ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ــ از میان آنها: ادامه اعتراض دامداران و مرغداران در دست‌کم سه شهر ایران

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

اعتراض مرغداران در سردشت، شنبه

اعتراض مرغداران در سردشت، شنبه ۱۲ خرداد

▪تجمع اعتراضی دامداران و مرغداران در سه شهر ایران

دامداران و مرغداران شنبه در دست‌کم سه شهر ایران در اعتراض به ورشکستگی این صنعت و سیاست‌های دولت در قبال آن تجمع کردند.

به گزارش وب‌سایت خبری «اتحادیه آزاد کارگران»، شماری از مرغداران همدان در برابر فرمانداری این شهر تجمع کردند.

اعتراض مرغداران در همدان، شنبه ۱۲ خرداد

همین تجمع در سردشت تکرار شد. مرغداران سردشتی نیز در برابر فرمانداری شهر اعتراض‌شان را مطرح کردند.

اعتراض مرغداران در سردشت، شنبه  ۱۲ خرداد

دامداران گرمسار نیز برابر فرمانداری این شهر جمع شدند.

اعتراض دامداران در گرمسار، شنبه ۱۲ خرداد

اعتراض این صنف صنعتی به افزایش قیمت خوراک دام و مرغ و قیمت پایین خرید مرغ و گوشت است. توزیع نامناسب غذای دام از سوی «شرکت پشتیبانی امور دام کشور» نیز دلیل دیگر این اعتراض‌ها است.

دوشنبه گذشته، هفتم خرداد نیز صدها تن از مرغداران کل کشور به تهران رفتند تا نسبت به سیاست‌های دولت اعتراض کنند. آنها خواهان برکناری محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی بودند.

▪سومین روز از اعتراض دوباره کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) شنبه از ادامه تجمع حدود ۲۰۰ کارگر گروه ملی فولاد اهواز در برابر استانداری خوزستان خبر داد.

اعتراض کارگران گروه ملی فولاد مقابل استانداری در اعتراض به تعویق عدم پرداخت دستمزدها ـ تصویر آرشیوی از اسفند گذشته

این کارگران معترض خواهان پرداخت مطالبات معوقه و حقوق پرداخت‌نشده چند ماه اخیر هستند. حق بیمه آنها نیز نامنظم پرداخت می‌شوند و تغییر مکرر در هیأت مدیره شرکت که امکان وصول مطالبات را دشوارتر می‌کند، اعتراض آنها را در پی داشته.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان به ایرنا گفته که تمام تلاش خود را برای تأمین خواسته‌های کارگران انجام داده و مطمئن است «هیچ استانداری به اندازه او برای رفع مشکلات گروه ملی فولاد ایران گام برنداشته است.»

معترضان با این ارزیابی موافق نیستند و از ۹ صبح شنبه در برابر استانداری خوزستان دست به تجمع زدند. یکی از کارگران گفته که استاندار باید به خواسته‌های آنها رسیدگی کند.

▪ادامه اعتراض‌ها در نیشکر هفت‌تپه

مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه بار دیگر صحنه اعتراض و اعتصاب بود.

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه شنبه در برابر مدیریت این مجتمع گرد آمدند و خواهان دریافت مطالبات معوقه خود شدند.

این ۳۷۰ معترض بین آذر تا اسفند ۱۳۹۶ بازنشسته شده‌اند اما هنوز معوقات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند. آنها بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند.

شاغلان و بازنشستگان نیشکر هفت‌تپه در ماه‌های اخیر بارها دست به اعتراض زده‌اند. تغییر مدیریت این مجتمع هم نتوانسته پاسخگوی مشکلات این کارگران باشد.

علاوه بر بازنشستگان، رانندگان سرویس ایاب و ذهاب نیشکر هفت‌تپه نیز شنبه دست به اعتصاب زدند. آنها نیز خواهان پرداخت‌شدن مطالبات مزدی‌شان هستند. ویدئویی از این اعتراض:

[video width="360" height="640" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/06/hafttappeh.mp4"][/video]

▪تجمع کارکنان شبکه بهداشت و درمان آذربایجان غربی

منابع کارگری شنبه از تجمع اعتراضی کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرهای مختلف آذربایجان غربی خبر می‌دهند.

اعتراض کارکنان شبکه بهداشت و درمان آذربایجان غربی، شنبه ۱۲ خرداد

این معترضان در برابر ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان ارومیه گرد هم آمدند تا معوقات مزدی خود را مطالبه کنند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، شرکت پیمانکار شبکه بهداشت ماهانه از پرداخت یک سوم حقوق و نیز مزایای این کارکنان بدون ذکر دلیل خودداری کرده است. کارکنان معترض مراجع قانونی را به عدم پیگیری خواسته‌هایشان متهم می‌کنند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Mani

    خواستیم اسمی را در گوگل جستجو کنیم تصویر آخوندها آمد. خواستیم اخبار را بخوانیم مطالب بسیار در رابطه با این موجودات کریه و تبهکار بود. بی جهت نیست که مردم ایران از افسرده ترین و غمگین ترین مردم جهان هستند. و تا زمانی که این اهریمنان و زیر مجموعه ی این غارتگران در ایران باشند ایرانی کوچکترین آرامش و امنیتی تجربه نخواهند کرد و بیماریهای روانی٫ گسترش شدید فساد٫ دوری از خرد و اخلاقیات نیکو انسانی افزایش بسیار پیدا خواهد کرد. کشوری که بجای مدرسه و کتابخانه دهها هزار مسجد مانند قارچ از همه ی جای آن بیرون زده است و با وجود و رشد آنها جهل٫خرافات٫بیرحمی و آخوند برای نابودی انسان و انسانیت به جامعه تراوش کرده است. انسان ایرانی دو راه در مقابل خود ندارد. یا حقیقت را ببیند و با اهریمنان و علت بوجود آمدن آنها را دریابد و با آنها نبرد کند. یا اینکه کوچکترین احساس مسيولیت نسبت به زندگی خودش و جامعه اش نکند و هم خود و هم جامعه اش را توسط آن اهریمنان نابود کند. ایرانی وقت زیادی برای انتخاب ندارد.

