ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت بهداشت دریافت رشوه توسط پزشکان را تائید کرد

سخنگوی وزارت بهداشت ایران دریافت رشوه و رابطه مالی پزشکان با شرکت‌های کالای پزشکی را «ناراحت کننده» دانست و گفت: با متخلفان برخورد می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران دریافت رشوه توسط پزشکان متخصص و جراحان را تائید کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت رابطه مالی جراحان و شرکت‌های تجهیزات پزشکی را تائید کرد.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت و درمان دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ارتباط مالی میان شرکت‌های تولیدی و وارد کننده تجهیزات پزشکی را تائید کرد و تنها به این نکته بسنده کرد: «موضوعی ناراحت کننده است. در مواردی که تخلف گزارش شده، با متخلفان برخورد قانونی شده است».

روزنامه شرق سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت دریافت رشوه توسط پزشکان و متخصصان اتاق عمل در بیمارستان‌های ایران را افشاء کرد. ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در واکنش به این موضوع گفته بود: «چیزهایی شنیده‌ است».

با این حال این روزنامه در گفت‌وگو با مدیران شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی از دریافت حق‌العمل توسط پزشکان برای خریداری تجهیزات و لوازم پزشکی مورد نیاز از شرکت‌های خاص پرده برداشت.

مدیر یکی از این شرکت‌ها به شرق گفته است: «همسر، فرزندان یا منشی‌های هر جراح به صورت میانگین در ماه حدود ۲۰‌میلیون تومان رشوه از شرکت‌های تجهیزات پزشکی دریافت می‌کنند».

مدیران شرکت‌های تجهیزات پزشکی همچنین گفته‌اند: در قیمت‌گذاری کالاها باید سهم پزشکان و دیگر پرسنل اتاق عمل را در نظر بگیرند. برای همین ناچارند کالاها را ۳۰ تا ۵۰ درصد بالاتر از قیمت واقعی عرضه کنند.

این مدیران مدعی شده‌اند: «تمامی مسئولان وزارت بهداشت از این موضوع خبر دارند. شاید تنها ۱۰ بیمارستان دولتی وجود باشد که مدیرانش اجازه نمی‌دهند پزشکان در خرید لوازم اتاق عمل دخالت کنند».

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان یک هفته پس از افشای این مسئله گفت: «این وزارتخانه با تخلفات گزارش شده برخورد کرده اما از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهد که با شدت بیشتری با این موضوع برخورد کنند».

به گفته حریرچی وزارت بهداشت طی روزهای آینده بخشنامه‌ای در ارتباط با این مسئله صادر می‌کند که بر اساس آن کلیه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به خرید تجهیزات پزشکی از سامانه تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان مکلف خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    نطفه ای خصوصی کردن هر چه بیشتر بخش عمومی در ایران, مانند خدمات اجتماعی, خدمات پزشکی, آموزش و پرورش,....حدود ۳۰ سال پیش ریخته شد, و حالاست که پس از سه دهه میتوان غلبهء "دست غیبی بازار" را به گونه ای محسوس و ملموس تجربه کرد. به هر رو برای به دست آوردن و برقراری بهداشت و خدمات پزشکی برای همگان و دیگر مطالبات رفاه اجتماعی, نیاز است به کنشگران خاص و جنبشهای مربوط با این مطالبات. در ضمن از یاد نبریم که تعداد دکتران حرفه ای و با وجدان در ایران بسیار,بسیار بیشتر از رشوه گیران است.

  • آرش پیمان

    پزشکی خدمتی شریف بود شد شغلی محترم بعدشدشغلی بادرآمدبالاحالا شده یک بیزینس کامل و صددرصدسوداگرانه که هر دم از باغش بری می رسد و عملا مونوپول شده و طایفه پزشکان مانند یک فرقه و کولونی عمل میکنند . جای تاسف بسیار است که در مورد انتقادات شانه ها را بالا می اندازند که : نمی خای نخوا . ساختار نظام سلامت در ایران مانند سایرساختارها بشدت دچار ضعف دید سبستماتیک در تمام حوزه ها و بشدت بالادست پرور است و قادر به درک منافع تمام ذینفعان نیست بعنوان یک تحقیق سرانگشتی اگر درآمد دهکهای نظام سلامت ایران را با دهکهای نظام سلامت کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم به تفاوت وحشتناک شیب دو منحنی بدست آمده پی خواهیم برد و نکته فاجعه بار مطلب فوق این است که یکی از صاحب نفوذان اصلی جامعه پزشکی فرموده اند : چیزهایی شنیده ام ! خسته نباشید !

  • بهنام

    با تاسف با رفتارهای ضدانسانی و فساد بسیاری از پزشکان، آبروی پزشکان باشرف و جامعه پزشکی آسیب دید. من هم از این نامردمان آسیب دیدم با هزینه مالی زیاد.