ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین: نیروهای خارجی به زودی از سوریه خارج می‌شوند

اسد به سوچی رفته بود که گزارش دهد با پیروزی‌های نظامی در غوطه شرقی زمینه برای پیشبرد «پروسه سیاسی» فراهم شده. رئیس جمهور روسیه استقبال کرد.

کرملین از دیدار بشار اسد رئیس جمهوری عربی سوریه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شهر سوچی خبر داده است. اسد در این دیدار گزارش داد که سوریه به سمت ثبات پیش می‌رود و پوتین هم اعلام کرد که به زودی نیروهای خارجی از این کشور خارج می‌شوند. بشار اسد تصمیم گرفته نمایندگان خود را برای تشکیل کمیته قانون اساسی بر اساس مقرارت مذاکرات ژنو که زیر نظر سازمان ملل انجام می‌شود اعزام کند.

پوتین در دیدار با اسد خواهان خروج نیروهای نظامی خارجی از سوریه شده؛‌ از جمله نیروهای ایران و حزب‌الله لبنان

آخرین بار ۲۱ نوامبر سال گذشته بشار اسد با ولادیمیر پوتین در شهر سوچی – استراحتگاه پوتین – دیدار و گفت‌وگو کرده بود. در آن زمان پوتین گفته بود که علاقمند است پروسه سیاسی در سوریه آغاز شود. بشار اسد پنجشنبه ۱۷ مه/ ۲۷ اردیبهشت در دومین دیدارش با رئیس جمهور روسیه، به پوتین اعلام کرد که اکنون ثبات به تدریح به سوریه بازمی‌گردد:

«در سوریه ثبات بیشتری به چشم می‌خورد و این امر درهایی را باز می‌کند برای پیشبرد پروسه سیاسی که از مدتی قبل آغاز شده است. ما می‌دانیم که راه دشواری در پیش داریم و می‌دانیم که برخی کشورها مایل نیستند سوریه به آرامش برسد اما با کمک شما و برخی متحدان و دوستانمان مذاکرات صلح را به پیش می‌بریم.»

در این دیدار ولادیمیر پوتین به خاطر پیروزی‌های نظامی ارتش سوریه به اسد تبریک گفت:

«تروریست‌ها در مکان‌های مهمی اسلحه خود را زمین گذاشتند و حال می‌توان زیرساخت‌های سوریه را بازسازی کرد و طبعاً این پیروزی‌ها شرایطی را فراهم کرده‌اند که می‌توان پروسه سیاسی را که آغاز شده، به پیش برد.»

کرملین اعلام کرده که برای پیشبرد مذاکرات ژنو در جهت تدوین یک قانون اساسی تازه برای جمهوری عربی سوریه، بشار اسد نمایندگانی را برای تشکیل کمیته قانون اساسی به ژنو اعزام می‌کند. آخرین بار مخالفان اسد – گروه ریاض – مذاکرات سیاسی را مشروط به برکناری بشر اسد کرده بودند. اما از آن زمان تاکنون ارتش سوریه موفق شده کنترل غوطه شرقی در حوالی دمشق را به دست بگیرد و معادلات را تغییر دهد.

نخستین بار ولادیمیر پوتین و بشار اسد ۲۰ اکتبر ۲۰۱۵ در مسکو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند. در آن زمان روسیه عملیات نظامی در سوریه را تازه آغاز کرده بود.

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی چهارشنبه ۱۶ مه / ۲۶ اردیبهشت در شهر لاهه هلند اعلام کرد که در ماه فوریه گذشته، در حمله به شهر سراقب در استان ادلب سوریه «به احتمال زیاد» از گاز کلر استفاده شده است. این موضوع ممکن است مذاکرات صلح را تحت تأثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سامان

    بشار اسد چنان خندان و شادمان است که انگار کشور را آباد با مردمی خوشبخت کرده ! اندکی غیرت و شعور کافی است که در این موقعیت برای حفظ ظاهر هم شده، آدم دست کم خود را تا این اندازه شادمان و شنگول نشان ندهد !