ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آبادان، شهر نخل‌های بی‌سر

پیش از شروع جنگ ایران و عراق، آبادان دارای یکی از سرسبزترین نخلستان‌های ایران بود. در سال‌های اخیر ورود آب شور دریا به آب شیرین اروندرود موجب شوری آب رودخانه شده است و این مسئله باعث شده میلیون‌ها نخل در خطر نابودی و خشک شدن کامل قرار بگیرند. آبادان از جمله شهرهایی‌ایست که از بی‌آبی رنج می‌برد. در روزهای اخیر صدها تن از مردم آبادان در اعتراض به نبود آب آشامیدنی مقابل اداره آب و فاضلاب شهر تجمع کردند. آب لوله‌کشی شهر به سبب شوری بیش از حد قابل آشامیدن نیست و حدود یک ماه است در بسیاری از مناطق آبادان ساعت‌ها آب قطع است.

پیش از شروع جنگ ایران و عراق، آبادان دارای یکی از سرسبزترین نخلستان‌های ایران بود. نخلستان‌های این منطقه با آب شیرین رودهای کارون، بهمنشیر و اروند آبیاری می‌شدند. اصابت گلوله‌های خمپاره و بمب به نخلستان‌ها در روزهای جنگ موجب نابودی نخل‌ها شد. در سال‌های اخیر ورود آب شور دریا به آب شیرین اروندرود موجب شوری آب رودخانه شده است و این مسئله باعث شده میلیون‌ها نخل در خطر نابودی و خشک شدن کامل قرار بگیرند.

آبادان از جمله شهرهای‌ایست که از بی‌آبی رنج می‌برد. در روزهای اخیر صدها تن از مردم آبادان در اعتراض به نبود آب آشامیدنی مقابل اداره آب و فاضلاب شهر تجمع کردند. آب لوله‌کشی شهر به سبب شوری بیش از حد قابل آشامیدن نیست و حدود یک ماه است در بسیاری از مناطق آبادان ساعت‌ها آب قطع است.

[sliderpro id="581"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.