ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وبلاگ‌نويس زندانی باز هم در بيمارستان بستری شد

<p>حسين رونقی ملکی وبلاگ&zwnj;نويس زندانی به دليل وخامت حال جسمانی بار ديگر از زندان به بيمارستان منتقل شد. </p> <!--break--> <p><br /> به گزارش تارنمای خانه حقوق بشر ايران (رهانا)، اين فعال حقوق بشر روز پنج&zwnj;شنبه ۲۹ دی&zwnj;ماه در بيمارستان هاشمی&zwnj;نژاد تهران بستری شده است.</p> <p><br /> حسين رونقی ملکی در يک سال اخير چهار بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و بارها چه در نامه&zwnj;های وی، چه از سوی خانواده و پزشکان، از مسئولان قضايی درخواست شد تا خارج از زندان و زير نظر پزشکان متخصص مورد معالجه قرار گيرد اما با آن موافقت نشد.</p> <p><br /> اين زندانی سياسی در مهرماه سال گذشته در اعتراض به بدرفتاری مأموران زندان دست به اعتصاب غذا زده بود و در آخرين اقدام خود از شامگاه روز جمعه ۱۸ آذرماه سال جاری نيز در اعتراض به &quot;حکم ناعادلانه ۱۵ سال زندان&quot;، &quot;عدم مرخصی استعلاجی برای درمان بيماری کليوی&zwnj;اش&quot; و &quot;فشارهای روحی و جسمی که در دوران بازداشت بر وی رفته&quot; دست به اعتصاب غذا زد.</p> <blockquote> <p>به گفته فعالان حقوق بشر، عدم همکاری حسين رونقی ملکی با بخش اطلاعات سايبری سپاه پاسداران برای قبول اتهامات وارده و مصاحبه تلويزيونی، دليل جلوگيری از مرخصی و سخت&zwnj;گيری&zwnj;های مداوم نسبت به اين وبلاگ&zwnj;نويس است</p> </blockquote> <p>وی دو روز پس از آغاز اعتصاب غذای اخير خود در زندان اوين نامه سرگشاده&zwnj;ای به عباس جعفری دولت&zwnj;آبادی، دادستان تهران نوشت و در آن نسبت به وضعیت نگهداری خود در زندان و مخالفت با اعطای مرخصی برای پی&zwnj;گیری درمان مشکل کلیه و همچنين فشار بر زندانیان سیاسی و خانواده&zwnj;های&zwnj;شان اعتراض کرد.</p> <p><br /> اين زندانی سياسی در نامه خود نوشت: &quot;سلامتی من به&zwnj;خاطر وضعیت بیماری&zwnj;ام و نگهداری در شرایط بد زندان به خطر افتاده است.&quot; </p> <p><br /> به گفته فعالان حقوق بشر، عدم همکاری حسين رونقی ملکی با بخش اطلاعات سايبری سپاه پاسداران برای قبول اتهامات وارده و مصاحبه تلويزيونی، دليل جلوگيری از مرخصی و سخت&zwnj;گيری&zwnj;های مداوم نسبت به اين وبلاگ&zwnj;نويس است.</p> <p><br /> حسين رونقی ملکی که با نام مستعار بابک خرمدين وبلاگ می&zwnj;نوشت، يکی از معترضان به نتايج اعلام شده دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران بود. </p> <p><br /> وی در تاريخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربايجان شرقی بازداشت و به گفته خانواده&zwnj;اش حدود ۳۰۰ روز در سلول&zwnj;های انفرادی بند دو الف زندان اوين به&zwnj;سر برد. </p> <p><br /> وی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال حبس تعزيری محکوم شد و اين حکم از سوی دادگاه تجديد نظر استان تهران تأييد گرديد.</p> <p><br /> در بهمن&zwnj;ماه سال گذشته ناراحتی کليه حسين رونقی ملکی تشديد شد اما با وجود توصيه مسئولان بهداری زندان اوين، نهادهای امنيتی و قضايی به او اجازه ندادند که به بيمارستان منتقل شود. </p> <p><br /> سرانجام با تأخير، وی در روز ۱۸ خردادماه امسال به بيمارستان انتقال يافت و کليه وی پيوند خورد و به زندان بازگردانده شد.</p> <p><br /> به گفته پدر این وبلاگ&zwnj;نویس، ۸۰ درصد کليه سمت چپ و ۲۰ درصد کليه سمت راست وی آسيب ديده&zwnj; است. <br /> &nbsp;</p>

حسين رونقی ملکی وبلاگ‌نويس زندانی به دليل وخامت حال جسمانی بار ديگر از زندان به بيمارستان منتقل شد.

