ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی قوه قضایه: در پرونده محیط زیست، وزارت اطلاعات اطلاعاتی ندارد

غلامحسین اژه‌ای ضمن اظهارنظر در مورد تنش قوه قضایی و وزات اطلاعات در خصوص پرونده‌های جاسوسان هسته‌ای و محیط زیست، گفته که فعالیت در تلگرام می‌تواند به جرم تبدیل شود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در گفتگویی مفصل با ایسنا ضمن اظهار نظر در مورد تنش و اختلاف قوه قضایی و وزات اطلاعات در خصوص پرونده‌های جاسوسان هسته‌ای و محیط زیست، گفته است که فعالیت در تلگرام می‌تواند به جرم تبدیل شود.

اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه

«اطلاعات، اطلاعاتی ندارد!»

سخنگوی قوه قضاییه در مصاحبه با ایسنا گفته است که «در پرونده جاسوسان هسته‌ای و پرونده محیط زیست، وزارت اطلاعات صاحب نظر نیست. اطلاعاتی ندارد و نمی‌تواند اظهار نظر کند.» او تصریح کرده است که تشخیص جرم در این موارد بر عهده قوه قضایه است.

اوایل بهمن‌ماه ۹۶ گروهی از فعالان محیط زیست – هومن جوکار، امیرحسین خالقی، سام رجبی، طاهر قدیریان، نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، مراد طاهباز و کاووس سیدامامی- بازداشت شدند. دو هفته بعد مسئولان قضایی اعلام کردند که کاووس سیدامامی در زندان خودکشی کرده است. چندی بعد، در اسفند سال گذشته، در ادامه بازداشت فعالان محیط زیست حسن راغ، عارف زارع، حسن زارع، عبدالرضا کوهپایه و علیرضا فرهادزاده نیز بازداشت شدند. سخنگوی قوه قضائیه و دادستان تهران اعلام کرده‌اند که اتهام این فعالان جاسوسی است. در نیمه اردیبهشت ماه نیز بیش از ۴۰ نفر از فعالان محیط زیست در شهرهای لاوردین، بندر لنگه، جناح و بستک در جنوب ایران بازداشت شدند.

برخی از نزدیکان دولت، از جمله معصومه ابتکار، بازداشت فعالان محیط زیست را نوعی بحران‌سازی برای دولت می‌دانند.

علاوه بر پرونده جاسوسان هسته‌ای و پرونده محیط زیست، وزارت اطلاعات و دولت از یک سو و سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضاییه از سوی دیگر، بر سر مسأله دوتابعیتی‌ها دچار با یکدیگر اختلاف و تنش هستند.

«فعالیت در تلگرام می‌تواند تبدیل به یک جرم شود.»

سخنگوی قوه قضاییه، در این مصاحبه در مورد فیلترینگ تلگرام گفته است: «اگر ۵ یا ۱۰ سال پیش این کار را کرده بودیم، امروز می‌توانستیم یک پیام رسان داخلی با محاسن تلگرام و بدون مفاسد آن داشته باشتیم.»

اژه‌ای بدون ارائه توضیحات بیشتر گفته است که از دی ماه به بعد، مدیر تلگرام با ما درباره رعایت و کنترل «مواردی در این فضا که مربوط به امنیت کشور و جریان تروریستی و و مسایل ضد فرهنگ و ضد قوانین» می‌شوند، همکاری نکرده است.

اژه‌ای هچنین هشدار داده است که «فعالیت در تلگرام می‌تواند تبدیل به یک جرم شود.»

پیشتر مقامات قضایی ایران تأکید کرده بودند که فیلترینگ تلگرام دائمی است.

هیچ کس ممنوع الورود نیست، حتی قیصر!

سخنگوی قویه فضایی، همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد ممنوعیت بازگشت هنرمندان خارج از کشور به ایران، بدون اشاره به ماهیت استثنائی و مبهم عمل مجرانه در نظام قضایی ایران، گفته است: «هر کسی که ایرانی هست و بازیگر و هنرمند فرقی نمی‌کند، می‌تواند به داخل کشور بیاید و هیچ ایرانی منعی برای ورود به کشور ندارد و هر کسی که باشد. ولی اگر احیانًا مرتکب جرمی شده و جرمش قابل گذشت نباشد و شاکی خصوصی هم داشته باشد، باید پاسخگو باشد ولی به طور کل هیچ کس ممنوع الورود نیست.»

پس از در گذشت ناصر ملک‌مطیعی، بیش از ۱۰۰ فیلمساز و هنرمند در نامه‌ای به روحانی، رئیس جمهوری اسلامی، خواهان رفع محدودیت‌های هنرمندان از جمله بهروز وثوقی، بازیگر سرشناس سینمای ایران شده بودند. در نامه‌ای جداگانه به وزیر ارشاد، کانون کارگردانان سینمای ایران نیز خواستار پایان دادن به ممنوعیت سینماگران قبل از انقلاب شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعادت

    قوانین و سنتهای عربی و فساد و تباهی قوه قضائیه ایران به انتهای خودش داره نزدیک میشه این تخم و ترکه مشکوک به روسی خیلی داره اشاعه فساد میکنه با 4 برادر نقش بسته بر سنگی در لاریجان . چهره شاه در این اثر باید نامعلوم میشد.