ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موگرینی: انگیزه اروپا در دفاع از برجام امنیتی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری اعلام کرده که وحشت از یک قدرت اتمی در همسایگی اروپا مهم‌ترین انگیزه حمایت از توافق هسته‌ای با ایران است.

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه ۲۸ مه/ ۷ خرداد اجلاسی درباره توافق هسته‌ای با ایران برگزار کرده بودند. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از این نشست درباره انگیزه اروپا برای حفظ برجام گفت اروپا نه الزاماً به دلایل مالی بلکه از نظر امنیتی خواهان حفظ توافق هسته‌ای با ایران است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه ۲۸ مه/ ۷ خرداد در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت:

«برای ما، مسأله منافع اقتصادی نیست. موضوع منافع امنیتی است. با این‌حال کشورهای اتحادیه اروپا در حال هماهنگ کردن تلاش‌هایشان برای حفاظت از منافع اقتصادی کسب و کارهای اروپایی است که به طور مشروع در ایران سرمایه‌گذاری و فعالیت کرده‌اند.»

دو روز قبل یاتزک چاپوتووتز، وزیر خارجه لهستان از اتحادیه اروپا خواسته بود تفاهم بیشتری برای نگرانی‌های ایالات متحده آمریکا داشته باشد. وزیر خارجه لهستان در اجلاس دوشنبه ۲۸ مه وزیران خارجه اتحادیه اروپا هم گفته است کشورش با هر گونه اقدام اتحادیه اروپا برای تضعیف تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالف است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اما مخالفت لهستان، یکی از مهم‌ترین هم‌پیمانان آمریکا در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپابا تضعیف تحریم‌ها علیه ایران را ناچیز جلوه داد.

موگرینی گفت اتحادیه اروپا با بعضی از نگرانی‌های دولت ترامپ در مورد نفوذ منطقه‌ای ایران و برنامه موشکی سپاه شریک است، اما با این‌حال، به گفته موگرینی «احتمال دستیابی ایران به سلاح اتمی» در صدر این نگرانی‌ها قرار دارد و پایبندی به توافق اتمی را بهترین راه جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح اتمی می‌داند.

وزیر خارجه لهستان گفته است که اگر شرکت‌های اروپایی فعال در ایران شامل تحریم‌های اقتصادی آمریکا شوند، می‌بایست ساز و کاری برای پراخت غرامت به آنها تعیین گردد.

لیناس لینکویسیوس، وزیر خارجه لیتوانی  هم مانند همتای لهستانی خود نگران روابط ترانس‌آتلانتیک و جریمه شرکت‌های اروپایی به دلیل معامله با ایران توسط دولت آمریکا بوده است:

 «بحث ما بر سر این بود که برجام به حیات خود ادامه دهد اما نه به قیمت روابط آمریکا و اروپا. وقتی ما در مورد منافع‌مان صحبت می‌کنیم، درباره مثلا نظام بانکی خیلی مهم است که از شرکت‌های خود حمایت کنیم اما باز هم تکرار می‌کنم روابط ترانس آتلانتیک بسیار مهم است.»‌

کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا هفته پیش اعلام کرد که اصلاح مقررات موسوم به «انسداد» که ابتدا در سال ۱۹۹۶ در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه کوبا، لیبی و ایران تنظیم شده بود را شروع خواهد کرد. اتحادیه اروپا در نظر دارد زمینه را برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط که در بازار آمریکا سهم چندانی ندارند، برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم کند.

اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرده که آماده است به بانک‌های سرمایه گذاری اروپایی برای کار در ایران کمک کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sattar beheshti

    - عراقچی می‎گوید تضمین اروپایی‎ها را گرفتیم!، ظریف می‎گوید گرفتن ضمانت از اروپایی‎ها ناممکن نیست!!. - جمهوری اسلامی به اروپا مهلت هفت روزه داده تا تصمیم در مورد برجام را اعلام کند!. - روزنامه کیهان چاپ تهران نوشته برجام جنازه متعفنی است که جز سرخوردگی برای یک ملت و گستاخی دشمن، هیچ فایده دیگری برای ما نداشت. - کارشناسان تسلیحاتی آمریکا افشا کردند که جمهوری اسلامی ایران در بیایان‎های شاهرود مخفیانه موشک‌های دوربرد می‎سازد.

  • farid

    حکومت اسلامی عنوان کتاب خمینی بود که همان حکومت مشروعه شیخ نوری ضد جریان مشروطه خواهی در140 سال پیش بود. بعدا برای فریب مردم در رفراندم ٬ کلمه حکومت را حذف و جمهوری را جایگزین کردند….. که همه طبق قانون اساسی شان همان حکومت ولایت مطلق فقیه میباشد که در پاریس مورد تایید کارتر و شرکا قرار گرفته بود تا جزیره ثبات خاور میانه و شمال افریقا را به میدان حنگ و ترور تبدیل نمایند…… انموقع که خبرنگار بی بی سی در اخرین مصاحبه شاه ، از سخن شاه بر ادامه افزایش قیمت نفت و اینکه نفت ایران تمام شدنی است و از سرمایه ملی باید برای پیشرفت کشور استفاده شود٬ عصبانی شده باید میفهمیدیم که بزودی خبری خواهد شد....... وبعدا بی بی سی تصویر امام را در ماه کشف کردو تا حالا که حزب اله به دفتر بی بی سی بیروت در سال نو میلادی ۲۰۱۵ گل سرخ میفرستد40 سال گذشته و مردم ایران و منطقه در این مدت تاوان سخت و دردناکی راپس داده اند…. حالا بخاطر وجود برکت حکومتهای اسلامیشان نفت را زیر 40دلار میخرند و میلیاردها دلار اسلحه به کشورهای منطقه میفروشند . : - با اشاره رهبری ریاض با خاک یکسان می‌شود منصور حقیقت پورعضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی! گفت: بهتر است وزیر خارجه عربستان از این اراجیف نگوید چرا که در صورت اشاره گوش چشمی از سوی رهبر معظم انقلاب، به جز مکه و مدینه مابقی شهرهای عربستان از جمله ریاض و جده را با خاک یکسان خواهیم کرد. پاسدار کوثری نیز گفته: ارزشی برای حرف‌های وزیر خارجه عربستان قائل نیستیم. مستشاران ایرانی (پاسداران) تا دفن مزدوران سعودی خاک سوریه را ترک نخواهند کرد!!

  • Hasani

    - خانم موگرینی کمونیست! روز دوشنبه گفت: «برای ما، حفط برجام به !خاطر منافع اقتصادی نیست. به خاطر منافع امنیتی است!!». - آخه اگر آخوند‌ها به این برنامه اتمی‌ ادامه بدهد چه امنیتی برای اروپا بوجود میاورد که این هودار آن هست؟ غیر از جنبه اقتصادی که هم در این دوران و هم در آینده سود دارد چیز دیگری نیست، کشتار و زجر مردم ایران برای اینها هیچ ارزش ندارد و فقط پول و پول حالا از یک دیکتاتور باشه یا فرشته گابریل - خون بی گناهانی مانند فریدون فرخزاد و دکتر شاپور بختیار و صادق شرفکندی و رستوران میکونوس که با گرفتن باج زیاد در دهه هفتاد شمسی از وزارت اطلاعات ایران به راحتی قاتلان را به آلمان و فرانسه راه دادند بر گردن امثال خانم موگرینی و مرکل است.....