ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی تهدید کرد دیدار کیم با ترامپ را لغو می‌کند

معاون وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرده که اگر مبنا بر صداقت و بهبود روابط فی‌مابین نباشد، دیدار رهبر کره شمالی با رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور لغو می‌شود.

کره شمالی ابتدا در اعتراض به آغاز رزمایش نظامی مشترک ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی، دیدار در سئول در سطح مقامات عالی را که قرار بود چهارشنبه ۱۶ مه برگزار شود لغو کرد و سپس اعلام کرد که اگر بنا باشد خلع سلاح اتمی این کشور صرفاً به لغو تحریم‌های اقتصادی محدود شود، رهبر کره شمالی به دیدار و گفت‌وگوی رو در رو با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور علاقه‌ای ندارد.

دونالد ترامپ و کیم جونگ‌اون (عکس: آرشیو)

کیم گیه‌اون، معاون وزیر خارجه کره شمالی به خبرگزاری رسمی این کشور گفته است:

«اگر آمریکا مطالبه‌ای یک جانبه از ما داشته باشد و بخواهد ما را به گوشه‌ای براند که سلاح‌های هسته‌ای‌مان کنار بگذاریم صرفاً با این هدف که در مقابل تحریم‌های اقتصادی لغو شوند، علاقه‌ای به مذاکره نداریم.»

معاون وزیر خارجه کره شمالی در همان حال یادآوری کرده که چنانچه دولت ترامپ با صداقت و برای بهبود روابط فی‌مابین وارد مذاکره با کره شمالی شود، پیونگ‌یانگ واکنش مناسب نشان خواهد داد.

پیش از آن ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی رزمایش مشترکی را در شبه‌جزیره کره آغاز کرده بودند.

ایالات متحده آمریکا قصد دارد این رزمایش نظامی را ادامه دهد. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که این رزمایش مشترک صرفاً یک تمرین نظامی‌شت که هر سال برگزار می‌شود و هدف از آن هم فقط تقویت بنیه دفاعی است.

کاخ سفید علاوه بر این اعلام کرده که موضع پیونگ‌یانگ درباره گفت‌وگوی رو در روی رهبر کره شمالی با رئیس جمهور آمریکا را دقیقاً بررسی می‌کند. چند ساعت قبل از آن، کاخ سفید در واکنش به تعلیق مذاکرات کره شمالی و کره جنوبی در سطح مقامات عالی دو کشور در سئول گفته بود، هیچ نشانه‌ای از لغو دیدار رهبر کره شمالی با رئیس جمهور آمریکا در دست نیست.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفته بود:

«کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیش از این گفته است که لزوم ادامه برگزاری تمرینات نظامی مشترک بین آمریکا و کره جنوبی را درک می کند. ما به برنامه ریزی و طراحی برای برگزاری نشست بین رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی ادامه می دهیم.»

وزارت اتحاد کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده تصمیم کره شمالی برای لغو یک‌جانبه نشست مقام‌های عالی‌رتبه بین دو کره به دلیل مانور هوایی مشترک سالیانه آمریکا و کره جنوبی روح اعلامیه پانمونجون را نقض می‌کند و از این‌نظر تأسف‌بار است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در پیامی در توئیتر اعلام کرده بود که ۱۲ ژوئن با کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.