ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حمله آمریکا به ولایت هلمند ۵۰ نفر از فرماندهان طالبان کشته شدند

ارتش آمریکا می‌گوید حمله به جلسه فرماندهان بلندپایه طالبان در شهر موسی قلعه واقع در شمال ولایت هلمند با سامانه موشکی «هیمارس» مجهز به سیستم «جی‌پی‌اس» انجام شد.

مارتین اُدونل، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان حمله موشکی هفته گذشته به محل تجمع مسئولان و فرماندهان گروه طالبان در ولایت هلمند افغانستان را ضربه مهلکی به طالبان دانست و آمار تلفات این حمله را ارائه داد.

نیروهای آمریکایی در افغانستان ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، مارتین اُدونل چهارشنبه ۳۰ مه / ۹ خرداد گفت در این حمله که با سامانه موشکی «هیمارس» مجهز به سیستم جهت‌یاب ماهواره‌ای «جی‌پی‌اس» انجام شد، دست‌کم ۵۰ نفر از رهبران طالبان کشته شدند.

این حمله هفته گذشته، پنج‌شنبه ۲۴ مه / ۳ خرداد انجام شد اما آمار تلفات آن امروز (چهارشنبه) ارائه شد.

مارتین اُدونل تأثیر این حمله موشکی به ولایت هلمند را فراتر از این ولایت خواند. ارتش آمریکا گفت شماری از فرماندهان طالبان از ولایت‌های دیگر افغانستان نیز در نشست مسئولان این گروه شرکت داشتند.

سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان همچنین افزود که چندین تن از فرماندهان و مسئولان پایین‌تر طالبان نیز در حملات ۱۰ روزه اخیر نیروهای آمریکایی کشته شده‌اند.

گروه طالبان خبر حمله به ولایت هلمند را «تبلیغاتی» خواند و اعلام کرد که این حمله دو خانه مسکونی غیرنظامیان در موسی قلعه را هدف قرار داد و پنج غیرنظامی را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد.

قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت: «این حمله به یک منطقه مسکونی که هیچ ربطی به طالبان ندارد انجام شد.»

نبردها در افغانستان همچنان ادامه دارد. طالبان در ولایت لوگر واقع در شرق کابل، به یک پاسگاه پلیس در شهر پل علم، مرکز این ولایت، حمله کرده و سه مأمور پلیس را کشته و ۱۲ نفر را زخمی کرده است، از جمله چهار مأمور پلیس و هشت غیرنظامی.

شاهپور احمدزی، سخنگوی ولایت لوگر گفت که سه مهاجم صبح چهارشنبه تلاش کردند که وارد پاسگاه پلیس شوند که در پی آن تیراندازی سه ساعته رخ داد و منجر به کشته شدن هر سه مهاجم شد.

از سوی دیگر، در اثر انفجار در قندهار واقع در جنوب افغانستان سه غیرنظامی کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند. این انفجار احتمالاً یکی از تعمیرگاه‌های خودروهای نظامی ارتش افغانستان را هدف قرار داده بود.

سازمان ملل ۱۵ فوریه در گزارش سالانه درباره جنگ در افغانستان اعلام کرد که بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی در سال ۲۰۱۷ در درگیری‌های افغانستان کشته و زخمی شدند: ۳۴۳۸ کشته و ۷۰۱۵ زخمی. بدین‌ترتیب،‌ شمار کشته‌شدگان و زخمی‌های غیرنظامی در هر یک از چهار سال گذشته در افغانستان همواره بالای ۱۰ هزار تن بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.