ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آسوشیتدپرس: ایالات متحده از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج می‌شود

پس از انزوا بر سر خشونت‌های غزه در مجمع عمومی و شورای امنیت، ایالات متحده از شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل «تعصب» آن علیه اسرائیل خارج می‌شود اما زمانیش مشخص نیست.

ایالات متحده در آستانه خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار دارد. واشنگتن نهاد اصلی ملل متحد در امور حقوق بشر را به داشتن «تعصب علیه اسرائیل» متهم کرده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از یک دیپلمات آمریکایی و یک دیپلمات غربی گزارش داده که خروج آمریکا از شورای حقوق بشر اما و اگر ندارد، بلکه قطعی است و تنها دیر و زود خواهد داشت.

هرچند وزارت خارجه ایالات متحده جمعه گفته است که هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نشده.

نیکی هیلی، فرستاده ایالات متحده در سازمان ملل سال گذشته تهدید کرد واشنگتن در صورت ادامه محکومیت اسرائیل در شورای حقوق بشر از آن خارج خواهد شد.

این تهدید اما بر روند این شورا تأثیر چندانی نگذاشت و شورای حقوق بشر جمعه ۲۳ مارس / سوم فروردین پنج قطعنامه علیه اسرائیل صادر کرد. محکومیت اسرائیل در این شورا با واکنش تند واشنگتن روبرو شد.

ایالات متحده در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل نیز بر سر اسرائیل منزوی شده است. جمعه، اول ژوئن، در نشست شورای امنیت، ایالات متحده قطعنامه کویت در محکومیت کشتار فلسطینیان به دست اسرائیل را وتو کرد. این کشور تنها رأی مخالف را داد. قطعنامه بعدی را که بیشتر به محکومیت حماس و اشاره به حق اسرائیل در دفاع از خود اختصاص داشت، خود آمریکا تهیه کرده بود و تنها خودش به آن رأی مثبت داد.

پس از آن مجمع عمومی سازمان ملل چهارشنبه قطعنامه‌ای در محکومیت «استفاده بی‌رویه اسرائیل از زور علیه غیرنظامیان فلسطینی» را در حالی تصویب کرد که پیش از آن به الحاقیه پیشنهادی واشنگتن برای محکوم‌کردن حماس رأی منفی داده بود.

خشونت‌ها در غزه پس از آن بالا گرفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده بیت‌المقدس (اورشلیم) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارت ایالات متحده در اسرائیل را به آنجا انتقال داد.

مقام‌های آمریکایی چندین بار نسبت به خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل به گفته آنها «تعصب علیه اسرائیل» هشدار داده اند. آمریکا پیش‌تر همراه با اسرائیل به دلیل مشابهی از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) خارج شده بود.

شورای حقوق بشر اکنون موظف است تا در هر جلسه‌ای که تشکیل می‌دهد، به بررسی نقض حقوق بشر در فلسطین بپردازد.

دومین نشست از سه نشست سالیانه این شورا پس‌فردا دوشنبه آغاز خواهد شد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.