ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکيه: حکومت سوريه مشروعيت خود را از دست داده است

<p>وزارت خارجه ترکيه با انتشار بيانيه&zwnj;ای کشتار شهر حمص سوريه را محکوم کرد و گفت: &quot;اقدام نيروهای امنيتی رسمی يک کشور در جهت گلوله باران شهری در داخل مرزهای خود، نشان می&zwnj;دهد که حکومت آن کشور مشرعيت خود را به&zwnj;طور کامل از دست داده است.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش شبکه تی&zwnj;آر&zwnj;تی ترکيه، وزارت خارجه اين کشور افزود: &quot;اين اقدام بی&zwnj;رحمانه در جهت مجازات گروهی مردم اعم از زن و کودک و پير و جوان، نشانه صريح عجر و رفتار غير قانونی حکومت سوريه است.&quot;</p> <p>وزارت خارجه ترکيه همچنين از جامعه بين&zwnj;المللی خواسته است تا در برابر اين وضعيت سکوت نکند و &quot;برای جلوگيری از خشونت و حملات به مردم سوريه، مسئوليت&zwnj;های خود را بدون فوراً انجام دهد.&quot;</p> <p>ترکيه در حالی خواهان واکنش جامعه بين&zwnj;المللی به حوادث سوريه شده، که روز شنبه چهارم فوریه (۱۵ بهمن ۱۳۹۰) شورای امنيت نتوانست قطعنامه&zwnj;ای را در محکوميت کشتار مردم سوريه تصويب کند.</p> <blockquote> <p>وزارت خارجه ترکيه از جامعه بين&zwnj;المللی خواسته است تا در برابر اين وضعيت سکوت نکند و برای جلوگيری از خشونت و حملات به مردم سوريه، مسئوليت&zwnj;های خود را بدون فوراً انجام دهد</p> </blockquote> <p>اين قطعنامه از سوی روسيه و چين وتو شد. کشورهای غربی از اقدام روسيه و چين به شدن انتقاد کرده&zwnj;اند. سوزان رايس، نماينده آمريکا در سازمان ملل، وتوی قطعنامه شورای امنيت را از روسيه و چين &quot;تهوع&zwnj;آور&quot; ناميد.</p> <p>روسيه و چين خواهان تعديل پيش&zwnj;نويس اين قطعنامه بودند. روسيه می&zwnj;گويد در اين پيش&zwnj;نويس بايد هم دولت و هم مخالفان به&zwnj;طور همزمان محکوم شوند.</p> <p>پيش&zwnj;نويس اين قطعنامه شورای امنيت مورد پشتيبانی کشورهای عضو اتحاديه عرب و قدرت&zwnj;های غربی بود اما روسيه گفته بود از قطع&zwnj;نامه&zwnj;ای که خواهان کناره&zwnj;گيری بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه از قدرت باشد؛ حمايت نمی&zwnj;کند.</p> <p>با شکست شورای امنيت در تصويب قطع&zwnj;نامه عليه سوريه، هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا گفت جامعه جهانی بايد به دنبال راه تازه&zwnj;ای از جمله تشديد تحريم&zwnj;ها عليه سوريه باشد.</p> <p>در همين حال برهان غليون، رئيس شورای ملی سوريه خواهان تشکيل يک ائتلاف بين&zwnj;المللی خارج از چارچوب شورای امنيت برای کمک به مردم سوريه شد.</p> <p>به گزارش العربيه، برهان غليون وتوی قطعنامه شورای امنيت در مورد بحران سوريه توسط روسيه و چين را &quot;مجوز قتل &quot; مردم توصيف کرد.</p> <p>به گفته وی روسيه و چين با اين کار &quot;ضربه دردناکی&quot; به راه حل مسالمت&zwnj;آميز برای حل بحران وارد کردند.</p> <p>مخالفان می&zwnj;گويند در چند روز گذشته دست&zwnj;کم ۲۰۰ نفر در شهر حمص سوريه کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>بر پايه آمار سازمان ملل در اعتراضات ۱۰ ماه گذشته سوريه ۵۴۰۰ نفر از مخالفان کشته شده&zwnj;اند. دولت سوريه نيز می&zwnj;گويد در اين مدت دو هزار نيروی امنيتی نيز کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>اعتراضات در سوريه از ماه مارس ۲۰۱۱ آغاز شد. معترضان خواهان کناره&zwnj;گيری بشار اسد از قدرت هستند.</p> <p>&nbsp;</p>

وزارت خارجه ترکيه با انتشار بيانيه‌ای کشتار شهر حمص سوريه را محکوم کرد و گفت: "اقدام نيروهای امنيتی رسمی يک کشور در جهت گلوله باران شهری در داخل مرزهای خود، نشان می‌دهد که حکومت آن کشور مشرعيت خود را به‌طور کامل از دست داده است."

به گزارش شبکه تی‌آر‌تی ترکيه، وزارت خارجه اين کشور افزود: "اين اقدام بی‌رحمانه در جهت مجازات گروهی مردم اعم از زن و کودک و پير و جوان، نشانه صريح عجر و رفتار غير قانونی حکومت سوريه است."

