ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: اعتصاب تاکسی‌رانان در چند شهر

ادامه اعتصاب رانندگان کامیون، اعتصاب تاکسی‌رانان در چند شهر، فراخوان شورای هماهنگی کارگران و کارکنان راه آهن به ادامه اعتصاب، تجمع اعتراضی کارگران دو کارخانه «فولاد قزوین» و «آرمان شفق»، و آزادی داوود رفیعی کارگر اخراجی پارس‌خودرو با قید وثیقه.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز پنجشنبه ۱۰خرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

۱۰ خرداد - مقابله رانندگان اعتصابی کامیون ها با اعتصاب شکنان

ادامه اعتصاب کامیونداران

تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد اعتصاب کامیونداران روز ۱۰ خرداد نیز ادامه داشته است؛ هر چند که رانندگانی به اعتصاب پایان داده و کار را از سر گرفته‌اند. امروز تصاویری از درگیری میان رانندگان کامیون اعتصابی و رانندگانی که قصد بارگریری داشتند و رانندگان کامیون‌هایی که نیروهای امنیتی برای حمل بار به کار گمارده‌اند، منتشر شده است. برای نمونه می‌توان به درگیری رانندگان اعتصابی پایانه اصفهان با رانندگان «وارداتی» و «اعتصاب‌شکنان» اشاره کرد:

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/05/10-خرداد-ادامه-اعتصاب-کامیونداران-در-مشهد.mp4"][/video]

گزارش و تصاویری از  اعتصاب کامیونداران در روز پنجشنبه ۱۰ خرداد در اصفهان، زنجان، مشهد، کوار در فارس، رانندگان کامیون محور رشت به قزوین، کنگاور، و رانندگان محور تهران – ساوه منتشر شده است.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/05/10-خرداد-ادامه-اعتصاب-کامیونداران-در-مشهد.mp4"][/video]

در پایانه اصفهان درگیری رخ داده. در خراسان جنوبی رانندگان اعتصابی مانع کار رانندگانی می‌شدند که قصد داشتند کار را از سر بگیرند. رانندگان اعتصابی در گردنه کوهین در محور رشت به قزوین از عبور کامیون‌هایی که قصد شکستن اعتصاب را داشتند ممانعت کردند.

اعتراف تلویحی به ادامه اعتصاب سراسری رانندگان

خبرگزاری فارس چهارشنبه شب نوشت کامیونداران آذربایجان شرقی چهارشنبه بعد از ظهر در پی سخنان نیروی انتظامی و معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی و مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان به اعتصاب پایان داده‌اند.

به نوشته فارس، ۱۰۰ راننده کامیون تبریز شب گذشته بارنامه گرفته و به اعتصاب پایان داده‌اند.

به گفته معاون امنیتی استانداری فارس، ۳۲ هزار راننده کامیون در این استان فعالیت می‌کنند.

امروز پنجشنبه ۱۰ دی، خبرگزاری‌های ایران تلویحا تائید کردند که اعتصاب سراسری رانندگان هنوز ادامه دارد و تنها تعداد محدودی از رانندگان اعتصاب را پایان داده‌اند.

 آن‌ها به نقل از عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی نوشتند صدور بارنامه امروز نسبت به روز چهارشنبه ۱۸ درصد افزایش یافته است.

 حسن‌نیا گفته است خواست افزایش نرخ کرایه اجرا شده و کرایه تا ۲۰ درصد افزایش یافته است. او افزوده است مشکل قطع یارانه رانندگان نیز حل شده اما امکان اجرای برخی از خواسته های رانندگان و کامیون‌داران در کوتاه‌مدت وجود ندارد و برخی نیز مانند به رسمیت شناخته شدن رانندگی کامیون به عنوان کار سخت و زیان‌آور، از دایره اختیارات وزارت راه و شهرسازی فراتر است و به موافقت مجلس نیاز دارد.

رانندگان اعتصابی جهت پایان دادن اعتصابات خواستار ۳۵ تا ۵۰ درصد افزایش کرایه شده‌ و گفته‌اند به کمتر از ۳۵ درصد رضایت نخواهند داد.

