ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحریم‌های تازه وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه حزب‌الله لبنان

در پی تحریم دو روز پیش شورای رهبری حزب‌الله لبنان توسط آمریکا، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده دو عضو دیگر این گروه و پنج نهاد و مؤسسه مربوط به آن را هم تحریم کرد.

به فاصله دو روز وزارت خزانه‌داری آمریکا بار دیگر حزب‌الله لبنان مورد تحریم قرار داد. این بار نماینده حزب‌الله لبنان در ایران و بخش مالی این گروه هدف قرار گرفت. آمریکا به این ترتیب هم حزب‌الله لبنان را زیر فشار قرار می‌دهد و هم ایران، حامی این گروه را.

نیروهای حزب‌الله لبنان ـ عکس از آرشیو

وزارت خزانه‌داری آمریکا، شامگاه پنج‌شنبه ۱۷ مه / ۲۷ اردیبهشت اعلام کرد که عبدالله صفی‌الدین، نماینده حزب‌الله لبنان در ایران، محمد ابراهیم بازی، تأمین‌کننده مالی این گروه و پنج شرکت مربوط به او را تحریم کرده است.

این دو مسئول حزب‌الله لبنان برای پیشبرد برنامه‌های خود در آفریقا تلاش کرده‌اند که روابط بین ایران و گامبیا را بهبود بخشند.

شرکت نفت و تولیدات نفتی در گامبیا، شرکت سرمایه‌گذاری آفریقا - خاورمیانه در لبنان، شرکت خدمات انرژی در بلژیک، و یک شرکت صادرات و واردات در لبنان، از جمله شرکت‌های تحریم‌شده هستند.

بر این اساس، کلیه اموال و دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در آمریکا مسدود و هرگونه همکاری و معامله با آن‌ها ممنوع شده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، تحریم این افراد و شرکت‌ها را تأکیدی بر «فعالیت‌های شرم‌آور حزب‌الله و حکومت ایران به‌عنوان پشتیبان آن»، دانسته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه ۱۶ مه/ ۲۶ اردیبهشت نیز اعلام کرد که با همکاری عربستان سعودی، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی، علاوه بر حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و معاون او، محمد یزبک، حسین الخلیل، و ابراهیم الامین السید که همگی از اعضای شورای رهبری حزب‌الله هستند را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

یک روز قبل از آن، سه‌شنبه ۱۵ مه/ ۲۵ اردیبهشت، وزارت خزانه‌داری آمریکا نام ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران و علی طرزعلی، معاون بخش بین‌الملل بانک مرکزی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود. وزارت خرانه‌داری آمریکا، سیف و معاون بین‌الملل او را متهم به حمایت مالی از حزب‌الله لبنان از طریق سپاه قدس کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا  ۲۰ اردیبهشت/ ۱۰ مه اعلام کرده بود که با همکاری امارات متحده عربی یک شبکه تبادلات ارزی سپاه پاسداران را شناسایی و به موجب آن شش فرد و سه نهاد ایرانی را تحریم کرده است. استیو منوچین اعلام کرده بود که با این اقدام، آمریکا قصد دارد شریان مالی سپاه پاسداران را قطع کند.

حزب الله لبنان از سال ۱۹۹۵ در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار دارد.

ایران از حامیان اصلی حزب‌الله لبنان است و اعضای این گروه در جنگ سوریه فعالانه در کنار نیروهای حکومت بشار اسد علیه مخالفانش جنگیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    برادر سید حسن نصراله پاسخشان را از پیش دادند! تا ایران (یعنی نظام مظلوم و مقدس و ولی امر مسلمین جهان) پول دارد، حزب اله لبنان و رژیم بعثی سوریه و سران غزه و .... پول دارند! حقوقشان، هزینه خورد و خوراک و دارو و مسکن و پارک و پوشاک و هزینه موشک و دیگر سلاح هایشان و هر هزینه دیگرشان از محل پول مردم فتنه گر ایران که در دستان ولی امر مسلمین جان است داده میشود ! همین !