وزارت خارجه ترکيه همچنين از جامعه بين‌المللی خواسته است تا در برابر اين وضعيت سکوت نکند و "برای جلوگيری از خشونت و حملات به مردم سوريه، مسئوليت‌های خود را بدون فوراً انجام دهد."

ترکيه در حالی خواهان واکنش جامعه بين‌المللی به حوادث سوريه شده، که روز شنبه چهارم فوریه (۱۵ بهمن ۱۳۹۰) شورای امنيت نتوانست قطعنامه‌ای را در محکوميت کشتار مردم سوريه تصويب کند.

وزارت خارجه ترکيه از جامعه بين‌المللی خواسته است تا در برابر اين وضعيت سکوت نکند و برای جلوگيری از خشونت و حملات به مردم سوريه، مسئوليت‌های خود را بدون فوراً انجام دهد

اين قطعنامه از سوی روسيه و چين وتو شد. کشورهای غربی از اقدام روسيه و چين به شدن انتقاد کرده‌اند. سوزان رايس، نماينده آمريکا در سازمان ملل، وتوی قطعنامه شورای امنيت را از روسيه و چين "تهوع‌آور" ناميد.

روسيه و چين خواهان تعديل پيش‌نويس اين قطعنامه بودند. روسيه می‌گويد در اين پيش‌نويس بايد هم دولت و هم مخالفان به‌طور همزمان محکوم شوند.

پيش‌نويس اين قطعنامه شورای امنيت مورد پشتيبانی کشورهای عضو اتحاديه عرب و قدرت‌های غربی بود اما روسيه گفته بود از قطع‌نامه‌ای که خواهان کناره‌گيری بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه از قدرت باشد؛ حمايت نمی‌کند.

با شکست شورای امنيت در تصويب قطع‌نامه عليه سوريه، هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا گفت جامعه جهانی بايد به دنبال راه تازه‌ای از جمله تشديد تحريم‌ها عليه سوريه باشد.

در همين حال برهان غليون، رئيس شورای ملی سوريه خواهان تشکيل يک ائتلاف بين‌المللی خارج از چارچوب شورای امنيت برای کمک به مردم سوريه شد.

به گزارش العربيه، برهان غليون وتوی قطعنامه شورای امنيت در مورد بحران سوريه توسط روسيه و چين را "مجوز قتل " مردم توصيف کرد.

به گفته وی روسيه و چين با اين کار "ضربه دردناکی" به راه حل مسالمت‌آميز برای حل بحران وارد کردند.

مخالفان می‌گويند در چند روز گذشته دست‌کم ۲۰۰ نفر در شهر حمص سوريه کشته شده‌اند.

بر پايه آمار سازمان ملل در اعتراضات ۱۰ ماه گذشته سوريه ۵۴۰۰ نفر از مخالفان کشته شده‌اند. دولت سوريه نيز می‌گويد در اين مدت دو هزار نيروی امنيتی نيز کشته شده‌اند.

اعتراضات در سوريه از ماه مارس ۲۰۱۱ آغاز شد. معترضان خواهان کناره‌گيری بشار اسد از قدرت هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    http://www.irna.ir/News/30801700/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%AA%D9%88%DB%8C-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B6%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

  • کاربر مهمان

    <p>****روسیه و چین! رذالتهای این دو کشور هرگز از ذهن مردم ایران و سوریه محو نخواهد شد.</p>

  • کاربر مهمان

    سیاستمداران که سخن میگویند، قاعده اش این است که حساب شده حرف میزنند، واژه ها و جمله ها «معنا» دارند. این که میفرمایند حکومت سوريه مشروعيت خود را از دست داده است؛ این معنی را دربردارد که حکومت بعثی سوریه پیش ازین مشروعیتی داشت! مشروعیت یا درست تر بنویسم حقانیت به رای و اراده و خرسندی اکثریت ملت با رای و اظهار نظر و اعمال نظر اکثریت ملت است. این گونه اظهار نظرها در باره جمهوری اسلامی هم بفراوانی میشود. گاهی میدانند را بجای میخوانند میگذارند. برخی از مفسران بفراوانی ( بقول بچه ها ) ازاین سوتی ها دارند! تهران ـ بابک

  • کاربر مهمان

    آن هم میهن گرامی که نوشتند «روسیه و چین! رذالتهای این دو کشور هرگز از ذهن مردم ایران و سوریه محو نخواهد شد.»، درست نوشته اند، دوحکومت روس وچین هیچ آبرویی نزد آزادگان و ملتهای هوشیار ندارند. درست است که هر دولتی به منافع کشورش باید بیندیشد، ولی هرچیز حساب و اندازه ای دارد. تامین منافع با چه اندازه هزینه؟ با پشتیبانی از جاکمانی که برای حفظ خود و حکومتشان از هیچ جنایت و خیانی روگردان نیستند؟! این است کارنامه حکومتهای روس و چین! تهران ـ بابک