ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افغانستان خواهان پیگیری تجاوز به دختربچه افغان در ایران شد

صلاح‌الدین ربانی سفارت افغانستان در تهران را مأمور پیگیری تجاوز به بهار پنج ساله در خمینی‌شهر کرد. یادداشتی به وزارت خارجه ایران تقدیم شد. پرونده در اختیار سازمان ملل هم قرار گرفته.

وزیر خارجه افغانستان از سفیر این کشور در تهران خواست پرونده تجاوز جنسی به دختر خردسال افغانستانی در خمینی‌شهر اصفهان را پیگیری کند. سفارت افغانستان در تهران اعلام کرده برای پیگیری این پرونده یادداشتی به وزارت خارجه ایران تسلیم کرده است.

عکسی که از بهاره دختر پنح ساله افغان بعد از تجاوز جنسی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است

شنبه ‍۱۲ خرداد رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اعلام کرد که هفته گذشته سه مرد یک دختربچه افغانستانی را که مقابل خانه بازی می‌کرده، ربوده و به او تجاوز کرده‌اند. پیکر نیمه‌جان، بهاره دختر خردسال چند ساعت بعد در خرابه‌ای پیدا شده است.

هواگل ابراهیمی، مادر بهاره اما گفته که دختر پنج ساله او برای خرید نان از خانه بیرون رفته بود که فردی او را ربود و به او تجاوز کرد.

صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان یکشنبه ۱۱ خرداد در صفحه فیسبوک خود نوشته است که برای پیگیری جدی ماجرای تجاوز به بهاره ۵ ساله در خمینی‌شهر، «هدایات لازم را به نصیر احمد نور، سفیر افغانستان در تهران» داده است.

سفارت افغانستان در تهران نیز اعلام کرده که «پیرامون پیگیری این واقعه تکان‌دهنده» یادداشتی به وزارت خارجه جمهوری اسلامی سپرده شده است.

مسئولان سفارت افغانستان در تهران همچنین به رسانه‌ها گفته‌اند که کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز پرونده بهاره را پیگیری می‌کند.

همزمان با این تحولات، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان از تاکید دادستان بر رسیدگی سریع، بی‌چون و چرا و بدون هیچ‌گونه مسامحه با «عامل آزارِ دختربچه افغانستانی» خبر داده و در عین حال گفته است تا قبل از تکمیل تحقیقات از سوی ضابطین قضایی هر گونه اظهار‌نظر درباره این ماجرا فاقد اعتبار است. به گفته مهدی سلیمانی مرجع تشخیص کودک‌آزاری و نوع آن، پزشکی قانونی و قاضی پرونده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفته است: «تحقیقات با حفظ حرمت خانواده و همچنین خدشه‌دار نشدن روند شناسایی متهم با جدیت در حال انجام است.»

در دو سال گذشته این سومین بار است که خبر تجاوز به یک دختربچه افغانستانی در ایران در رسانه‌ها بازتاب پیدا می‌کند.

فروردین سال جاری مردی در مشهد به تجاوز و قتل ندا، یک دختربچه هفت‌ساله افغان اعتراف کرد. او جسد ندا را در کیسه زباله‌ای در شهرک رجایی‌شهر مشهد رها کرده بود.

پیش از این مورد نیز قتل یک دختر بچه افغان در سال ۱۳۹۵ خبرساز شده بود. ۲۱ فروردین آن سال، امیرحسین پورجعفر، یک پسر ایرانی ۱۷ ساله، ستایش قریشی، دختربچه افغانستانی را که در همسایگی‌شان در روستای خیرآباد ورامین زندگی می‌کرد، ربود و پس از آزار جنسی، او را به قتل رساند و سپس سعی کرد بدن او را با اسید از بین ببرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جواد

    واقعا جای تاسف داره که جامعه ایرانی اینقدر از مفاهیم انسانی دور شده