ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"ايران فروش نفت را به اروپا متوقف می‌کند"

<p>رستم قاسمی، وزير نفت ايران از توقف &quot;قطعی&quot; فروش نفت به شماری از کشورهای اروپايی خبر داد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، رستم قاسمی در نشست خبری شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ گفت: &quot;در مورد توقف صادرات نفت به ديگر کشورهای اروپايی هم بعداً تصميم خواهيم گرفت.&quot;</p> <p>وی نام کشورهايی را که ايران قصد دارد فروش نفت خود را به آن&zwnj;ها متوقف کند، اعلام نکرد.</p> <p>ايران می&zwnj;گويد پيش از پايان زمان&zwnj;بندی شش ماهه اتحاديه اروپا برای تحريم نفت اين کشور، فروش نفت خود را به برخی از کشورهايی اروپايی متوقف می&zwnj;کند. شماری از نمايندگان مجلس ايران نيز پيشتر گفته بودند در حال آماده کردن طرحی برای قطع فروش نفت به اروپا هستند.</p> <blockquote> <p>رستم قاسمی، وزیر نفت ایران از اتحادیه اروپا خواسته تا در تحریم خرید نفت از ایران تجدیدنظر کند</p> </blockquote> <p>اتحاديه اروپا ۲۳ ژانويه اعلام کرد از ژوئيه ۲۰۱۲ (۱۱ تير ۱۳۹۱) خريد نفت از ايران را متوقف می&zwnj;کند.</p> <p>تحریم&zwnj; صادرات نفت ایران به اروپا در واکنش به برنامه اتمی ایران برقرار شده است.</p> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود &quot;اهداف نظامی&quot; داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد می&zwnj;کند و می&zwnj;گويد برنامه اتمی&zwnj;اش اهداف &quot;صلح&zwnj;آميز&quot; دارد.</p> <p>وزیر نفت ایران در این نشست خبری از اتحادیه اروپا خواست تا در تحریم خرید نفت از ایران تجدیدنظر کند.</p> <p>با این حال وی افزود: &quot;با تحریم صادرات نفت ایران به اروپا، مردم کشورهای اروپایی باید هزینه&zwnj;های آن را پرداخت کنند و ایران هیچ&zwnj;گونه نگرانی برای فروش نفت خود ندارد.&quot;</p> <p>رستم قاسمی همچنین گفت امکان مبادله نفت ایران با کالا، با برخی از کشورهای &quot;دوست&quot; وجود دارد اما ایران تاکنون از چنین روشی استفاده نکرده است.</p> <p>قاسمی همچنین در پاسخ به سئوالی که چرا ایران در زمستان جاری صادرات نفت خود را به اروپا ایران قطع نمی&zwnj;کند، گفت: &quot;ایران نمی&zwnj;خواهد در سرمای زمستان شیرهای نفت خود را به روی اروپا ببندد، زیرا ما آمریکایی و اروپایی نیستیم و منافع انسان&zwnj;دوستانه را در دستور کار خود قرار داده&zwnj;ایم.&quot;</p> <p>به گفته وزیر نفت ایران &quot;کشورهایی که موضع خصمانه&zwnj;ای نسبت به ایران دارند قطعاً در آینده در لیست سیاه صنعت نفت کشور قرار می&zwnj;گیرند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

رستم قاسمی، وزير نفت ايران از توقف "قطعی" فروش نفت به شماری از کشورهای اروپايی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رستم قاسمی در نشست خبری شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ گفت: "در مورد توقف صادرات نفت به ديگر کشورهای اروپايی هم بعداً تصميم خواهيم گرفت."

وی نام کشورهايی را که ايران قصد دارد فروش نفت خود را به آن‌ها متوقف کند، اعلام نکرد.

ايران می‌گويد پيش از پايان زمان‌بندی شش ماهه اتحاديه اروپا برای تحريم نفت اين کشور، فروش نفت خود را به برخی از کشورهايی اروپايی متوقف می‌کند. شماری از نمايندگان مجلس ايران نيز پيشتر گفته بودند در حال آماده کردن طرحی برای قطع فروش نفت به اروپا هستند.

رستم قاسمی، وزیر نفت ایران از اتحادیه اروپا خواسته تا در تحریم خرید نفت از ایران تجدیدنظر کند

اتحاديه اروپا ۲۳ ژانويه اعلام کرد از ژوئيه ۲۰۱۲ (۱۱ تير ۱۳۹۱) خريد نفت از ايران را متوقف می‌کند.

