ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: اقدام به خودکشی کارگر هپکو اراک

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

پیشنهاد رشوه ۲۰۰ میلیون تومانی وزیر کار به کارگر اخراجی پارس خودرو

داوود رفیعی کارگر اخراجی ایران خودرو

داوود رفیعی کارگر اخراجی پارس خودرو که سال گذشته مقابل ساختمان این شرکت و وزارت کار بست‌نشینی و اعتصاب غذا کرد، امروز دوباره مقابل ساختمان وزارت کار ایستاد تا افشا کند: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی به او ۲۰۰ میلیون تومان رشوه پیشنهاد کرده است. رفیعی که کاغذ نوشته‌ای با همین موضوع در دست داشت، توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

تجمع و اقدام به خودکشی کارگران در هپکو

همزمان با تجمع کارگران هپکو اراک، یکی از کارگران این کارخانه در اعتراض به وضعیت معیشتی و عدم تحقق وعده مسئولان برای حل مشکلات اقدام به خودکشی کرد.

کارگران هپکو اراک صبح یکشنبه ۲۳ اردیبهشت بار دیگر در اعتراض به عملی نشدن وعده‌های مالکان مقابل ساختمان شرکت تجمع کردند. یکی از کارگران حاضر در تجمع  گفت: کارفرمای جدید از یک‌سال پیش تا به حال هیچ یک از وعده‌هایش را عملی نکرده، وضعیت کارگران و کارخانه همچنان نامعلوم و مشکلات پابرجا است.

اعتراض کارگران هپکو در سال گذشته با خشونت پلیس سرکوب شد. مقام‌های دولتی برای خاتمه اعتراض‌ها سهام شرکت را به هیدرو اطلس که یک شرکت خصوصی خانوادگی است، واگذار کرده‌اند. مدیرعامل هیدرو اطلس هنگام معرفی به عنوان مالک جدید هپکو گفته بود: تعدیل نیرو نمی‌کند و مشکلات مالی را با قراردادهای جدید حل می‌کند.

کارکنان تعاونی سهام عدالت: ۳۸ ماه حقوق معوق ما را بدهید

جمعی از کارکنان تعاونی سهام عدالت این بار مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند. خواسته آنها هم مشخص بود: حقوق معوق و نامشخص بودن وضعیت شغلی.

کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت پیش از این هم با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان خصوصی‌سازی و محل برگزاری «آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت» به وضعیت نامشخص شغلی و معوقات مزدی خود اعتراض کرده بودند.

حق بیمه و بخشی از مطالبات مزدی یک‌هزار و ۵۰۰ کارمند و کارگر شرکت تعاونی سهام عدالت با ۱۱ سال سابقه کاری پرداخت نشده است.

مسئولان دولتی در آخرین تجمع کارکنان سهام عدالت وعده داده بودند که به زودی مطالبات کارکنان را پرداخت می‌کنند.

سفره آجری کارگران کیان کرد

کارگران کارخانه تولیدی کیان کُرد در ملایر هم پس از آنکه وعده مسئولان مبنی بر پرداخت معوقات مزدی‌‌اشان محقق نشد، در یک اقدام نمادین سفره‌ای خالی که تنها چند آجر بر روی آن قرار داشت پهن کردند تا به عدم پرداخت مطالبات مزدی سال گذشته و سه سال، عیدی اعتراض کنند.

کارگران کیان کرد پیش از این نیز چندین مرتبه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها و عیدی سال‌های گذشته تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند.

کارگران باغ کتاب تهران: ۱۱ ماه دستمزد نگرفته‌ایم

کارگران پروژه باغ کتاب تهران هم در اعتراض به عدم پرداخت ۱۱ ماه دستمزد امروز دست از کار کشیدند. این کارگران با انتشار یک ویدئو اعلام کردند: شرکت کیسیون به عنوان کارفرمای این پروژه ۱۱ ماه دستمزد و سنوات آنان را پرداخت نکرده است.

این کارگران پیش از این نیز با تجمع در محل کار خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شده بودند.

دانشگاه صنعتی قوچان: نه به کالایی شدن آموزش و کاهش سنوات

در ادامه اعتراض به کاهش سنوات تحصیلی مجاز و پولی شدن دانشگاه‌ها، دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان مقابل دفتر ریاست این دانشگاه تجمع کردند. دانشجویان معترض در این تجمع خواستار افزایش سنوات تحصیلی، رعایت عدالت آموزشی و استفاده از فرصت های برابر همانند سایر دانشگاه ها شدند. یک روز قبل- شنبه ۲۲ اردیبهشت- نیز دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به مسائل و مشکلات مشابهی تجمع کردند.

تجمع معلمان در اردبیل و ساختمان وزارت آموزش و پرورش

اعتراض معلمان ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری‌ها، تعدادی از معلمان بازداشت شده در تجمع پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت به صورت موقت آزاد شدند، اما محمد حبیبی هنوز در بند است.

تجمع معلمان در ساختمان وزارت آموزش و پرورش

گروهی از معلمان امروز به ساختمان وزارت آموزش و پرورش رفتند تا به دستگیری همکاران خود و وضعیت معلمان اعتراض کنند. در اردبیل هم تعدادی از معلمان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و تبعیض دست به تجمع زدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.