ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری داعش به کابل چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت

در حالی‌که دولت افغانستان به‌شکل یک‌جانبه با طالبان اعلام آتش‌بس کرده، داعش دست به یک حمله انتحاری در مقابل ساختمان یک وزارتخانه زد که در جریان آن دست‌کم ۱۳ نفر کشته و ۳۱ نفر زخمی شدند.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) در مقابل ورودی وزارت انکشاف دهات در کابل دست به یک حمله انتحاری زد و دست‌کم ۱۳ نفر را کشته و ۳۱ نفر زخمی را زخمی کردند. این حمله زمانی صورت گرفت که کارمندان وزارت‌خانه در حال بازگشت به خانه‌های خود بودند.

حمله انتحاری داعش به کابل

داعش در سایت خود «اعماق» مسئولیت عملیات انتحاری دوشنبه ۱۱ ژوئن / ۲۱ خرداد را برعهده گرفت.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، حشمت‌الله ستانکزى، سخنگوی پلیس گفت: «یک بمب‌گذار انتحاری جلقه خود را در ورودی وزارت‌خانه منفجر کرد ... چندین تن از کارمندان وزارت‌خانه کشته و زخمی شدند.»

فریدون آژند، سخنگوی وزارت انکشاف دهات گفت ساختمان این وزارت‌خانه به دلیل ماه رمضان زودتر و حدود ساعت ۱۳ به‌وقت محلی تعطیل شد و کارمندان در مقابل ساختمان جمع شده بودند که انفجار رخ داد.

داوود نعیمی، مدیر بخش ارتباطات این وزارت‌خانه نیز این گفته‌ها را تأیید کرد.

نحیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان هم اعلام کرد که در میان قربانیان این حمله انتحاری زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند، در حالی که وحید مجروح، سخنگوی وزارت بهداشت کشته شدن کودکان را تکذیب کرد. فریدون آژند می‌گوید ساختمان این وزارت‌خانه مهد کودکی دارد که کارمندان کودکان خود را به آن می‌سپارند و ممکن است کودکان نیز در میان قربانیان باشند.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در سخنانی که پنج‌شنبه ۱۷ خرداد از تلویزیون افغانستان پخش شد، با اعلام آتش‌بس موقت با طالبان تا پایان ماه رمضان سال جاری گفت این آتش‌بس فرصتی است برای طالبان که به این حقیقت پی ببرند که با جنگ نمی‌توان عقل و دل مردم را به دست آورد.

این آتش‌بس یک‌جانبه تنها شامل حال گروه طالبان می‌شود.

گروه طالبان نیز به مناسبت عید فطر سه روز آتش‌بس اعلام کرد. این گروه شنبه ۱۹ خرداد در بیانیه‌ای از آتش‌بس در «روز اول، دوم و سوم عید» خبر داد. آتش‌بس طالبان اما تنها در درگیری با نیروهای «داخلی» است. نیروهای خارجی از این آتش‌بس مستثنا شده‌اند و طالبان گفته حمله به مواضع آن‌ها را ادامه می‌دهد. طالبان همچنین هشدار داده که در صورت حمله به مواضعش از خود دفاع خواهد کرد.

این نخستین بار پس از سال ‌۲۰۰۱ است که شورشیان تصمیم به آتش‌بس می‌گیرند. در این سال بود که زمانی که نیروهای بین‌المللی به‌رهبری آمریکا وارد افغانستان شدند.

به‌گفته مأموریت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) که از سال ۲۰۰۹ درباره قربانیان نبردها در افغانستان آمارگیری می‌کند، کابل، پایتخت افغانستان از سال ۲۰۱۷ خطرناک‌ترین مکان برای غیرنظامیان در این کشور بوده و شمار عملیات نیروهای طالبان و داعش در کابل بیشتر شده است.

مسئولیت دو عملیات تروریستی اخیر در کابل را داعش بر عهده گرفت که یکی علیه تجمع علمای دینی افغانستان بود که با صدور فتوایی حملات انتحاری را حرام اعلام کرده بودند و دیگری حمله ناکام به وزارت کشور.

در جلال آباد (شرق افغانستان) یک بمب‌گذار انتحاری روز دوشنبه گذشته خود را در مقابل اداره آموزش و پرورش منفجر کرد و باعث شد که کارمندان وحشت‌زده از پنجره های ساختمان خارج شوند.

در همین روز انفجاری در یک خانه در کابل یک کشته و سه مجروح بر جای گذاشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.