ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مشاور رهبر ایران: قصد نداریم از برجام خارج شویم

حسین دهقان، مشاور رهبر در حوزه صنایع دفاعی با تفسیر آخرین مواضع علی خامنه‌ای درباره برجام گفته «بنایی برای خروج از معاهده هسته‌ای نداریم».

حسین دهقان، مشاور رهبر ایران در حوزه صنایع دفاعی با تفسیر آخرین مواضع علی خامنه‌ای درباره برجام گفته «بنایی برای خروج از معاهده هسته‌ای نداریم».

حسین دهقان، مشاور رهبر ایران

این مقام ارشد نظامی توصیه‌های هسته‌ای و دستور اخیر آیت‌الله خامنه‌ای به سازمان انرژی اتمی را در چارچوب برجام دانست.

پنج روز پیش رهبر ایران دستور داد که سازمان انرژی اتمی به سرعت با راه‌اندازی ۱۹۰ هزار سانتریفوژ غنی‌سازی اورانیوم را از سر بگیرد. در آن سخنرانی خامنه‌ای دو بار تأکید کرد این فعالیت می‌بایست «فعلاً درچارچوب برجام» انجام شود.

رهبر ایران دوم خرداد ماه امسال نیز به دنبال خروج آمریکا از برجام، شروطی را برای باقی‌ماندن کشورش در برجام تعیین کرده بود.

به دنبال این مواضع، اکنون دهقان، وزیر دفاع در دولت نخست روحانی می‌گوید «آنچه مهم است این است که ما به عهد و قراردادهای خود با کشورهای بزرگ و همچنین تایید شورای امنیت سازمان ملل پایبند هستیم و این‌که طرف‌های مقابل آن را زیرپا بگذارند طبیعی است که ما دلیلی برای این‌که بخواهیم شرایط جدیدی را تحمل کنیم وجود ندارد».

سه روز پیش،  یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای خواهان همکاری بیشتر ایران با بازرسان آژانس شده بود. اما رضا نجفی، نماینده دائم جمهوری اسلامی در آژانس گفته تا زمانی که مسئله برجام با قدرت‌های بزرگ حل نشود ایران بیش از این با آژانس همکاری نمی‌کند.

آمریکا نسبت به غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران هشدار داده و وزیران سه کشور اروپایی از آمریکا خواسته‌اند تا شرکت‌های اروپایی که پس از توافق هسته‌ای در ایران فعالیت داشتند از مجازات معاف کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ابراهیم

    متاسفانه بیشترازاین من نمیتوانم دنبال کارشماباشم چون وقت لازمداره