ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه آلمان: اروپا برای حفظ برجام بسیار متحد است

هایکو ماس بعد از دیدار و گفت‌وگو با جان بولتون و مایک پمپئو اعلام کرد که اروپا و آمریکا بر سر برجام دو راه کاملاً متفاوت را در پیش گرفته‌اند.

وزیر خارجه آلمان بعد از گفت‌وگوهایی که در سفرش به واشنگتن با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا انجام داد، اعلام کرد که اروپا و آمریکا بر سر برجام عمیقاً اختلاف دارند. او یادآوری کرد که کشورهای اروپایی بر سر ضرورت حفظ برجام «بسیار، بسیار متحدند.»

چهارشنبه ۲۳ مه/ ۲ خرداد، واشنگتن: مایک پمپئو و هایکو ماس، وزیران خارجه آمریکا و آلمان

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان بعد از دیدار و گفت وگو با مایک پمپئو، همتای آمریکایی‌اش گفت در این دیدار هیچ موضوع تازه‌ای مطرح نشد. او و پمپئو مواضع خود در قبال ایران را مجدداً بیان کردند:

«گمان می‌کنم ما با توافق فاصله زیادی داریم. دو راه کاملاً متفاوت را در پیش گرفته‌ایم.»

وزیر خارجه آمریکا اظهار امیدواری کرد که تا آغاز گفت‌وگوهای چهارجانبه بین آلمان، فرانسه، بریتانیا و آمریکا، برنامه واشنگتن برای ایران مشخص‌تر شود.

ماس گفت به نمایندگان دولت آمریکا با صراحت اعلام کرده که اروپا بر سر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای با ایران «بسیار، بسیار، متحد» است، به این دلیل که از شکل‌گیری یک قدرت هسته‌ای در همسایگی‌اش واهمه دارد.

رهبر جمهوری اسلامی غروب چهارشنبه ۲ خرداد تا حد تهدید اروپا پیش رفت و ۶ شرط را برای ادامه مذاکرات با کشورهای اروپایی تعیین کرد. یکی از این شرط‌های شش‌گانه خامنه‌ای این است که اروپا موضوع نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی و برنامه موشکی سپاه پاسداران را مطرح نکند. بر سر این موضوع اما اروپا و آمریکا با یکدیگر توافق دارند.

وزیر خارجه آلمان گفت اروپا و آمریکا معتقدند که رفتار ایران در خاورمیانه باید تغییر کند و برنامه موشکی ایران هم نباید بیش از این توسعه یابد. ما معتقدیم که به این موضوعات باید جداگانه بپردازیم بدون آنکه برجام نقض شود.

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در نشست کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا درباره اختلاف با کشورهای اروپایی بر سر برجام سکوت کرد. مایک پمپئو در این نشست اعلام کرد که واشنگتن در پی همکاری با متحدان خود «برای رسیدن به یک هدف مشترک» است: مقابله با «تمامی تهدیدهای اتمی و غیر اتمی ایران».

مقام‌های بلندپایه کشورهایی که در برجام باقی مانده‌اند جمعه در وین با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. دور زدن تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا به عنوان یکی از راه‌های حفظ توافق هسته‌ای با ایران در دستور کار اجلاس وین قرار دارد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز گذشته در حاشیه برگزاری نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفته است: نه خواسته‌ای جز اجرای برجام داریم، نه حرفی بیرون از برجام در این جلسات زده خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان پیش‌بینی کرده که گفت‌وگوهای دشواری در پیش روی باشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.