالحسن خانعلی گردآمدند و یاد این معلم مبارز را گرامی داشتند. خانعلی دبیر دبیرستان در تهران، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۴۰ در تجمع اعتراضی معلمان در میدان بهارستان به ضرب گلوله پلیس کشته شد و روز جان باختن او از آن پس روز معلم نام گرفت.

گردهمایی فعالان صنفی معلمان بر مزار خانعلی نخستین مورد از رشته ‌برنامه‌های فرهنگی-اعتراضی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای جلب توجه نسبت به مشکلات معیشتی معلمان و آموزش و پرورش است.

اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی از فعالان صنفی معلمان به جرم فعالیت‌های صنفی و دفاع از حقوق معلمان زندانی‌اند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای با اعتراض به بی‌توجهی مسئولان و نهادهای ذیربط به مطالبات معلمان اعلام کرده است مطالبات صنفی معلمان شاغل و بازنشسته پرداخت نشده، پروانه تشکل‌های صنفی دارای مجوز تمدید نمی‌شود و فعالان صنفی احضار و دستگیر می شوند، عدالت آموزشی وجود ندارد و اکثر دانش‌آموزان از دسترسی به آموزش کیفی و رایگان محرومند: «ما از شرایط موجود  راضی نیستیم و به آن اعتراض داریم.»

برنامه‌های تشکل‌های صنفی فرهنگیان در هفته معلم (۱۲ تا ۲۰ اردیبهشت) عبارتند از همبستگی با معلمان زندانی، صیانت از محیط زیست، دفاع از حقوق دانش آموزان، دفاع از حق تشکل‌یابی مستقل معلمان و همچنین دفاع از حقوق صنفی بازنشستگان.

۱۸ اردیبهشت تجمعی در حمایت از مطالبات فرهنگیان بازنشسته مقابل مجلس برگزار خواهد شد. ۱۹ اردیبهشت نیز معلمان دو زنگ آخر از شرکت در کلاس‌های درس خودداری کرده و در دفتر مدارس تحصن می‌کنند. و ۲۰ اردیبهشت هم در سراسر کشور تجمع اعتراضی برپا خواهند کرد.

بازداشتی‌های تجمع روز کارگر مقابل مجلس آزاد شدند

گردهمایی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت که با فراخوان ۵ تشکل مستقل کارگری مقابل مجلس برگزار شد با خشونت مأموران انتظامی و امنیتی مواجه شد. ۷ تن از شرکت‌کنندگان در گردهمایی نیز دستگیر شدند.

دستگیرشدگان بعداز ظهر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با سپردن وثیقه از زندان اوین آزاد شدند.

مراسم روز جهانی کارگر در سنندج، مریوان و کامیاران

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت فعالان کارگری در سنندج، مریوان و کامیاران روز جهانی کارگر را با راهپیمایی، تجمع و پخش شیرینی گرامی داشتند.

راهپیمایی سنندج غروب ۱۱ اردیبهشت انجام شد. مأموران امنیتی ساعاتی پیش از برگزاری راهپیمایی یدالله صمدی و  امیر شهابی دو تن از فعالان کارگری شهر را دستگیر کرده بودند. راهپیمایان بنرهایی حاوی شعارها و مطالبات کارگری در دست داشتند و خواستار آزادی کارگران زندانی شدند.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/05/تظاهرات-روز-کارگر-در-سنندج.mp4"][/video]

فعالان کارگری کامیاران به مناسبت روز جهانی کارگر در چهار راه اصلی شهر شیرینی پخش کردند.

مراسم اول ماه مه مریوان شامل سخنرانی، راهپیمایی در شهرک صنعتی و پخش شیرینی بود.

هجدهمین روز اعتصاب در بانه

اعتصاب در بانه که از ۲۶ فروردین در اعتراض به مسدود کردن مسیر تردد کولبران، محدود کردن بازارچه‌های مرزی و افزایش تعرفه گمرکی آغاز شده چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت هجده روزه شد.

به گزارش کولبرنیوز نیروهای گارد ویژه و ضد شورش از بعد از ظهر سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در شهر مستقر شده‌اند و اینترنت نیز قطع شده است.

 نیروهای مرزی ده‌ها اسب و قاطر کولبران اشنویه را کشتند

در یک ماه گذشته حداقل سه نوبت و هر نوبت دستکم ۳۰ اسب باربر متعلق به کولبران در جنگل میرآباد شهرستان اشنویه با شلیک گلوله ماموران مرزی از پای درآمده‌اند.

کریم علیزاده، فعال محیط زیست آذربایجان غربی با اعلام این خبر افزوده است او خود دوشنبه ۱۰ اردیبهشت شاهد لاشه تعداد قابل توجهی از چارپایان باربر بوده است.

ماموران مرزی در مواجهه با کولبران علاوه بر تعقیب و دستگیری آن‌ها، به چارپایان نیز تیراندازی می‌کنند.

