ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آيت‌الله نوری همدانی:‌ با اقتدار تنگه هرمز را می‌بنديم

<p>آيت&zwnj;الله حسين نوری همدانی از مراجع تقليد شيعه در ايران گفته است در صورت لزوم &quot;می&zwnj;توانيم با اقتدار تنگه هرمز را ببنديم.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت&zwnj;الله نوری همدانی در ديدار با شماری از فرماندهان سپاه پاسداران ايران گفت: &quot;ملت مسلمان ايران به اين تحريم&zwnj;ها توجه و اعتنايی ندارد و نظام اسلامی به پشتوانه همين ملت می&zwnj;تواند در صورت لزوم با اقتدار تنگه هرمز را ببندد.&quot;</p> <p>برخی مقامات دولتی و نظامی ايران پيشتر تهديد کرده بودند در صورتی که جامعه جهانی فروش نفت اين کشور را مورد تحريم قرار دهد، اجازه نمی&zwnj;دهند قطره&zwnj;ای نفت از تنگه هرمز عبور کند.</p> <blockquote> <p>آيت&zwnj;الله نوری همدانی: ملت مسلمان ايران به اين تحريم&zwnj;ها توجه و اعتنايی ندارد و نظام اسلامی به پشتوانه همين ملت می&zwnj;تواند در صورت لزوم با اقتدار تنگه هرمز را ببندد</p> </blockquote> <p>اتحاديه اروپا يک هفته پيش اعلام کرد صادرات نفت ايران را به کشورهای اروپايی از ۱۱ تير ۱۳۹۱ متوقف ممنوع می&zwnj;کند.</p> <p>تحریم صادرات نفت ایران به اروپا در واکنش به برنامه اتمی ایران است. قدرت&zwnj;های غربی می&zwnj;گویند ایران در برنامه اتمی&zwnj;اش اهداف نظامی را دنبال می&zwnj;کند اما مقام&zwnj;های این کشور می&zwnj;گویند برنامه اتمی ایران صلح&zwnj;آمیز است.</p> <p>با اين حال ايران در واکنش به اين تحريم&zwnj; اتحاديه اروپا گفته است کشورهای اروپايی تنها ۱۸ درصد نفت ايران را می خرند و &quot;ايان به راحتی مشتريان جديدی پيدا می کند.&quot;</p> <p>با افزايش تنش لفظی ايران و آمريکا بر سر تنگه هرمز، آمريکا اعلام کرد آماده مقابله نظامی با هرگونه تلاش جهت بستن اين تنگه است.</p> <p>تنگه هرمز دارای حدود ۵۰ کيلومتر عرض و ۲۰۰ کيلومتر طول است که خليج فارس و دريای عمان را به هم متصل می&zwnj;کند.</p> <p>در حال حاضر همه نفت توليدی عراق، کويت و قطر و بخش زيادی از نفت توليدی عربستان و امارات و همچنين بخشی از گاز توليدی قطر برای ورود به بازرهای جهانی از تنگه هرمز عبور می&zwnj;کند.</p> <p>روزانه حدود ۱۷ درصد نفت مورد نياز دنيا از اين تنگه عبور می&zwnj;کند.</p> <p>آمريکا هم&zwnj;اکنون در خليج فارس دارای چهار ناو است. ناو آبراهام لينکلن، ناو هواپيمابر آمريکا در خليج فارس است. ناو کيپ سنت جورج، رزم&zwnj;ناو است. ناوهای مومسن و استرات نيز ناوشکن هستند.</p> <p>روز گذشته نيز روزنامه واشنگتن پست خبر داد ناو &quot;پونس&quot; تابستان ۱۳۹۱ به جمع چهار ناو ديگر آمريکا در خليج فارس افزوده می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p>

آيت‌الله حسين نوری همدانی از مراجع تقليد شيعه در ايران گفته است در صورت لزوم "می‌توانيم با اقتدار تنگه هرمز را ببنديم."

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله نوری همدانی در ديدار با شماری از فرماندهان سپاه پاسداران ايران گفت: "ملت مسلمان ايران به اين تحريم‌ها توجه و اعتنايی ندارد و نظام اسلامی به پشتوانه همين ملت می‌تواند در صورت لزوم با اقتدار تنگه هرمز را ببندد."