۱۰خرداد- اعتصاب و تجمع رانندگان کامیون محور رشت به قزوین

ایجاد تفرقه و درگیری میان رانندگان در اصفهان

کلیپی از ادامه اعتصاب در اصفهان و همچنین گزارش‌هایی از درگیری میان رانندگان اعتصابی با اعتصاب‌شکن‌ها و کسانی که نیروی انتظامی از سایر شهرها برای شکستن اعتصاب به اصفهان گسیل کرده‌، منتشر شده است.

یک راننده اعتصابی گزارشی صوتی از وقایع امروز پایانه اصفهان در رسانه‌های اجتماعی قرار داده و در آن خطاب به همکارانش می‌گوید:

«من الان پایانه بار اصفهان بودم. اعتصاب نشکسته. قیامت شد. دیروز یک توافقاتی برای افزایش ۳۵ درصد کرایه کرده بودند که امروز زیرش زدند. ماشین‌داران اصفهانی همه چیز را خرد کردند.  یکی دو تا ماشینم که بار گرفتند شیشه‌هایشان را خرد کردند، نیروی انتظامی و اطلاعات ریختند به پایانه اصفهان. یه چند تا ماشین انزلی هم که دیشب بار گرفته بودند نابودشان کردند. خودشان هم خواری‌شان را انداختند. حتی از ماشین‌های اصفهان هم هر کس بار گرفته بود ماشین‌هاشان را با خاک یکسان کردند. و کتک زدنشان. اصفهان قیامت است. دور پایانه اصفهان مامور‌بازار است.»

۱۰ خرداد-  اعتصاب رانندگان تاکسی در کرمانشاه

اعتصاب تاکسی رانان در دست‌کم ۳ شهر

تاکسی‌رانان پنجشنبه ۱۰ خرداد دست‌کم در ۳ شهر دست از کار کشیدند و تجمع اعتراضی برپا کردند.

تصاویر و گزارش هایی از اعتصاب تاکسی‌رانان ساری، بوکان و کرمانشاه منتشر شده است.

خبر اعتصاب تاکسی‌رانان بوکان و کرمانشاه به رسانه‌های دولتی نیز راه یافته است.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/05/10-خرداد-تاکسیرانان-بوکان.mp4"][/video]

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) که خبر اعتصاب تاکسی‌رانان بوکان را منتشر کرده به نقل از مدیرعامل تاکسیرانی این شهر درباره علت اعتصاب نوشته است که رانندگان تاکسی به مصوبه‌ای معترضند که ۴ روز پیش(۶ خرداد سال جاری) تصویب شده و محدودیت‌هایی برای تاکسی‌های گردشی ایجاد کرده است.

خبرگزاری توسعه نیز درباره اعتصاب تاکسی‌رانان کرمانشاه و تجمع آنان مقابل سازمان تاکسی‌رانی نوشته است این رانندگان به مسافرکشی اتومبیل‌های شخصی معترضند. توسعه نوشته است در کرمانشاه به دلیل نرخ بالای بیکاری روز به روز بر شمار رانندگان تاکسی، اتومبیل‌های شخصی و تاکسی‌های اینترنتی افزوده می‌شود.

تجمع اعتراضی کارگران دو کارخانه «فولاد قزوین» و «آرمان شفق»

فعالیت دو کارخانه «فولاد قزوین» و «آرمان شفق» واقع در تاکستان از امروز ۱۰ خرداد رسما متوقف شد و بیش از ۳۰۰ کارگر که مطالبات معوقه دارند، شغل خود را نیز از دست دادند. کارگران این دو کارخانه امروز تجمع اعتراضی برپا کردند.

این دو کارخانه که ورشکست شده و تحت سرپرستی دادگستری تاکستان قرار داشتند، در مرداد سال ۹۶ به یک سرمایه‌دار واگذار شده بودند.

 به نوشته رسانه‌های داخلی، «به دلیل متعهد نبودن بخش خصوصی به تعهداتش» فعالیت آن‌ها از امروز متوقف شده است.

شورای هماهنگی کارگران و کارکنان راه آهن: اعتصاب سراسری از سر گرفته می‌شود

شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن در بیانیه‌ای اعلام کرد به رغم  اعتصاب ۵ روزه کارگران تراورس، هنوز مطالبات کارگران پرداخت نشده و به خواست‌های آنان توجهی نشده است. این شورا اعلام کرد اعتصاب سراسری در تاریخی که بعداً اعلام می‌شود، از سر گرفته خواهد شد.