یک سپرده‌گذار موسسه توسعه البرز: در تظاهرات ۱۱ اردیبهشت، ۲۰ نفر زخمی شدند 

۱۱ اردیبهشت سپره‌گذاران موسسه مالی توسعه البرز در کرج تجمع و راهپیمایی کردند. آن‌ها شعار می‌دادند: «کشور ما دزدخونه است، توی جهان نمونه است». ماموران نیروی انتظامی در مقابله با معترضان از گاز فلفل استفاده کردند.

یکی از سپرده‌گذاران می‌گوید در این درگیری حدود ۲۰ نفر زخمی شده‌اند.

بخش‌هایی از سخنان یک سپرده‌گذار توسعه البرز:

«این موسسه در ۵ نقطه شهرستان کرج ۴ هزار نفر را غارت کرده. بانک مرکزی ۲ سال به اینها اجازه کار داده. بعد از ۲ سال گفت این موسسه غیر مجاز است. آقای بانک مرکزی تو در این دو سال کجا بودی، چرا به این‌ها هشدار ندادی و نگفتی کارتان غیرقانونی است؟ تلویزیون اعلام کرد این بانک غیرمجاز است. در عرض ۴ ثانیه ۴ هزار خانواده نابود شدند. صاحبان آن شرکت هم پول‌ها را جای دیگری سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بهترین ماشین‌ها را سوار میشند. ما در شهر کرج و تهران مضحکه شده‌ایم، پیش مردم ، پیش پلیس‌ها مضحکه شده‌ایم. پلیس‌ها با باتوم می‌زنند تو سر ما. امروز ۲۰ نفر از ما را زخمی کردند، چرا؟ چرا نمی‌روید دزدها را بگیرید؟»

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/05/یک-سپرده-گذار-موسسه-البرز-توضیح-میدهد.mp4"][/video]

تجمع اعتراضی سپرده‌گذاران موسسات مالی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت نیز ادامه یافت. چهارشنبه سپرده‌گذاران موسسه آرمان وحدت دفتر موسسه اعتباری ملل در الیگودرز را بستند و بر روی آن نوشتند:

«مؤسسه اعتباری ملل که قرار بود ناجی مالباختگان  باشد شریک غارتگران شد».

پنجمین روز اعتصاب کارگران پیمانی پتروشیمی ایلام

ادامه اعتصاب کارکنان قراردادی پتروشیمی ایلام

اعتصاب کارکنان قراردادی پتروشیمی ایلام که به عدم رعایت حق تقدم خود برای استخدام در پالایشگاه معترضند ۱۱ اردیبهشت وارد پنجمین روز خود شد.

بنر یکی از زنان هوادار تیم نساجی که پشت درهای استادیوم مانده است

تجمع گسترده زنان قائم‌شهر پشت درهای استادیوم ورزشی 

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت جلوگیری از ورود زنان به استادیوم ورزشی شهید وطنی در قائم‌شهر که خواستار شرکت در جشن صعود تیم نساجی به لیگ برتر بودند اعتراض زنان را برانگیخت.

گروهی از زنان طرفدار تیم نساجی که می‌خواستند در جشن شرکت کنند از ساعتی پیش از آغاز مراسم مقابل ورزشگاه اجتماع کردند.

ساعت یک بعد از ظهر درها باز شد، اما برای مردان. مسئولان استادیوم به زنان گفتند برای خانم‌ها جا نیست.

شرح واقعه از زبان یک زن معترض:

«ما از ساعت یک بعداز ظهر اینجا ایستادیم. آقایان را راه دادند ما را راه نمی‌دهند، می‌گند جا نیست. چرا برای مردان جا هست و برای زنان جا نیست؟ چرا زنان را راه نمی‌دهند. ما الان که اینجا بیرون استادیوم هستیم، فحش نمی‌شنویم؟ همه چیز امن است و درون ورزشگاه امن نیست؟»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هوشنگ

    تشکر و قدردانی جمعی از بازنشستگان فرهنگی شهرستان فریمان از دولت و مجلس سند افتخار؛ خدمت دولت تدبیر و امید ونمایندگان مجلس شورای اسلامی به قشر بازنشسته فرهنگی : فقر ؛ بی عدالتی ؛ تبعیض ؛ فشار اقتصادی بر قشر ضعیف ؛ ظلم وستم ؛ گرانی وتورم ؛ افزایش ناگهانی قیمت های کالاهای اساسی ؛ معیشت بد ؛ عدم بیمه پاسخگو وجامع ؛ عدم همترازی حقوق ؛ عدم پرداخت معوقات ؛ افزایش واختلاف فاحش فاصله طبقاتی ؛ ارتقای خط فقر به خط گرسنگی ؛ حقوق هایی که حتی ده روز را کفایت نمی کند ؛ هزینه های زندگی به دلار حقوق به ریال ..... ⭕️واقعا از این همه خدمت دولت تدبیرو امید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به قشر بازنشستگان فرهنگی که این همه زحمت و تلاش در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی متحمل شدند متشکریم ؛ (( بازنشستگان فرهنگی سال 94 شهرستان فریمان)) ❌اجرکم عندا... ⁉️‼️‼️‼️ @ordoyekar