ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: تجمع بازنشستگان، و کارگزاران بیمه کشاورزی مقابل مجلس

تجمع بازنشستگان کشوری و فرهنگی و همچنین کارگزاران بیمه کشاورزی مقابل مجلس، تجمع دانشجویان دانشگاه ارومیه در اعتراض به پولی‌سازی آموزش سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت خبرساز بود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

۱۸ اردیبهشت  - تجمع دانشجویان دانشگاه ارومیه در اعتراض به پولی سازی دانشگاه

اعتصاب رانندگان اتوبوس‌های سرویس دانشگاه بهشتی

رانندگان اتوبوس‌های سرویس دانشگاه بهشتی سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در اعتراض به عدم پرداخت حق‌الزحمه خود اعتصاب کردند.

۱۸ اردیبهشت- بازنشستگان مقابل مجلس

‍تجمع بازنشستگان مقابل مجلس

بازنشستگان کشوری و فرهنگی سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در اعتراض به عدم پاسخگویی به مطالبات رفاهی و درمانی خود مقابل مجلس تجمع کردند.

فراخوان این تجمع در هفته‌های گذشته منتشر شده بود اما دوشنبه شب اخباری مبنی بر لغو تجمع امروز در فضای مجازی پخش شده بود. همزمان با تجمع امروز بازنشستگان مقابل مجلس، کارگزاران بیمه‌های کشاورزی نیز مقابل مجلس تجمع کردند.

۱۸ اردیبهشت- تجمع کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی مقابل مجلس

تجمع کارگزاران بیمه کشاورزی مقابل مجلس با خواست امنیت شغلی

گروهی از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت به نمایندگی از همکارانشان در نقاط مختلف کشور مقابل مجلس تجمع کردند.

وضعیت شغلی حدود ۵ هزار و ۸۰۰ کارگزار صندوق بیمه کشاورزی پس از تصمیم مدیران بانک کشاورزی به حذف سرفصل کارمزد کارگزاری از ردیف بودجه سالانه بانک کشاورزی در ابهام قرار گرفته است.

کارگزاران خواستار تصویب طرح تعیین وضعیت استخدامی خود در مجلس‌اند.

مجلس قرار بود ۲۹ آبان ۹۶ مصوبه کمیسیون اجتماعی درباره وضعیت استخدامی کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی را به رای بگذارد اما بررسی این مصوبه به تعویق افتاد و به بعد از بررسی لایحه بودجه موکول شد. اعتراضات و تجمعات بعدی کارگزاران بیمه مقابل مجلس و صندوق بیمه کشاورزی نیز موثر واقع نشد.

کارگزاران ۱۵ اسفند مقابل صندوق بیمه کشاورزی در تهران تجمع کردند. یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع گفت: «مدت‌هاست طرح جذب ما، در انتظار طرح در صحن علنی مجلس مانده و اکنون که بررسی لایحه بودجه در مجلس به پایان رسیده، باز هم وعده مطرح شدن طرح به سرانجام نرسیده است.»

کارگزاران کشاورزی در تجمع امروز مقابل مجلس خواستار آن شدند که طرح استخدام آن‌ها که در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده، توسط مجلس تصویب شود.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه ارومیه و پهن کردن سفره خالی 

دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با تجمع در محوطه دانشگاه و پهن کردن سفره خالی، اعتراض خود را به پولی شدن آموزش و اخذ هزینه برای واحدهای آموزشی ابراز کردند.

دانشجویان شعار می‌دادند:

  • نه به پولی‌سازی دانشگاه
  • دانشگاه تجاری، تدبیر یا خیانت
  • دانشجو گوسفند نیست، آبی که هست سالم نیست
  • دانشجو بیکاره، پول از کجا بیاره

تجمع اعتراضی دانشجویان در زنجان و تبریز

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت علاوه بر دانشجویان دانشگاه بهشتی تهران، دانشجویان دانشگاه زنجان و دانشجویان دانشگاه تبریز نیز تجمعات اعتراضی برپا کردند.

در دانشگاه زنجان گروهی از دانشجویان که به عدم رسیدگی مسئولان دانشگاه به مطالبات دانشجویان اعتراض داشتند در دفتر ریاست دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه تبریز هم که به فضای امنیتی دانشگاه، نبود امکانات مناسب رفاهی و آموزشی و کیفیت نامناسب غذا معترضند، در محوطه دانشگاه اجتماع کردند.