کارگران ۴ ماه مزد معوقه دارند، حق سنوات آن‌ها از سال ۹۱ پرداخت نشده، حق بیمه تکمیلی از حساب کارگران کسر می‌شود اما از مزایای بیمه تکمیلی محرومند.

بیانیه شورای هماهنگی کارگران و کارکنان راه‌آهن چهارشنبه ۹ خرداد شب‌هنگام صادر شد و بخش‌هایی از آن در رسانه‌های حکومت نیز انعکاس یافت.

کارگران و کارکنان پیمانی تراورس که تعدادشان قریب ۷ هزار نفر است، طی روزهای گذشته با خواست پرداخت مطالبات معوقه، سامان دادن به وضعیت بیمه و امنیت شغلی در بسیاری از استان‌ها دست از کار کشیده و تجمع اعتراضی برپا کردند اما به نوشته شورا هنوز به خواست آنان پاسخ داده نشده است.

در بیانیه شورای کارکنان و کارگران راه آهن آمده است:

«سالیان است که می‌گوییم و می‌نویسیم و اعتراض می‌کنیم که با حداقل حقوق، آن هم با تاخیر چندین ماهه نمی‌شود زندگی کرد. در سرما و گرما چرخ‌های ریلی این مملکت را با تلاش بی‌وقفه خود به حرکت درمی‌آوریم ولی در نهایت دست‌ها و سفره خانواده‌مان خالی است و نزد خانواده و فرزندان خود شرمنده هستیم و تامین حداقل نیازهای خانواده برایمان غیرممکن است».

فهرست خواست‌های کارگران راه‌آهن به نقل از بیانیه شورا:

  • پرداخت به موقع حقوق کارگران
  • تمامی مناطق بایستی تشکل شوراهای کارگری مستقل داشته باشد .
  • حذف قرارداد‌های موقت
  • یکسان سازی حقوق رسمی و غیر رسمی

اعتراض کارگران کارخانه کمباین‌سازی تبریز به بلاتکلیفی

کارخانه کمباین سازی تبریز در آستانه تعطیلی کامل قرار دارد و حدود ۴۰ کارگر باقیمانده آن در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

ایلنا به نقل از کارگران نوشته است که آن‌ها به دلیل توقف تولید و بلاتکلیفی کارخانه، تلاش کرده‌اند از طریق فروش ضایعات کارخانه معیشت خود را تامین کنند و ماهانه حدود ۵۰۰ هزار تومان به عنوان علی‌الحساب به خانه می‌برند که پاسخگوی تامین نیازهای اولیه خود و خانواده‌شان نیست.

تجمع مرغداران مقابل اداره جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی

گروهی از مرغداران شهرها و مناطق ماکو، شوط، پل‌دشت، چالدران و قره ضیاالدین پنجشنبه ۱۰ خرداد مقابل اداره جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی تجمع کردند.

در روزهای گذشته نیز تجمعاتی از سوی مرغداران و دامداران در اعتراض به افزایش قیمت نهاده‌های مرغی و دامی و پائین‌بودن قیمت خرید مرغ و دام در مناطق دیگر برگزار شده بود.

داوود رفیعی ۲۳ اردیبهشت حین این آکسیون مقابل وزارت کار دستگیر شده بود

داوود رفیعی کارگر اخراجی پارس‌خودرو موقتا آزاد شد

داوود رفیعی کارگر اخراجی ایران‌خودرو که ۲۳ اردیبهشت مقابل وزارت کار بازداشت و در زندان فشافویه حبس شده بود با قید ۵۰ میلیون تومان وثیقه موقتا آزاد شد.

او که در پی افشای یک مورد سوء استفاده مالی در پارس خودرو از کارخانه اخراج شده بود به اداره کار شکایت برد و در پی تائید حکم اخراج توسط  اداره کار، به اعتراض ایستاده مقابل وزارت کار روی آورد و چند بار بازداشت و سپس آزاد شد.

روز ۲۳ اردیبهشت او در آکسیون تک نفره مقابل وزارت کار بنری در دست داشت که بر آن نوشته شده بود وزیر کار برای پایان دادن اعتراض به او پیشنهاد ۲۰۰ میلیون تومان رشوه داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.