ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس قوه قضائیه: اخلال‌گران در بازار پنبه‌ها را از گوش درآورند و بدانند که از اعدام تا ۲۰ سال حبس در انتظارشان است

در دومین روز اعتصاب بازاریان و اعتراض آن‌ها به گرانی ارز، هشدار صادق آملی لاریجانی روشن بود. او از مأموران اطلاعاتی خواست «اخلالگران» را شناسایی کنند.

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه صبح سه‌شنبه ۶ تیر در همایش سراسری قوه قضائیه در تهران بازاریان معترض را به اخلال در اقتصاد ایران متهم کرد و به آن‌ها هشدار داد که از «امروز پنبه‌ها را از گوش دربیاورند» و بدانند که از حکم اعدام تا ۲۰ سال حبس در انتظارشان است.

صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه

یک روز بعد از اعتصاب و راهپیمایی بازاریان تهران در اعتراض به سقوط ارزش ریال در برابر دلار آمریکا کسبه بازار تهران در دومین روز اعتصابات مغازه‌هایشان را در بازار و پاساژها بسته‌اند. صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه از نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی خواست که «اخلال‌‌گران» در بازار و افرادی را که با ریختن پول و جمع کردن دلار و سکه، بازار را ملتهب می‌کنند شناسایی کنند. آملی لاریجانی گفت:

«این اقدامات خیانت به مردم و خیانت به نظام است و ما به هیچ عنوان کوتاه نیامده و با این افراد برخورد می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که این کار به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور مجازات سنگینی دارد و اگر مصداق افساد فی‌الارض باشد اعدام برایشان در نظر می‌گیریم و هیچ کوتاهی هم در اجرای قانون نخواهیم داشت.»

رییس قوه قضاییه گفت نیروهای امنیتی موظف‌اند در اسرع وقت بازاریان معترض را معرفی کنند تا قوه قضاییه هم به جد با آنها برخورد کند و آن‌ها نمی‌توانند در آینده بگویند از مجازاتی که در انتظارشان است بی‌اطلاع بودند.

روز گذشته نیروهای انتظامی و لباس شخصی تلاش کردند با پرتاب گاز اشک‌آور مانع از تجمع و راهپیمایی بازاریان به طرف مجلس شورای اسلامی شوند. با این‌حال اعتراضات بازاریان ادامه پیدا کرد.  علاوه بر بی‌ثباتی ارزش ریال در برابر دلار آمریکا، بی‌ثباتی در گمرک و ترخیص نشدن کالاها هم از دلایل نارضایتی بازاریان است. شنبه ۲ تیر بر اساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای کالا که شامل بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا است ممنوع شد. یکی از دلایل اعتراضات بازاریان در تهران و در چند شهر دیگر از جمله در قشم و شیراز این اطلاعیه است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    خلخالی تو روحت ! رفتی این رو هم می بردی خب ! از سه برادر این برادر یه چیز دیگه هست ؟ هر سه برادر از آیت الله رهبر یه کاغذ گرفتند و فرمودند که در قبر بگذارند تا به جبرائیل مجوز را بدهند! فرشته جبرائیل جان کارت خیلی سخته !! از همه شفاهی می پرسی و از اینها کتبی !!!