ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شيث امانی از فعالان کارگری شناخته‌شده، بازداشت شد

<p>شيث امانی، عضو هیأت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران، در سنندج بازداشت شد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش تارنمای اتحاديه آزاد کارگران ايران، شيث امانی ظهر روز گذشته، دوشنبه ۲۶ دی&zwnj;ماه در حالی که در دادگستری سنندج پی&zwnj;گير پرونده کارگران زندانی، شريف ساعدپناه و مظفر صالح&zwnj;نيا بود بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.</p> <p><br /> شريف ساعدپناه روز يکشنبه ۱۸ دی&zwnj;ماه، توسط چهار مأمور امنيتی لباس شخصی در منزل خود و مظفر صالح&zwnj;نيا ۱۵ دی&zwnj;ماه توسط مأموران امنيتی شهر سنندج در محل کار خود بازداشت شدند.</p> <p><br /> اين دو فعال کارگری نيز عضو هیأت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران هستند.</p> <p><br /> روز گذشته در حالی که خانواده&zwnj;های اين دو فعال سنديکايی به همراه ديگر خانواده&zwnj;های کارگری در مقابل ستاد خبری اداره اطلاعات تجمع کرده و خواهان آزادی آن&zwnj;ها بودند، شيث امانی به همراه تعدادی از اعضای اتحاديه آزاد کارگران ايران به دادگستری سنندج رفتند.</p> <blockquote> <p>شيث امانی يکی از کارگران نساجی کردستان و سال&zwnj;ها نماينده کارگران اين کارخانه و يکی از رهبران کارگری شناخته&zwnj;شده در سنندج و از بنيان&zwnj;گذاران اتحاديه آزاد کارگران ايران است</p> </blockquote> <p>بنا به اين گزارش شيث امانی در دادگستری سنندج خواهان ملاقات با دادستان و روشن شدن اتهامات آن&zwnj;ها شد اما بدون دريافت پاسخ، از سوی مقام&zwnj;های زندان دستگير و به زندان مرکزی سنندج منتقل گرديد.</p> <p><br /> به گفته اتحاديه آزاد کارگران ايران، شيث امانی نزديک به سه هفته پيش عمل جراحی سنگينی را به علت ديسک کمر انجام داده بود به&zwnj;طوری که به علت وخامت وضعيت جسمانی&zwnj;اش پس از عمل جراحی به بخش آی&zwnj;سی&zwnj;يو منتقل شده بود.</p> <p><br /> وی يکی از کارگران نساجی کردستان و سال&zwnj;ها نماينده کارگران اين کارخانه و يکی از رهبران کارگری شناخته&zwnj;شده در سنندج و از بنيان&zwnj;گذاران اتحاديه آزاد کارگران ايران است که در پی برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در سال ۱۳۸۶ در سنندج دستگير و سپس همراه با صديق کريمی يکی ديگر از بنيان&zwnj;گذاران و اعضای هیأت مديره اتحاديه، به دو سال و نيم زندان محکوم شد.</p> <p><br /> حکم زندان شيث امانی در پی اعتراضات گسترده چه در ايران و چه در سطح بين&zwnj;المللی روبه&zwnj;رو گرديد و با اعتراضی که کارگران سنندج هنگام مسافرت آيت&zwnj;الله شاهرودی رئيس وقت قوه قضائيه ايران به سنندج انجام داد اين حکم توسط وی لغو شد.</p> <p><br /> با اين حال مدتی پيش دادگاه اجرای احکام در شهر سنندج طی ابلاغيه&zwnj;ای به شيث امانی و صديق کريمی به آنان اعلام کرد احکام صادره بر عليه آن&zwnj;ها در سال ۱۳۸۷ به طور کلی لغو نشده است و آن&zwnj;ها برای تحمل زندان بايد خود را به دادگاه اجرای احکام معرفی کنند.<br /> &nbsp;</p>

شيث امانی، عضو هیأت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران، در سنندج بازداشت شد.

به گزارش تارنمای اتحاديه آزاد کارگران ايران، شيث امانی ظهر روز گذشته، دوشنبه ۲۶ دی‌ماه در حالی که در دادگستری سنندج پی‌گير پرونده کارگران زندانی، شريف ساعدپناه و مظفر صالح‌نيا بود بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

شريف ساعدپناه روز يکشنبه ۱۸ دی‌ماه، توسط چهار مأمور امنيتی لباس شخصی در منزل خود و مظفر صالح‌نيا ۱۵ دی‌ماه توسط مأموران امنيتی شهر سنندج در محل کار خود بازداشت شدند.

اين دو فعال کارگری نيز عضو هیأت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران هستند.

روز گذشته در حالی که خانواده‌های اين دو فعال سنديکايی به همراه ديگر خانواده‌های کارگری در مقابل ستاد خبری اداره اطلاعات تجمع کرده و خواهان آزادی آن‌ها بودند، شيث امانی به همراه تعدادی از اعضای اتحاديه آزاد کارگران ايران به دادگستری سنندج رفتند.

شيث امانی يکی از کارگران نساجی کردستان و سال‌ها نماينده کارگران اين کارخانه و يکی از رهبران کارگری شناخته‌شده در سنندج و از بنيان‌گذاران اتحاديه آزاد کارگران ايران است

بنا به اين گزارش شيث امانی در دادگستری سنندج خواهان ملاقات با دادستان و روشن شدن اتهامات آن‌ها شد اما بدون دريافت پاسخ، از سوی مقام‌های زندان دستگير و به زندان مرکزی سنندج منتقل گرديد.

به گفته اتحاديه آزاد کارگران ايران، شيث امانی نزديک به سه هفته پيش عمل جراحی سنگينی را به علت ديسک کمر انجام داده بود به‌طوری که به علت وخامت وضعيت جسمانی‌اش پس از عمل جراحی به بخش آی‌سی‌يو منتقل شده بود.

وی يکی از کارگران نساجی کردستان و سال‌ها نماينده کارگران اين کارخانه و يکی از رهبران کارگری شناخته‌شده در سنندج و از بنيان‌گذاران اتحاديه آزاد کارگران ايران است که در پی برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در سال ۱۳۸۶ در سنندج دستگير و سپس همراه با صديق کريمی يکی ديگر از بنيان‌گذاران و اعضای هیأت مديره اتحاديه، به دو سال و نيم زندان محکوم شد.

حکم زندان شيث امانی در پی اعتراضات گسترده چه در ايران و چه در سطح بين‌المللی روبه‌رو گرديد و با اعتراضی که کارگران سنندج هنگام مسافرت آيت‌الله شاهرودی رئيس وقت قوه قضائيه ايران به سنندج انجام داد اين حکم توسط وی لغو شد.

با اين حال مدتی پيش دادگاه اجرای احکام در شهر سنندج طی ابلاغيه‌ای به شيث امانی و صديق کريمی به آنان اعلام کرد احکام صادره بر عليه آن‌ها در سال ۱۳۸۷ به طور کلی لغو نشده است و آن‌ها برای تحمل زندان بايد خود را به دادگاه اجرای احکام معرفی کنند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.