ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش آخرین پایگاه شورشیان در حوالی دمشق را ترک می‌کند

داعش در یرموک، اردوگاه پناهندگان فلسطینی در حومه دمشق کنترل منطقه‌ای کوچک را در اختیار گرفته بود. با خروج این گروه، اسد کنترل کامل پایتخت و حومه آن را در دست دارد.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه، یک گروه ناظر بر جنگ سوریه گزارش داد که گروه «دولت اسلامی» (داعش) از آخرین پایگاهش در حوالی دمشق خارج می‌شود.

تصویری از یرموک پس از درگیری داعش و گروه‌های فلسطینی در ۲۰۱۵ ـ آن زمان دو هزار فلسطینی از اردوگاه تخلیه شدند؛‌ منبع: afp

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، خروج اعضای داعش از این منطقه که یکشنبه ۲۰ مه/ ۳۰ اردیبهشت آغاز شده است،‌ حاصل توافق این گروه با دولت دمشق است. هرچند شنبه منابع وابسته به ارتش سوریه هر گونه توافق با داعش را تکذیب کرده‌بودند.

خبرگزاری‌های دولتی سوریه نیز تا کنون خبر خروج اعضای داعش را منتشر نکرده‌اند.

اعضای داعش در یرموک، اردوگاه پناهندگان فلسطینی در سوریه کنترل منطقه‌ای کوچک را در اختیار گرفته بودند. داعش بر سر کنترل این اردوگاه با گروه‌های فلسطینی و نیز دیگر جهادی‌ها مدت‌ها جنگید. این درگیری‌ها به تخلیه هزاران پناهنده فلسطینی از آنجا انجامید.

اردوگاه یرموک یک اردوگاه غیررسمی آوارگان فلسطینی است که ۱۹۵۷ تأسیس شد و کنترل آن در اختیار جبهه خلق برای آزادی فلسطین قرار گرفت.

داعش سال گذشته در سوریه با سقوط رقه،‌ پایتخت خلافت خودخوانده‌اش به دست ائتلافی به رهبری کردها که تحت حمایت ائتلاف بین‌المللی قرار دارد، شکست خورد. این گروه جهادی تندرو هنوز قلمروی ناچیزی در شرق سوریه را در کنترل دارد.

بازمانده قلمروی داعش (به رنگ خاکستری) در سوریه ـ منبع: syria.liveuamap.com

با خروج داعش از یرموک، دولت دمشق کنترل کامل بر حومه پایتخت را در دست می‌گیرد. پیش از این هزاران تن از مخالفان بشار اسد، رئیس دولت دمشق همراه با خانواده‌هایشان از حومه دمشق به شمال سوریه منتقل شده‌اند.

سازمان ملل هشدار داده که آنچه که در سوریه اتفاق می‌افتد به معنای کوچ اجباری مردم از سرزمینشان است.

زندگی در شمال سوریه دشوار است. سازمان ملل نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در آینده‌ای نه چندان دور در این مناطق هشدار داده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.