برخی مقامات دولتی و نظامی ايران پيشتر تهديد کرده بودند در صورتی که جامعه جهانی فروش نفت اين کشور را مورد تحريم قرار دهد، اجازه نمی‌دهند قطره‌ای نفت از تنگه هرمز عبور کند.

آيت‌الله نوری همدانی: ملت مسلمان ايران به اين تحريم‌ها توجه و اعتنايی ندارد و نظام اسلامی به پشتوانه همين ملت می‌تواند در صورت لزوم با اقتدار تنگه هرمز را ببندد

اتحاديه اروپا يک هفته پيش اعلام کرد صادرات نفت ايران را به کشورهای اروپايی از ۱۱ تير ۱۳۹۱ متوقف ممنوع می‌کند.

تحریم صادرات نفت ایران به اروپا در واکنش به برنامه اتمی ایران است. قدرت‌های غربی می‌گویند ایران در برنامه اتمی‌اش اهداف نظامی را دنبال می‌کند اما مقام‌های این کشور می‌گویند برنامه اتمی ایران صلح‌آمیز است.

با اين حال ايران در واکنش به اين تحريم‌ اتحاديه اروپا گفته است کشورهای اروپايی تنها ۱۸ درصد نفت ايران را می خرند و "ايان به راحتی مشتريان جديدی پيدا می کند."

با افزايش تنش لفظی ايران و آمريکا بر سر تنگه هرمز، آمريکا اعلام کرد آماده مقابله نظامی با هرگونه تلاش جهت بستن اين تنگه است.

تنگه هرمز دارای حدود ۵۰ کيلومتر عرض و ۲۰۰ کيلومتر طول است که خليج فارس و دريای عمان را به هم متصل می‌کند.

در حال حاضر همه نفت توليدی عراق، کويت و قطر و بخش زيادی از نفت توليدی عربستان و امارات و همچنين بخشی از گاز توليدی قطر برای ورود به بازرهای جهانی از تنگه هرمز عبور می‌کند.

روزانه حدود ۱۷ درصد نفت مورد نياز دنيا از اين تنگه عبور می‌کند.

آمريکا هم‌اکنون در خليج فارس دارای چهار ناو است. ناو آبراهام لينکلن، ناو هواپيمابر آمريکا در خليج فارس است. ناو کيپ سنت جورج، رزم‌ناو است. ناوهای مومسن و استرات نيز ناوشکن هستند.

روز گذشته نيز روزنامه واشنگتن پست خبر داد ناو "پونس" تابستان ۱۳۹۱ به جمع چهار ناو ديگر آمريکا در خليج فارس افزوده می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    خدا رحمت کند مرحوم بازرگان را

  • کاربر مهمان

    مرجع روحانيت و اعلام جنگ ؟!

  • یک شهروند

    متاسفانه آقای همدانی بجای مسائل شرعی و دینی وارد فاز نظامی هم شده اند. در هیچ جای دنیا و در هیچ تخصصی نمی توان شخصی را یافت که به سادگی در عرصه های دیگر نظر کارشناسی بدهد. متاسفانه به مرحمت ظهور آقای احمدی نژاد افرادی که در تمام زمینه ها کارشناس هستند افزایش یافته است. آقای همدانی می خواهند ضعف خود در مسائل دینی و شرعی را با ارائه نظرات احساسی و غیر کارشناسی در زمینه های دیگر جبران کنند. متاسفم که در این زمینه ها کمک مردم ایران را می خواهند برای بستن تنگه هرمز اما در موارد دیگر فقط مترسک و عروسک مردم را می خواهند. با تشکر

  • کاربر مهمان

    آقا خیلی به ایشون گیر ندید بنده خدا پیر شده ودیگران هم هی میان چیزایی تو گوشش زمزمه میکنن ومیگن بگو ایشون هم میگه خودش هم نمیدونه چه گفته وچی نگفته بی جهت نیست که دولت مرجع درست کرده واین همه پول بحسابش میریزه تا برای این چنین روزهایی بتونه ازش بهره برداری کنه فعلا مرجعیت وروحانیت ودیانت و این چنین مواردی همش همینه