ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: اعتصاب سراسری رانندگان کامیون

رانندگان و دارندگان کامیون در ده‌ها شهر دست از کار کشیدند. سپرده‌گذاران در تهران و رشت تجمع کردند. کارگران اخراجی راه‌آهن اندیمشک تجمع کردند. کارگران شهرداری آبادان و شادگان هم اعتصاب کردند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

یک خرداد- اعتصاب سراسری رانندگان کامیون

اعتصاب سراسری رانندگان کامیون

سه‌شنبه اول خرداد رانندگان کامیون‌ها در ده‌ها شهر ایران اعتصاب کردند. تصاویری از رانندگان اعتصابی در سبزوار، مرودشت، ارسنجان، بوکان، ارگ جدید بم، اراک، شهرهای خراسان شمالی، سنندج، زرین شهر، کوآر، تربت جام، مرودشت، تاکستان، قزوین، بندرانزلی، شهرضا، کاریز تایباد، شاهرود، دامغان، گرمسار، زنجان، دزفول، تبریز، اصفهان، شیراز، ارومیه، بوشهر، قم، نجف‌اباد، پاکدشت، تربت حیدریه، دهگلان، یزد و .. منتشر شده است.

اعتصاب با فراخوان قبلی و در اعتراض به گران شدن عوارض و لوازم یدکی و ثابت ماندن کرایه‌ها آغاز شده است. در برخی شهرها اعتصاب‌کنندگان تجمع اعتراضی نیز برپا کرده‌اند.

از اعتصاب سراسری کامیون داران حمایت می کنیم #اعتصاب #ایران #کرمانشاه #دشمن_ما_همینجاست #براندازم #کامیونداران pic.twitter.com/stn9PpkKoO\n— شهر من کرمانشاه (@Rahesevvom96) 22. Mai 2018

اول خرداد- سپرده گذاران تهران

تجمع سپرده‌گذاران در تهران و رشت 

سپرده‌گذاران موسسه مالی کاسپین سه‌شنبه اول خرداد در تهران و رشت تجمع اعتراضی برپا کردند.

سپرده گداران کاسپین در رشت شعار می‌دادند «مرگ بر سیف»، و آدمک ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی را به آتش کشیدند.

سپرده‌گذاران كاسپين در تهران هم که قصد داشتند مقابل مجلس تجمع کنند پس از آن که نیروی انتظامی از تجمع آنان جلوگیری کرد، مقابل شعبه کاسپین در دروازه دولت اجتماع کردند و شعار می‌دادند:

  • مي‌جنگيم مي‌ميريم، پولمونو ميگيريم
  • پول مارو پس بدين، دزداى پست و بى دين
  • دولت ورشكسته رو پول ما نشسته
  • دولت تدبير و اميد، ملتو كردى نااميد
اول خرداد- دانشگاه آزاد جنوب تهران

تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد جنوب تهران 

دانشجویان دانشگاه آزاد شعبه جنوب تهران سه‌شنبه اول خرداد دست به تجمع اعتراضی زدند. علت اعتراض دانشجویان پائین‌بودن کیفیت آموزش، فساد اداری و فقر امکانات عنوان شده است.

اول خرداد- کارگران راه آهن اندیمشک

کارگران اخراجی راه‌آهن اندیمشک تجمع اعتراضی برپا کردند 

۲۳ تن کارگران راه‌آهن اندیمشک که اخراج شده‌اند و از سه‌شنبه اول خرداد ورود آنان به شرکت ممنوع شده است، تجمع اعتراضی برپا کردند.

این کارگران در پی شرکت در اعتصاب سراسری کارگران راه‌آهن اخراج شدند که از حدود دو هفته پیش با خواست پرداخت دستمزدها و حق بیمه معوقه و در اعتراض به عدم امنیت شغلی در چندین شهر برگزار شده است.

علت اخراج کارگران «توقف شیفت ۲ کارخانه» عنوان شده است. محمد رضا پیرالوند مدیر کارخانجات تراورس بتنی اندیمشک در نامه‌ای به مدیر شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی  ۲۳ کارگر را به عنوان «پرسنل مازاد» معرفی کرده و خواستار جلوگیری از ورود آنان به کارخانه شده است.

کارگران راه‌آهن اندیمشک ۴ ماه مطالبات معوقه دارند.

اعتصاب کارگران شهرداری آبادان و شادگان

کارگران شهرداری آبادان که ۴ ماه است دستمزد نگرفته‌اند و حق بیمه‌شان نیز پرداخت نشده است سه‌شنبه اول خرداد مجدداً دست به اعتصاب زدند و مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند. کارگران شهرداری شادگان نیز که ۸ ماه حقوق و مطالبات معوقه دارند، سه‌شنبه اول خرداد برای دومین روز اعتصاب و مقابل فرمانداری شادگان تجمع کردند.