دوشنبه دانشجویان دانشگاه بهشتی تهران نیز برای دومین روز متوالی در اعتراض به پولی شدن آموزش اعتصاب و تجمع کرده بودند.

بیست و چهارمین روز اعتصاب در بانه

اعتصاب در بانه که از ۲۶ فروردین در اعتراض به مسدود کردن مرزها آغاز شده سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت نیز برغم اعمال فشار بر اعتصاب کنندگان توسط نهادهای امنیتی و انتظامی ادامه یافت.

اعتصاب کارگران نیروگاه گل گهر در سیرجان

کارگران نیروگاه گل گهر(وابسته به گروه مپنا) واقع در سیرجان که ۵ ماه حقوق معوقه دارند دوشنبه ۱۷ اردیبهشت دست از کار کشیدند. آن‌ها اعلام کرده‌اند تا دریافت مطالباتشان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

تجمع کارگران بازنشسته پتروشیمی مقابل فرمانداری آبادان

کارگران بازنشسته پتروشیمی(آبادان) دوشنبه ۱۷ اردیبهشت مقابل فرمانداری ابادان تجمع کردند و خواستار پرداخت سهم کارفرما به صندوق بازنشستگی و رفاه کارکنان صنعت نفت شدند.

ساکنان۶ روستای زلزله‌زده بویراحمد مقابل هلال احمر تجمع کردند

ساکنان روستاهای سروک، مهریان، مادوان، گوشه، بلهزار و مزدک شهرستان بویراحمد واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد که خانه‌ها‌شان در پی زلزله‌های اخیر آسیب دیده دوشنبه ۱۷ اردیبهشت مقابل هلال احمر بویراحمد تجمع کرده و به عدم کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اعتراض کردند.

به گفته یکی از معترضان تا کنون چادر به آن‌ها داده نشده است:

«هلال‌احمر شهرستان بویراحمد جوابگو نیست، و دهیاری و شوراها هم حضور ندارند، از هلال‌احمر شهرستان خواهش کردیم، که در هر کوچه بلهزار دو چادر برای آقایان و زنان نصب کنند، اما باز هم حاضر به نصب چادر نیستند، می‌گویند که خانه‌ات باید ۷۰ درصد تخریب شود، آن‌وقت می‌توانیم اقدام کنیم.»

یکی دیگر از معترضان گفته است او و حانواده‌اش یک هفته است که در خیابان خوابیده‌اند.

کارگران معدن یورت بیش از ۵ ماه است حقوق نگرفته‌اند

کارگران معدن یورت ۵ ماه است حقوق نگرفته‌اند و حق بیمه آن‌ها نیز پرداخت نشده است. علیرضا ابراهیمی نماینده آزادشهر در مجلس با اعلام این خبر، به خبرگزاری خانه ملت گفته است خدماتی که پس از بازگشایی معدن در ارتباط با رعایت استانداردها و ایمنی معدن به کارگران داده می‌شد نیز پس از ۶ ماه متوقف شده است.

۱۳ اردیبهشت سال گذشته انفجاری در معدن ذغال سنگ یروت روی داد که به مرگ ۴۳ تن از کارگران انجامید. حدود ۴۰۰ کارگری که از انفجار جان سالم بدر برده بودند نیز بیکار شدند.

هفته گذشته در سالگرد انفجار معدن مسئولان اعلام کردند وضعیت ایمنی معدن در وضعیت مناسبی قرار دارد و حدود ۳۰۰ تن از کارگران بیکار شده پس از بازگشایی معدن به سر کار بازگشته‌اند.

۵ ماه تعویق مزد کارگران شرکت جنگل شفارود

حدود ۶۰۰ کارگر شرکت جنگل شفارود در استان گیلان ۵ ماه است دستمزد نگرفته‌اند. کارگران این کارخانه سال گذشته در پی یک رشته اعتصاب توانستند تنها بخشی از ۷ ماه دستمزد معوقه خود را دریافت کنند.

اعتراض کارگران کارخانه «ایران چوکا» به ۳ ماه مزد معوقه

 حدود هزار کارگر کارخانه «ایران چوکا» بیش از سه ماه دستمزد معوقه دارند و حق بیمه آن‌ها نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است. کارگران که روز ۱۵ اردیبهشت تجمع اعتراضی به پا کرده بودند گفته‌اند نگرانند با توجه به ادامه بحران نقدینگی کارخانه، پرداخت دستمزدهایشان باز هم به تعویق بیافتد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.