ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«صادرات نفت ایران پس از خروج آمریکا از برجام کاهش یافته است»

شبکه جهانی پترو لوجستیکس که در ژنو صدور نفت در جهان را رصد می‌کند گفته است که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، در ماه مه میلادی صادرات نفت ایران نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است.

شبکه جهانی پترو لوجستیکس که در ژنو صدور نفت در جهان را رصد می‌کند گفته است که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، در ماه مه میلادی صادرات نفت ایران نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است.

به‌گزارش رویترز، پترو لوجستیکس میزان کاهش صادرات نفت ایران در ماه مه را روزانه ۱۰۰ هزار بشکه اعلام کرده و گفته است که صادرات نفت ایران در این ماه حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت / ۸ مه اعلام کرد که ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز ۲۱ مه / ۳۱ اردیبهشت در سخنانی استراتژی تازه ایالات متحده در قبال ایران را اعلام کرد و گفت آمریکا برای تحدید نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی و نظارت بر برنامه موشکی سپاه پاسداران سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

ایران می‌گوید در ماه آوریل، روزانه ۲.۶ میلیون بشکه صادر کرده است. این بیشترین حجم صادرات نفت ایران از زمان رفع تحریم‌های جهانی در ژانویه ۲۰۱۶ به شمار می‌رود.

دست‌کم ۱.۸ میلیون بشکه از صادرات نفت ایران به آسیا است و بخش زیادی از باقیمانده آن به اروپا صادر می‌شود.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، شنبه ۱۹ مه / ۲۹ اردیبهشت‌ گفته بود اگر اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای را نجات دهد، صادرات نفت ایران تغییری نخواهد کرد. با این حال بانک‌ها نگران وضعیت کنونی‌اند و منابع تجاری احتمال می‌دهند که با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تجارت نفت ایران با مشکل مواجه شود.

وزیر نفت ایران از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خواسته تا از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت کند. او این تحریم‌ها را یک‌جانبه و فرامنطقه‌ای خواند.

ایران در گفت‌وگوهای خود با کشورهای اروپایی برای حفظ برجام از این کشورها خواسته که راه حل‌های عملیاتی در زمینه فروش نفت و گاز و مسائل بانکی ارائه کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.