  • کارگر

    روشن شد که هزینه اعتصاب در شاخه های حساس اقتصاد نسبت به شورش شهری در مجموع پائین تر و نقش آن در شکل دادن به همبستگی طبقاتی و مطالباتی در موقعیت فعلی در مجموع پراهمیت تر است اعتصاب به خاطر ضربآهنگ متوازن، ظرفیت مشارکت پذیری حداکثری، وجود شکل هایی از عنصر سازمان یابی و فاصله گیری از خودانگیختگی، از ظرفیت بی همتایی در سنگربندی های بزرگ و پایدار مطالباتی برخوردار است. همه شکل های اعتراض از ساده تا پیچیده، از خودانگیخته تا سازمان یافته، خاصه در ترکیب با هم، در نبردهای سیاسی و طبقاتی پراهمیت اند. اما اعتصابات حلقه ای ضروری و حیاتی برای شکل دادن به آرایش مستقل سراسری اردوی کار کشور در برابر دیکتاتوری و سرمایه و ایجاد تشکل مستقل سراسری کارگران است.

  • کارگر

    اعتصاب و شورش های شهری اگر چه در دو روز اخیر از دامنه اعتصاب کامیونداران به دلایلی کاملا قابل درک و انتظار کاسته شده، اما این اعتصاب تا همین جا تاثیرات بسیار گسترده ای به جا گذاشته است. کمبود سوخت در جایگاههای عرضه در برخی شهرها، کمبود نهاده های دامی و عدم انتقال برخی محصولات کشاورزی از مشهودترین موارد تاثیرات ناشی از این اعتصاب بود که اهمیت توجه به مطالبات کامیونداران را بیش از پیش در کانون توجه افکار عمومی گذاشت. سرایت محدود اعتراض کامیون داران به رانندگان تاکسی و اتوبوس در برخی شهرها هم از جنبه های مهم همبستگی مطالباتی و طبقاتی با این اعتصاب و نمایش قدرت آن است. اگر چه حاکمیت با درک سریع ابعاد اعتصاب کامیون داران و تاثیرات آن بسرعت دست به عقب نشینی زد و عقب نشینی موضعی و جزئی را ماهرانه با اعتصاب شکنی، تفرقه اندازی بین اعتصابیون، و تهدید و برخوردهای امنیتی درآمیخت، اما اعتصاب کامیون داران تا همین جا به مردم عاصی نشان داده که حاکمیت اگر تجربه و قساوت لازم و کافی برای سرکوب وحشیانه و بیرحمانه شورش های شهری را دارد، در عوض در برابر اعتصابات بزرگ و سراسری امکان دست زدن به کشتار وسیع و بازداشت های دیوانه وار «بازدارنده» را ندارد.

  • کارگر

    عتصاب و شورش های شهری اگر چه در دو روز اخیر از دامنه اعتصاب کامیونداران به دلایلی کاملا قابل درک و انتظار کاسته شده، اما این اعتصاب تا همین جا تاثیرات بسیار گسترده ای به جا گذاشته است. کمبود سوخت در جایگاههای عرضه در برخی شهرها، کمبود نهاده های دامی و عدم انتقال برخی محصولات کشاورزی از مشهودترین موارد تاثیرات ناشی از این اعتصاب بود که اهمیت توجه به مطالبات کامیونداران را بیش از پیش در کانون توجه افکار عمومی گذاشت. سرایت محدود اعتراض کامیون داران به رانندگان تاکسی و اتوبوس در برخی شهرها هم از جنبه های مهم همبستگی مطالباتی و طبقاتی با این اعتصاب و نمایش قدرت آن است. اگر چه حاکمیت با درک سریع ابعاد اعتصاب کامیون داران و تاثیرات آن بسرعت دست به عقب نشینی زد و عقب نشینی موضعی و جزئی را ماهرانه با اعتصاب شکنی، تفرقه اندازی بین اعتصابیون، و تهدید و برخوردهای امنیتی درآمیخت، اما اعتصاب کامیون داران تا همین جا به مردم عاصی نشان داده که حاکمیت اگر تجربه و قساوت لازم و کافی برای سرکوب وحشیانه و بیرحمانه شورش های شهری را دارد، در عوض در برابر اعتصابات بزرگ و سراسری امکان دست زدن به کشتار وسیع و بازداشت های دیوانه وار «بازدارنده» را ندارد. روشن شد که هزینه اعتصاب در شاخه های حساس اقتصاد نسبت به شورش شهری در مجموع پائین تر و نقش آن در شکل دادن به همبستگی طبقاتی و مطالباتی در موقعیت فعلی در مجموع پراهمیت تر است اعتصاب به خاطر ضربآهنگ متوازن، ظرفیت مشارکت پذیری حداکثری، وجود شکل هایی از عنصر سازمان یابی و فاصله گیری از خودانگیختگی، از ظرفیت بی همتایی در سنگربندی های بزرگ و پایدار مطالباتی برخوردار است. همه شکل های اعتراض از ساده تا پیچیده، از خودانگیخته تا سازمان یافته، خاصه در ترکیب با هم، در نبردهای سیاسی و طبقاتی پراهمیت اند. اما اعتصابات حلقه ای ضروری و حیاتی برای شکل دادن به آرایش مستقل سراسری اردوی کار کشور در برابر دیکتاتوری و سرمایه و ایجاد تشکل مستقل سراسری کارگران است.