ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ــ از میان آن‌ها: بازاریان تهران مغازه‌ها را در اعتراض به افزایش سرسام‌آور نرخ دلار بستند

این مجموعه خبری دربرگیرنده گزارش‌های اعتراضاتی است که یکشنبه سوم تیر صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. (عکس: تجمع معلمان حق‌التدریس مقابل مجلس شورای اسلامی)

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که یکشنبه سوم تیر صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

کسبه تهران در اعتراض به نرخ دلار مغازه‌ها را بستند

یکشنبه سوم تیر اعتراضات در شهرهای مختلف ایران ادامه داشت. در تهران سرانجام افزایش نرخ ارز واکنش بازاریان و کسبه پاساژ علاء‌الدین را برانگیخت. آنها مغازه‌های خود را تعطیل کردند و در مسیر خیابان راهپیمایی کردند. در ویدئویی که از اعتراض کسبه منتشر شده، بازاریان به حضور نظامی ایران در سوریه معترض‌اند و شعار می‌دهند: سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن.

[video width="360" height="360" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/06/charsotehran3tir.mp4"][/video]

نرخ برابری دلار در بازار آزاد ایران امروز به حوالی ۹ هزار تومان رسید. هیئت دولت یک روز قبل ثبت سفارش و واردات کالاها را محدودتر کرد.

اعتراض کارگران پارس‌ میل‌لنگ تاکستان

در تاکستان کارگران پارس‌میل‌لنگ که چهار ماه دستمزد نگرفته‌اند تجمع کردند و خواستار پرداخت فوری مطالبات مزدی خود شدند. کارگران گفته‌اند که در قراردادشان بندی وجود دارد که حق اعتراض به تاخیر در پرداخت مزدها را ندارند.

نانوایان مشهد تجمع کردند

در مشهد هم نانوایان مقابل اتحادیه نانوایان رفتند. آنها خواستار افزایش نرخ نان هستند. ستاد تنظیم بازار ایران سال گذشته افزایش نرخ نان را تصویب کرد اما پس از اعتراضات دی اجرای این مصوبه متوقف شد. حالا نانوایان خواستار افزایش نرخ نان و تامین دیگر مطالبات خود هستند.

نانوایان مشهد مقابل ساختمان اتحادیه تجمع کردند.

تجمع معلمان حق‌تدریسی مقابل مجلس

معلمان حق تدریسی در تهران برای چندمین بار مقابل مجلس شورای اسلامی رفتند. خواسته آنها تعیین تکلیف و مشخص شدن وضعیت شغلی‌‌شان است. این معلمان به‌رغم چند سال همکاری در آموزش و پرورش از خدمات اجتماعی برخوردار نیستند.

تجمع معلمان حق‌التدریس مقابل مجلس شورای اسلامی

داوود محمدی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه بودجه را مسئول مطالبات معلم دانسته و گفته است: مجلس خواسته معلمان را پیگیری می‌کند.

اعتراض معلمان در ماه گذشته به بازداشت محمد حبیبی دبیر کانون صنفی فرهنگیان و تعداد دیگری از معلمان در شهرهای مختلف انجامید.

همزمان با تجمع معلمان در تهران، گروهی از معلمان در اردبیل هم مقابل ساختمان آموزش و پرورش این استان سفره خالی پهن کردند تا به وضعیت موجود اعتراض کنند.

تجمع اعضای تعاونی مسکن کارگران شرکت برق تهران

اعضای تعاونی مسکن کارگران شرکت برق تهران هم برای اعتراض به مقابل دادگاه کیفری شماره یک تهران رفتند تا بگویند:با وجود اینکه سال‌ها از موعد تحویل آپارتمان‌ها می‌گذرد اما تکلیف بیش از ۲۰ هزار نفر از کارگران و افرادی که به صورت آزاد و البته غیرقانونی آنها را خریده‌اند، مشخص نیست.

کارگران شرکت برق تهران برای پیگیری واحدهای تعاونی مسکن مقابل دادگاه کیفری تهران جمع شدند.

یکی از کارگران معترض گفته است: چندین نفر از کسانی که عضو هیات مدیره این تعاونی بوده‌اند در سال‌های گذشته به اتهام شرکت در کلاهبرداری، جعل و انتقال مال به غیر بازداشت شده‌اند. البته دو نفر از متهمان هم‌اکنون با قید وثیقه از زندان بیرون آمده‌اند. ما به این مسئله اعتراض داریم چراکه متهمان اهتمامی نسبت به تحویل آپارتمان‌ها  به خرج نداده‌اند.

اعضای تعاونی مسکن کارگران شرکت برق تهران در سال‌های گذشته تجمعات متعددی مقابل دادگاه و مجلس شورای اسلامی برگزار کردند اما تا کنون پاسخی نگرفته‌اند.

تجمع کارگران فولاد  بویراحمد

در یاسوج نیز کارگران فولاد بویراحمد مقابل ساختمان استانداری رفتند تا به چند ماه دستمزد معوق اعتراض کنند. کارگران می‌گویند که چند ماه دستمزد نگرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نقی

    وقتی که بازار شروع میکنه به اعتصاب و تبدیل میشه به یکی از پیشگامان اعتراض علیه جمهوری اعدامی یعنی کلاه ملایان خیییییییییییلی پس معرکه است.