تجمع کارگران شهرداری آبادان و شادگان در حالی صورت گرفت که روز گذشته عبدالنبی معرف‌پور یکی از کارگران شهرداری آبادان در اثر فشار اقتصادی و در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد خود مقابل ساختمان شهرداری منطقه ۲ آبادان اقدام به خودسوزی کرد. این کارگر با ۸۰ درصد سوختگی به بیمارستانی در اهواز منتقل شد.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/05/اول-خرداد-شهرداری-آبادان.mp4"][/video]

خیرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) به نقل از آرش دُر معاون مالی شهرداری آبادان عدم پرداخت مطالبات کارگران را ناشی از کاهش منابع مالی شهرداری اعلام کرده است. به نوشته ایرنا منابع درآمدی شهرداری آبادان ۳ میلیارد تومان کاهش یافته است.

معاون مالی شهرداری آبادان وعده داده است بخشی از مزد معوقه و حق بیمه کارگران امروز پرداخت شود.

کارگران شهرداری لوشان ۵ ماه مزد نگرفته‌اند

کارگران شهرداری لوشان ۵ ماه معوقات مزدی دارند. جبار نظامیوند چگینی سخنگوی شورای شهر لوشان گفته است شهرداری به علت کاهش درآمدها قادر به پرداخت دستمزد کارگران نیست.

اعتراض شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان به ادامه بازداشت محمد حبیبی

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان به ادامه بازداشت محمد حبیبی عضو هیات مدیره تشکل صنفی معلمان تهران اعتراض کرده و خواستار آزادی فوری او شده است.

محمد حبیبی ۲۰ اردیبهشت در جریان تجمع معلمان شاغل و بازنشسته مقابل سازمان برنامه و بودجه به همراه ۱۴ تن دیگر با خشونت دستگیر شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در بیانیه‌ خود روند برخورد مقامات امنیتی و قضایی با این معلم زندانی را به این شکل توضیح داده است:

«علی رغم صدور وثیقه برای آقای محمد حبیبی و تامین وثیقه توسط خانواده، به صورت غیرقانونی این معلم به زندان تهران بزرگ که به درستی آن را قعر جهنم نامیده‌اند منتقل گردید. وثیقه مورد پذیرش بازپرس صادر کننده قرار نگرفت و به گفته آنان پرونده به دادگاه ارسال گردید اما در مراجعه وکیل و خانواده آقای حبیبی به دادگاه انقلاب، اثری از پرونده نبود. در اولین ملاقات خانواده محمد حبیبی وضعیت سلامت و جسمی ایشان در زندان تهران بزرگ مساعد اعلام نشده است و نگرانی بیشتر زمانی است که مسئولان این  زندان غیر استاندارد او را در بدترین بند یعنی قرنطینه یک محبوس کرده و از درمان وی امتناع می‌کنند  و بر طبق آخرین وضعیت اعلامی محمد حبیبی، ایشان به قرنطینه دو منتقل شده است و درخواست رسمی برای درمان داده است.»

تشکل صنفی معلمان نسبت به وضعیت محمد حبیبی اظهار نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری او و عذرخواهی مسئولان از معلمان شده است.

اول خرداد- کارگران سهام‌دار معدن کرومیت اسفندقه

تجمع کارگران سهام‌دار معدن کرومیت اسفندقه در کرمان 

گروهی از کارگران معدن کرمیت اسفندقه کرمان سه‌شنبه اول خرداد مقابل استانداری کرمان و همچنین دفتر شرکت کرمیت اسفندقه تجمع کردند.

کارگران که ۳۲ درصد سهام معدن را در اختیار دارند به عدم شفافیت عملکرد سهامداران عمده معدن معترض اند. به گفته کارگران، صندوق بازنشستگی فولاد که صاحب ۵۱ درصد سهام معدن است تصمیم گرفته سهام خود را ۱۶۸ میلیارد تومان افزایش دهد. در همان حال کارگران که با مشکلات معیشتی روبرو هستند توان افزایش سهام خود را ندارند.

وزارت صنعت و معدن سال ۷۱ معادن کرومیت اسفندقه را میان صندوق بازنشستگی فولاد، شرکت صنعتی معدنی امیر و ۶۵۰ کارگر معدن تقسیم کرد.

 بازنشستگان فولاد تجمع می‌کنند

بازنشستگان فولاد از تجمعات اعتراضی و مذاکره با مسئولان بر سر بیمه بازنشستگان نتیجه‌ای نگرفته‌اند و قصد دارند مجددا تجمع اعتراضی برپا کنند.

کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان  اعلام کرده‌ است در اعتراض به عدم اجرای آئین‌نامه فولاد و دستورالعمل‌هایی مربوط به خدمات درمانی، کارگران بازنشسته یکشنبه ۶ خرداد مقابل استانداری اصفهان تجمع می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.