ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع ایران: برنامه موشکی سپاه ضامن مرزهای جغرافیایی است

فرمانده سپاه در آستانه سفر روحانی به سوئیس سقفی برای برد موشک‌های بالستیک معین کرد. اکنون یک فرمانده نظامی دیگر نسبت به جابجایی مرزهای جغرافیایی هشدار داده.

امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی در آستانه سفر حسن روحانی به سوئیس هشدار داد که برنامه موشکی سپاه پاسداران مرزهای جغرافیایی ایران را تضمین می‌کند و به همین سبب قابل مذاکره نیست.

۱۳ آبان ۹۶: در سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران، ایران موشک بالستیک «قدر» را در مقابل سفارت آمریکا در تهران مستقر کرد

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ۲ و ۳ جولای (۱۱ و ۱۲ تیر) به سوئیس و اتریش، دو کشور بی‌طرف در اروپا سفر می‌کند. یکی از شرط هایی که ایالات متحده آمریکا برای توقف تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تعیین کرده نظارت بر تأسیسات هسته‌ای و موشکی ایران است.

فاینشنال تایمز اردیبهشت سال جاری به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داده بود که اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر ضرورت تحدید برنامه موشکی ایران به توافق رسیده‌اند. بحث بر سر برد موشک‌هاست. بر اساس گزارش فاینشنال تایمز، اتحادیه اروپا می‌گوید موشک‌های سپاه نباید قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای داشته باشند، آمریکا می‌گوید برد موشک‌های سپاه از ۳۰۰ کیلومتر تجاوز نکند.  فرمانده کل سپاه پاسداران روز گذشته (۳۰ خرداد) در آستانه سفر حسن روحانی به سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا و عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که ایران قصد ندارد برد موشک‌های بالستیک خود را افزایش دهد. سرلشکر محمد علی جعفری در همایشی در تهران گفته بود موشک‌هایی که ایران با برد ۲ هزار کیلومتر در اختیار دارد، اهداف دفاعی جمهوری اسلامی را تأمین می‌‌کند. یک روز بعد از سخنرانی فرمانده سپاه، پنجشنبه ۳۱ خرداد امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی گفته است:

«دشمنان ‌توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را با محوریت قدرت موشکی هدف قرار دا‌ده‌‌اند‌ که در واقع زمینه‌سازی برای تغییر مرزهاست. قصد دارند ایران را در فرسایش ژئوپلوتیک قرار ‌دهند و مسیرهای مهم انتقال انرژی را به طور مصنوعی و با هزینه‌های خیلی زیاد و با دور زدن ایران از گوشه و کنار عبور دهند. این امر حتماً موجب امنیت در منطقه نخواهد شد.»

سرتیپ حاتمی هشدار داده که «دشمنان» در صدد ‌به هم زدن مرزهای جغرافیایی ایران‌اند.

نخستین بار ۱۹ دی ۹۵، چند ماه بعد از به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای با پنج قدرت جهانی، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برخی «محافل» در بریتانیا را متهم کرده بود که با تجزیه عراق، سوریه، یمن و لیبی قصد دارند زمینه‌ساز تجزیه ایران شوند.

حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی یکی از موضوعات اختلاف جمهوری اسلامی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، به ویژه امارات متحده عربی است. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا خواهان ارجاع پرونده این اختلاف به دادگاه لاهه شده بود. آخرین بار در سال ۹۳ وزیر خارجه امارات در مجمع عمومی سازمان ملل ادعای مالکیت امارات بر این جزایر را تکرار کرد اما نماینده ایران این ادعا را مردود دانست.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در نامه‌ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شرایطی را برای مذاکره با ایالات متحده تعیین کرده. یکی از این شرایط شناسایی حق حاکمیت جمهوری اسلامی و احترام به استقلال ایران است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    آخوندها از زمان صفویه وارد دربار شدند و شاهان برای اینکه مردم را سرگرام عزاداری وگل مالی وتوسری زدن کنند از آنها حمایت کردند. آنها با فتوی دادن علیه روسها در زمان قاجار باعث از دست دادن بخش عظیمی از کشور و عهد قراردادترکمانچای شدند. نوری نیز در حکومت مشروطه علنا با آزادیخواهان در افتاد و خواهان حکومت مشروعه شد! ولی بعدا رضا شاه بساط آنها را بهم زد ولی محمد رضا پهلوی از در مماشات درآمدوحتی کاشانی عملا در کودتا علیه مصدق و ترور دکتر فاطمی شرکت داشت . تا اینکه با پشتیبانی بی بی سی بر موج نارضایتی مردم به حکومت ولایت فقیه رسیدند که سعی دارد کشور را به سبک قرون وسطی اداره کنندو از آنطرف هزارها ملک و زمین وکارخانه وهتل را مصادره و بین خودشان تقسیم کردند وبا جنگ و اشغال سفارت و ترور و بمب موشک باعث به هدر رفتن هزارها میلیارد دلار و در عوض هزار برابر شدن قیمت دلار ظرف فقط چهل سال شدند! در حال حاضر با ایجاد امامزاده قلابی حتی در جوار پاسارگاد! حدود یک میلیون طلبه و آخوندایرانی و افغانی و افریقایی و خانوادهشان نیز تحت پوشش حقوق و بیمه و مسکن دولتی هستند!