ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان ــ نایب رئیس مجلس علم‌الهدی را متهم کرد

نمایندگان مجلس می‌گوید در چندهفته گذشته صدها پیامک تهدیدآمیز و حاوی توهین دریافت کرده‌اند. این نمایندگان موافقان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم هستند.

تهدید و ارعاب نمایندگان مجلس برای عدم تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم ادامه دارد. علی مطهری، نایب رئیس مجلس، امام جمعه مشهد را تلویحاً متهم کرد که در ماجرای ارسال این پیامک‌ها دست دارد.

علی مطهری ضمن انتقاد به احمد علم‌الهدی به خاطر هشدار تند او به نمایندگان مجلس درباره تصویب مقررات «گروه ویژه اقدام مالی» (FATF) نوشته:

«آقای علم الهدی شاید بتواند به کشف منشأ پیامک‌های بعضا تهدیدآمیز ارسالی از مشهد برای نمایندگان در ایام طرح لایحه مرتبط با FATF کمک کند.»

احمد علم الهدی خطبه‌هایی به مناسب عید فطر به نمایندگان هشدار داده بود که:

«حواستان جمع باشد که در تاریخ اسمتان دنبال مملکت فروشان نیاید و نگویند شما هم با تصویب FATF جزو مملکت فروشان بودید».

محمد محمودی شاه‌نشین، نماینده شهریار و از اعضای فراکسیون اصلاحطلبان (امید)، یکشنبه ۲۷ خرداد به خانه ملت، وبسایت خبری مجلس گفته «برای بنده بیش از ۲۵۰ یا ۳۰۰ پیامک دریافت کردم و پیامک‌های ارسال شده با کد مشهد بیش از سایر کدها بود.»

به گفته این نماینده مجلس ارسال این پیامک‌ها «سازماندهی» شده است و «گروه‌های همگن و هم‌سو» پشت آن قرار دارند.

مصطفی کواکبیان و پروانه مافی، از دیگر نمایندگان مجلس نیز از دریافت چند صد پیامک تهدیدآمیز و حاوی کلمات توهین‌آمیز خبر دادند.

جنجال بر سر تصویب FATF

چالش بر سر تصویب مقررات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از جمله  لایحه «اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم» در ایران همچنان ادامه دارد و شماری از محافظه‌کاران با تصویب این لایحه مخالفند.

لوایح «اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی» و «اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم» که به این مقررات مربوط می‌شود، در مجلس ایران مورد بحث است. دولت خواهان پذیرش آن‌هاست اما مخالفان دولت در حکومت ایران با آن موافق نیستند و معتقدند در صورت قبول این مقررات ایران نمی‌تواند به گروه‌های چون حماس و حزب ‌الله کمک برساند. نام ایران از سال ۸۸ در «فهرست سیاه» گروه ویژه اقدام مالی قرار داشته اما این گروه که هدف آن «مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم در جهان» است، در دو سال اخیر برخی محدودیت‌ها علیه ایران را برداشته است.

۲۰ خرداد امسال، در روزی که مجلس ایران فضایی متشنج را از سر گذراند، ۱۳۸ نماینده موافقت کردند که تا روشن شدن نتیجه مذاکرات با اروپایی‌ها -یعنی دو ماه دیگر- بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) مسکوت گذاشته شود. در این روز شماری از نمایندگان محافظه‌کار مجلس طوماری را علیه تصویب این لایحه در مجلس پهن کردند که با اعتراض علی لاریجانی، رئیس مجلس و از موافقان تصویب لایحه مواجه شد.

تا کنون مخالفان تصویب این لایحه علاوه بر جمع آوری طومار و ارسال پیامک، گردهمایی‌های اعتراضی را نیز تدارک دیده بودند، از جمله تجمع ‌طلبه‌ها و مخالفان تصویب لایحه FATF در مقابل دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی در قم.

در نهایت اما تعویق دو ماهه تصویب این لایحه نیز به اختلافات پایان نداده است و فشار بر نمایندگان مجلس همچنان ادامه دارد.

در هفته‌های گذشته علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در توئیتر اعلام کرده بود که عده‌ای که خود را بسیج دانشجویی معرفی کرده‌اند، با پیامک‌هایی نمایندگان مجلس را تهدید کرده‌اند. محمود صادقی، دیگر نماینده مجلس نیز تهدید نمایندگان را تأیید کرده بود.

اکنون علیرضا رحیمی، نماینده تهران در موضعگیری تازه در این خصوص گفته پیگیری‌ها نشان می‌دهد مبدأ پیامک‌ها مشهد است.

موافقان تصویب مقررات FATF می‌گوید عدم تصویب این لایحه می‌تواند بر فشارها روی ایران بیفزاید.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسنک

    کشور نابود شده و رفته. شما فقط یک چیز درست که هنوز داره کار میکنه نشان دهید تنها چیزهایی که در این کشور کار میکنند طناب دار است و ابزار شکنجه و سپته و بسیج

  • آقایی

    مهم می دانند که این پیامک ها کار باند علم الهدا و رییسی است. این دو نفر کشور را به نا بودی می کشاند