ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستور ترامپ به پنتاگون: بررسی کاهش نیروهای نظامی آمریکا در کره جنوبی

سئول گفته بود در صورت برقراری صلح نیروهای آمریکایی در کره جنوبی می‌مانند و کیم هم برای مذاکره با ترامپ پیش‌شرط خروج نیروهای آمریکایی را مطرح نکرده بود، اما ترامپ قصد کاهش نیروها را دارد.

در حالی‌که چند هفته تا دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی نمانده، نیویورک تایمز به‌نقل از منابع آگاه گزارش داده که دونالد ترامپ به وزارت دفاع این کشور دستور داده تا کاهش نیروهای نظامی آمریکا در کره جنوبی را مورد بررسی قرار دهد.

۲۳ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی هم‌اکنون در کره جنوبی مستقر هستند

این روزنامه نوشته است که کاهش نیروهای آمریکایی در کره جنوبی از جمله موارد مورد مذاکره دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبران آمریکا و کره شمالی در دیدارشان در اواخر ماه مه یا در ماه ژوئن نیست و آن‌ها درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی گفت‌وگو خواهند کرد.

نیویورک تایمز همچنین آورده است که پیشبرد امر صلح بین دو کره می‌تواند نیاز به حضور ۲۳ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی را که هم‌اکنون در کره جنوبی مستقر هستند، کاهش دهد.

منابع آگاه گفته‌اند که خروج کامل نیروهای آمریکایی از کره جنوبی بعید به‌نظر می‌رسد.

با این حال دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرده که یکی از مسئولان شورای امنیت ملی آمریکا به یک مقام رسمی کره جنوبی که به واشنگتن سفر کرده گفته است که این گزارش درست نیست.

کاخ سفید و پنتاگون به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

دونالد ترامپ پیش از این گفته بود که ایالات متحده باید به کاهش شمار نیروهای نظامی در کره جنوبی توجه کند، مگر این‌که سئول هزینه‌های بیشتری را تقبل کند.

مایک پمپئو، رئیس پیشین سازمان سیا پیش از آن‌که مسئولیت وزارت خارجه آمریکا را برعهده بگیرد در ماه گذشته با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد. او پس از این دیدار گفت رهبر کره شمالی خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی را به‌عنوان پیش شرطی برای ملاقاتش با ترامپ تعیین نکرد.

کره جنوبی چهارشنبه ۲ ماه مه / ۱۲ اردیبهشت اعلام کرد که مسئله حضور نیروهای نظامی آمریکایی در این کشور ربطی به پیمان صلح آینده میان سئول و پیونگ‌یانگ ندارد و حتی اگر این توافق‌نامه امضا شد نیروهای آمریکایی می‌توانند در کره جنوبی بمانند.

کره شمالی بارها از خروج نیروهای آمریکایی به‌عنوان شرطی برای توقف برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود یاد کرده بود. با این حال، در بیانیه نشست اخیر کره شمالی و کره جنوبی این مورد ذکر نشد.

آمریکا و کره جنوبی پس از جنگ کره بارها مانور نظامی مشترک برگزار کرده‌اند. در این مدت کره شمالی همواره مانور نظامی مشترک این دو کشور را به‌عنوان تهدید و یا تدارک جنگ علیه خود ارزیابی کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.