ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دلیل پخش نشدن مسابقات زنان از تلویزیون: پوشش تیم‌های مقابل زنان ایرانی مطلوب نیست 

معاون وزارت ورزش گفته که ایران نمی‌تواند «ارزش‌های نظام» را زیر پا بگذارد و به همین سبب امکان پخش زنده بازی‌های آسیایی فوتسال زنان از تلویزیون جمهوری اسلامی وجود نداشته .

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش وجوانان دلیل پخش نشدن مسابقات زنان ایرانی از تلویزیون را اعلام کرد. محمدرضا داورزنی گفته: «حجاب تیم‌های مقابل زنان ورزشکار ایرانی در مسابقات مطلوب نیست و پخش چنین مسابقاتی در چارچوب ارزش‌های نظام نمی‌گنجد.»

زنان تیم فوتسال ایران قهرمان دومین دوره رقابت‌های فوتسال زنان آسیا شدند

«محمدرضا داورزنی» می‌گوید امکان پخش زنده بازی‌های آسیایی فوتسال زنان از «رسانه ملی» با وجود پیگیری های انجام شده، وجود نداشته و تاکید کرده: «باید بپذیریم هر قدر هم حجاب بانوان ما مناسب باشد، اما بازیکنان مقابل آنها از این حجاب برخوردار نیستند و ممکن است بسیاری مسائل را رعایت نکنند.»

معاون وزارت ورزش ایران گفته که ایران نمی‌تواند برای پخش یک مسابقه ورزشی ارزش‌های خود را زیر پا بگذارد؛ هرچند مسئولان صدا و سیما می‌توانستند پوشش خبری جامع‌تری از این مسابقات و قهرمانی زنان داشته باشند.

دومین دوره رقابت‌های فوتسال قهرمانی زنان آسیا، بین تیم‌های ملی ایران و ژاپن در شهر «بانکوک» تایلند برگزار شد و تیم ایران با پیروزی پنج بر دو، قهرمان آسیا شد.

پخش نشدن مسابقات قهرمانی زنان ایران مسبوق به سابقه است و پیش از این هم تلویزیون ایران از پخش مسابقات زنان حتی در سطح ملی و در حالی که هر دو تیم حجاب دارند، خودداری کرده است. زنان ورزشکارحرفه‌ای ایران همواره از نادیده گرفته شدن در اخبار و برنامه‌های ورزشی تلویزیون انتقاد کرده و می‌گویند این موضوع باعث بی‌انگیزگی آنها می‌شود.

«فاطمه ذوالقدر» نایب رییس فراکسیون زنان مجلس پیش‌تر با تبریک موفقیت‌های تیم ملی فوتسال زنان ایران در رقابت‌های آسیایی گفته بود: «زنان ورزشکار ایرانی در میادین آسیایی خوش درخشیدند و نام ایران را پرآوازه تر کردند و امیدواریم صدا و سیما سیاست‌های مناسبی برای پخش زنده این مسابقات اتخاذ کند.»

طیبه سیاوشی، نماینده دیگر مجلس ایران هم در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی مجلس، گفته موضع رسانه ملی در رابطه با پخش مسابقات ورزشی به ویژه فوتسال باید مشخص شود. او پرسیده: «چرا فیلم‌های سینمایی خارجی با حضور خانم‌های خارجی به نمایش در می‌آید ولی صحنه‌های غرورآفرین زنان ایرانی در صحنه‌های بین‌المللی که برای زنان ایرانی بسیار دلگرم‌کننده است به نمایش در نمی‌آید؟»

سیاوشی گفته که ورزش زنان به دلیل نداشتن اسپانسر محروم از پخش است و رسانه ملی باید در سیاست‌های یک بام و دو هوای خود در قبال ورزش زنان تجدیدنظر کند.

روز گذشته علی کفاشیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفته بود:‌ «مسابقات فوتسال زنان از طریق اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای کشورهای مختلف پخش شد و برخی از مردم توانستند ببینند؛ اما ما منتظر صداوسیما نمی‌مانیم و خودمان از طریق توسعه اینترنت و امکانات، کاری می‌کنیم مردم بهتر بتوانند بازی‌ها را ببینند.»

او همچنین گفته بود: «صداوسیما تا بیاید مجوزهای لازم برای پخش مسابقات را بگیرد، طول خواهد کشید. به جای فوتسال بانوان هم هاکی روی یخ پخش کردند چون تایلند هوا گرم و هاکی روی یخ سرد بود به همین دلیل خواستند تعادل ایجاد شود.»

معصومه ابتکار، معاون دولت حسن روحانی در امور زنان هم روز دوشنبه اعلام کرده که با رئیس سازمان صدا و سیما برای این موضوع صحبت کرده و تقاضا کرده راهکارهایی پیدا شود تا مسابقات زنان در تلویزیون پخش شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر

    بنظر من اگه بخوان پخش کنن یه راهی پیدا میکنن چمیدونم حجاب تیم مقابل و سانسور کن اصن کلا سانسورشون کن ولی قطعا راه برای حمایت و پخش کردن بازی ها هست به هرحال حقمونو میگیرم دیگه باهمه بدجنس بازیاشون