ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اشتون: گروه ۱+۵ منتظر پاسخ ایران است

<p>دفتر کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا می&zwnj;گويد گروه ۱+۵ برای آغاز مذاکرات اتمی منتظر پاسخ ايران به نامه ۲۱ اکتبر ۲۰۱۱ (۳۰ مهر ۱۳۹۰) است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، دفتر اشتون روز جمعه ۲۰ ژانويه (۳۰ دی ۱۳۹۰) در بيانيه&zwnj;ای اعلام کرد گروه ۱+۵ معتقد است دو مسير &quot;مذاکره و فشار&quot; برای حل مناقشه اتمی ايران همچنان اعتبار دارد.</p> <p>&zwnj;کاترين اشتون در مهرماه سال جاری خورشيدی در نامه&zwnj;ای به سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران و مذاکره&zwnj;کننده ارشد هسته&zwnj;ای اين کشور اعلام کرد گروه ۱+۵ آماده برگزاری مذاکرات &quot;سازنده&quot; با ايران است.</p> <p>مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا در اين نامه گفته بود گفت&zwnj;وگوهای احتمالی در آينده نبايد ادامه گفت&zwnj;وگوهای سال گذشته باشد که در استانبول برگزار شد. اشتون سال گذشته گفت&zwnj;وگوی دو روزه در ترکيه را &quot;دلسردکننده&quot; ناميده بود.</p> <blockquote> <p>ايران و گروه ۱+۵ تاکنون چند دور مذاکرات برگزار کرده&zwnj;اند اما اين گفت&zwnj;وگوها بدون نتيجه مشخصی پايان يافته است</p> </blockquote> <p>آخرين دور مذاکرات اتمی ايران و گروه ۱+۵ بهمن ۱۳۸۹ در استانبول ترکيه برگزار شد.</p> <p>علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير خارجه ايران هفته گذشته نيز در سفرش به ترکيه گفت ايران آماده برگزاری مذاکرات اتمی است. وی پيشنهاد داد ترکيه ميزبان اين مذاکرات باشد.</p> <p>ايران و گروه ۱+۵ تاکنون چند دور مذاکرات برگزار کرده&zwnj;اند اما اين گفت&zwnj;وگوها بدون نتيجه مشخصی پايان يافته است.</p> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند نگران وجود &quot;ابعاد نظامی&quot; در برنامه اتمی ايران هستند اما مقامات ايران می&zwnj;گويند در برنامه اتمی &quot;اهداف صلح&zwnj;آميز&quot; را دنبال می&zwnj;کنند.</p> <p>مناقشه بر سر برنامه اتمی ايران پس از انتشار گزارش آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی در آبان سال جاری خورشيدی که اين کشور را متهم کرد در برنامه هسته&zwnj;ای&zwnj; خود، ابعاد نظامی را دنبال می&zwnj;کند، بالا گرفت.</p> <p>کشورهای غربی در واکنش به اين گزارش، تحريم&zwnj;های يک&zwnj;جانبه خود را عليه ايران به شکل بی&zwnj;سابقه&zwnj;ای گشترش دادند. اين تحريم&zwnj;ها شامل افراد و شرکت&zwnj;های ايرانی شده که گمان برده می&zwnj;شود با برنامه اتمی ايران ارتباط دارند. آمريکا و بريتانيا علاوه بر اين تحريم&zwnj;ها، بانک مرکزی ايران را نيز تحريم کرده&zwnj;اند.</p> <p>تحريم خريد نفت از ايران يکی ديگر از تحريم&zwnj;هايی است که کشورهای اروپايی در حال بررسی آن هستند.</p> <p>ايران نيز در واکنش به اين تحريم&zwnj;ها، غنی&zwnj;سازی اورانيوم را در تأسيسات اتمی فردو آغاز کرد تا اين پيام را به غرب بدهد که با وجود گسترش تحريم&zwnj;ها، برنامه اتمی&zwnj;اش را متوقف نمی&zwnj;کند.</p> <p>حالا بعد از شدت گرفتن اين مناقشات، ايران و غرب تمايل خود را به از سرگيری مذاکرات اتمی اعلام کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

دفتر کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا می‌گويد گروه ۱+۵ برای آغاز مذاکرات اتمی منتظر پاسخ ايران به نامه ۲۱ اکتبر ۲۰۱۱ (۳۰ مهر ۱۳۹۰) است.

به گزارش رويترز، دفتر اشتون روز جمعه ۲۰ ژانويه (۳۰ دی ۱۳۹۰) در بيانيه‌ای اعلام کرد گروه ۱+۵ معتقد است دو مسير "مذاکره و فشار" برای حل مناقشه اتمی ايران همچنان اعتبار دارد.

‌کاترين اشتون در مهرماه سال جاری خورشيدی در نامه‌ای به سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای اين کشور اعلام کرد گروه ۱+۵ آماده برگزاری مذاکرات "سازنده" با ايران است.

مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا در اين نامه گفته بود گفت‌وگوهای احتمالی در آينده نبايد ادامه گفت‌وگوهای سال گذشته باشد که در استانبول برگزار شد. اشتون سال گذشته گفت‌وگوی دو روزه در ترکيه را "دلسردکننده" ناميده بود.

ايران و گروه ۱+۵ تاکنون چند دور مذاکرات برگزار کرده‌اند اما اين گفت‌وگوها بدون نتيجه مشخصی پايان يافته است

آخرين دور مذاکرات اتمی ايران و گروه ۱+۵ بهمن ۱۳۸۹ در استانبول ترکيه برگزار شد.

علی‌اکبر صالحی، وزير خارجه ايران هفته گذشته نيز در سفرش به ترکيه گفت ايران آماده برگزاری مذاکرات اتمی است. وی پيشنهاد داد ترکيه ميزبان اين مذاکرات باشد.

ايران و گروه ۱+۵ تاکنون چند دور مذاکرات برگزار کرده‌اند اما اين گفت‌وگوها بدون نتيجه مشخصی پايان يافته است.

کشورهای غربی می‌گويند نگران وجود "ابعاد نظامی" در برنامه اتمی ايران هستند اما مقامات ايران می‌گويند در برنامه اتمی "اهداف صلح‌آميز" را دنبال می‌کنند.

مناقشه بر سر برنامه اتمی ايران پس از انتشار گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در آبان سال جاری خورشيدی که اين کشور را متهم کرد در برنامه هسته‌ای‌ خود، ابعاد نظامی را دنبال می‌کند، بالا گرفت.

کشورهای غربی در واکنش به اين گزارش، تحريم‌های يک‌جانبه خود را عليه ايران به شکل بی‌سابقه‌ای گشترش دادند. اين تحريم‌ها شامل افراد و شرکت‌های ايرانی شده که گمان برده می‌شود با برنامه اتمی ايران ارتباط دارند. آمريکا و بريتانيا علاوه بر اين تحريم‌ها، بانک مرکزی ايران را نيز تحريم کرده‌اند.

تحريم خريد نفت از ايران يکی ديگر از تحريم‌هايی است که کشورهای اروپايی در حال بررسی آن هستند.

ايران نيز در واکنش به اين تحريم‌ها، غنی‌سازی اورانيوم را در تأسيسات اتمی فردو آغاز کرد تا اين پيام را به غرب بدهد که با وجود گسترش تحريم‌ها، برنامه اتمی‌اش را متوقف نمی‌کند.

حالا بعد از شدت گرفتن اين مناقشات، ايران و غرب تمايل خود را به از سرگيری مذاکرات اتمی اعلام کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.