تحریم‌ صادرات نفت ایران به اروپا در واکنش به برنامه اتمی ایران برقرار شده است.

کشورهای غربی می‌گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود "اهداف نظامی" داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد می‌کند و می‌گويد برنامه اتمی‌اش اهداف "صلح‌آميز" دارد.

وزیر نفت ایران در این نشست خبری از اتحادیه اروپا خواست تا در تحریم خرید نفت از ایران تجدیدنظر کند.

با این حال وی افزود: "با تحریم صادرات نفت ایران به اروپا، مردم کشورهای اروپایی باید هزینه‌های آن را پرداخت کنند و ایران هیچ‌گونه نگرانی برای فروش نفت خود ندارد."

رستم قاسمی همچنین گفت امکان مبادله نفت ایران با کالا، با برخی از کشورهای "دوست" وجود دارد اما ایران تاکنون از چنین روشی استفاده نکرده است.

قاسمی همچنین در پاسخ به سئوالی که چرا ایران در زمستان جاری صادرات نفت خود را به اروپا ایران قطع نمی‌کند، گفت: "ایران نمی‌خواهد در سرمای زمستان شیرهای نفت خود را به روی اروپا ببندد، زیرا ما آمریکایی و اروپایی نیستیم و منافع انسان‌دوستانه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم."

به گفته وزیر نفت ایران "کشورهایی که موضع خصمانه‌ای نسبت به ایران دارند قطعاً در آینده در لیست سیاه صنعت نفت کشور قرار می‌گیرند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    با سلام دو نفر از کاربران شرکتجو در این مورد به خصوص کمی از فراعقل و عقل پارا فراتر گداشته و به توهین های شخصی به فردی روز اورده اند. توصیه بنده به همه مان اینست که اگر با این کلمات و جملات بی وجاهت فضای اینترنت را الوده کنیم بعد از مدتی کاربران دیگر را از ان میرانیم و خودمان را تنها خواهیم یافت. درست است که زمانه در نشر نظرات خیلی دست و دلباز است اما حیای کاربران کجاست. وقتی کانون بحث را به قیافه خدادادی افراد میکشانیم به طور خوداگاه یا ناخود اگاه معتوای بحث را انقدر پایین می اوریم که دیگر کسی رغبت خواندن انهاراندارد. در این مورد بخصوص ایران توسط اتحایه اروپا تهدید به تحریم شده است. اگر ایران بنشیند و دست روی دست گذارد و هیچ حرکتی نکند شش ماه دیگر مفلوکتر از انچه که الان هست خواهد بود. سوای اینکه این فرد را میشناسیم یا نه یا دوست داریم یانه بایستی بتوانیم نظراتمان را بنویسیم البته نظراتی که فراتر از قیافه و حب و بغض های فردی است. خوش باشید

  • کاربر مهمان

    حکومت احمقها٬سیاست احمقها٬ قاتلان بر قدرت!

  • کاربر مهمان

    قیافه ی این مردک الدنگ را نگاه کنید٬ گویی همین حالا از تیمارستان روانیان فرار کرده است.

  • کاربر مهمان

    کاربر عزیز با سلام که توهین به این نادان را نا بجا میدانید.وزیر نفتی که هیچگونه تخصص و تجربه ای ندارد جز نظامی گری وخشونت آنهم در ارگانی مانند سپاه می آید وچنین تصمیمی را اعلام میکند. آنهم با آن قیافه دهشت انگیز. تصمیمی که بجز مصیبت وفلاکت نتیجه ای برای ملت ندارد. شما باشید نه تنها او را مابقی مسئولان را دیوانه تصور نمی کنید؟

  • کاربر مهمان

    <p>این حرف که قیافه ی افراد خدادای ست همان قدر احمقانه است که قیافه ی این بابا. قیافه ی این بابا از چرک و چروک و بیورزشی و بخور بخوابی و چربخواری اینگونه است٬ از ریش احمقانه اش است که اینگونه است. کجای قیافه ی این بابا خدادادی ست. اصلا حالا گیرک که خدادی باشد گیرم که اصلا خود خداست. مگر در اینکه فاشیست است حرفی است! مگر در اینکه این بابا پاسدار بوده و آدمکش است حرفی هست. مگر در اینکه اینان جمع ساقین بیت رهبریند که یکراست با امام زمان در ارتباطند حرفی هست. اگر خدا هم اینچنین ظالم است پس مرگ بر خود خود خدا. ***** فقط مانده بود که تو هم سانسورچی شوی و زمانه ای را که خودش هم سانسورچی دعوت به بیشتر کردن سانسور کنی.</p>