به گزارش تارنمای خانه حقوق بشر ايران (رهانا)، اين فعال حقوق بشر روز پنج‌شنبه ۲۹ دی‌ماه در بيمارستان هاشمی‌نژاد تهران بستری شده است.

حسين رونقی ملکی در يک سال اخير چهار بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و بارها چه در نامه‌های وی، چه از سوی خانواده و پزشکان، از مسئولان قضايی درخواست شد تا خارج از زندان و زير نظر پزشکان متخصص مورد معالجه قرار گيرد اما با آن موافقت نشد.

اين زندانی سياسی در مهرماه سال گذشته در اعتراض به بدرفتاری مأموران زندان دست به اعتصاب غذا زده بود و در آخرين اقدام خود از شامگاه روز جمعه ۱۸ آذرماه سال جاری نيز در اعتراض به "حکم ناعادلانه ۱۵ سال زندان"، "عدم مرخصی استعلاجی برای درمان بيماری کليوی‌اش" و "فشارهای روحی و جسمی که در دوران بازداشت بر وی رفته" دست به اعتصاب غذا زد.

به گفته فعالان حقوق بشر، عدم همکاری حسين رونقی ملکی با بخش اطلاعات سايبری سپاه پاسداران برای قبول اتهامات وارده و مصاحبه تلويزيونی، دليل جلوگيری از مرخصی و سخت‌گيری‌های مداوم نسبت به اين وبلاگ‌نويس است

وی دو روز پس از آغاز اعتصاب غذای اخير خود در زندان اوين نامه سرگشاده‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نوشت و در آن نسبت به وضعیت نگهداری خود در زندان و مخالفت با اعطای مرخصی برای پی‌گیری درمان مشکل کلیه و همچنين فشار بر زندانیان سیاسی و خانواده‌های‌شان اعتراض کرد.

اين زندانی سياسی در نامه خود نوشت: "سلامتی من به‌خاطر وضعیت بیماری‌ام و نگهداری در شرایط بد زندان به خطر افتاده است."

به گفته فعالان حقوق بشر، عدم همکاری حسين رونقی ملکی با بخش اطلاعات سايبری سپاه پاسداران برای قبول اتهامات وارده و مصاحبه تلويزيونی، دليل جلوگيری از مرخصی و سخت‌گيری‌های مداوم نسبت به اين وبلاگ‌نويس است.

حسين رونقی ملکی که با نام مستعار بابک خرمدين وبلاگ می‌نوشت، يکی از معترضان به نتايج اعلام شده دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران بود.

وی در تاريخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربايجان شرقی بازداشت و به گفته خانواده‌اش حدود ۳۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوين به‌سر برد.

وی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال حبس تعزيری محکوم شد و اين حکم از سوی دادگاه تجديد نظر استان تهران تأييد گرديد.

در بهمن‌ماه سال گذشته ناراحتی کليه حسين رونقی ملکی تشديد شد اما با وجود توصيه مسئولان بهداری زندان اوين، نهادهای امنيتی و قضايی به او اجازه ندادند که به بيمارستان منتقل شود.

سرانجام با تأخير، وی در روز ۱۸ خردادماه امسال به بيمارستان انتقال يافت و کليه وی پيوند خورد و به زندان بازگردانده شد.

به گفته پدر این وبلاگ‌نویس، ۸۰ درصد کليه سمت چپ و ۲۰ درصد کليه سمت راست وی آسيب ديده‌ است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.