ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستور به دادستانی تهران برای بررسی ماجرای واکسن HPV

در پی بالا گرفتن بحث‌ها در ارتباط با پخش مصاحبه‌ای در برنامه مناسبتی «ماه عسل» از شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی، محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست به این موضوع ورود کند.  

در پی بالا گرفتن بحث‌ها در ارتباط با پخش مصاحبه‌ای در برنامه مناسبتی «ماه عسل» از شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی، محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست به این موضوع ورود کند.  پس از پخش برنامه ماه عسل، شایعه شده بود که این واکسن سبب ناباروری در زنان و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

دادستانی کل کشور در کنار دادستان تهران - عکس کوچک نمایی از برنامه بحث‌برانگیز «ماه عسل»

در اطلاعیه روابط عمومی دادستانی کل کشور آمده است: «در پی پخش برنامه‌ای در تاریخ ۸ خرداد امسال در یکی از شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران و طرح ادعاهایی درباره نوعی بیماری، معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور پس از انجام بررسی‌های لازم و اعمال و اعلام نظر کارشناسان و متخصصان ذی ربط درخصوص کذب بودن مطالب و ادعاهای مطرح شده در آن برنامه، گزارشی به دادستان کل کشور ارائه داده است.»

بنا بر  اطلاعیه دادستان کل کشور، اکنون دادستان عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی مامور شده «برابر با مقررات، در اسرع وقت و با توجه به آثار و تبعات ادعاهای مطرح شده در آن برنامه در جامعه، موضوع را پیگیری و تعقیب کند.»

همچنین منتظری، دادستان کل کشور  دستور داده است که مبالغ جمع‌آوری شده برای تهیه واکسن HPV که در شماره حساب اعلام شده از سوی برنامه «ماه عسل» جمع‌آوری شده نیز مورد بررسی قرار گیرد.

پیش‌تر رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران، دکتر مینو محرز گفته بود: «واکسن HPV عارضه‌ای ندارد و تزریق و مصرف این واکسن در تمام دنیا توصیه می‌شود و از دید یک متخصص عفونی ضرورت تزریق آن ثابت شده است.» همچنین دکتر ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفته بود  «در مورد مسائل علمی مربوط به واکسن HPV و عوارض آن، افراد علمی باید اظهار نظر کنند.» به گفته سخنگوی وزارت بهداشت «نه در ایران و نه در دنیا گزارشی مبنی بر خطرناک بودن و عقیم کردن توسط این واکسن وجود ندارد.»

پس از بخش این برنامه، ابتدا رسانه‌های نزدیک به ارگان‌های امنیتی همچون تسنیم و روزنامه‌های اصولگرای جوان و صبح نو به پخش این برنامه اعتراض و ادعای خطرات ناشی از عوارض این واکسن و احیای سند «۲۰۳۰» را طرح کردند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.