ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم قطعی پرونده پزشکی عباس کیارستمی: محرومیت سه ساله پزشک ایرانی از مسوولیت‌های فنی در مراکز درمانی

بنابر این حکم، تا سه سال برای پزشک ایرانی پرونده عباس کیارستمی عدم سوء پیشینه انتظامی صادر نمی‌شود. همچنین او نمی‌تواند در مراکز مسئولیت فنی بر عهده بگیرد و یا مؤسس مراکز درمانی باشد.

محسن خلیلی، قائم مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی ‌می‌گوید هیات عالی رأی هیات تجدید نظر را تأیید کرد.

عباس کیارستمی (۱ تیر ۱۳۱۹ تهران – ۱۴ تیر ۱۳۹۵ پاریس)

بنابر این حکم، تا سه سال برای پزشک ایرانی پرونده عباس کیارستمی عدم سوء پیشینه انتظامی صادر نمی‌شود. همچنین او نمی‌تواند در مراکز مسئولیت فنی بر عهده بگیرد و یا مؤسس مراکز درمانی باشد.

قائم مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی درباره حکم هیأت عالی گفته: «با توجه به سوء سابقه‌ای که در پرونده وی است، در صورتی که قصور دیگری انجام دهد و  پرونده تشکیل شود، باعث می‌شود در آراء بعدی، حکم‌های سنگین‌تری برای وی صادر شود».

عباس کیارستمی در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۹۴ به علت بیماری سختی در بیمارستان جم تهران بستری شد و پس از چهار مرحله عمل جراحی و سپس ترخیص از این بیمارستان، بار دیگر در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۹۵ در بیمارستان مذکور بستری شد و به‌دنبال بهبود پیدا نکردن جهت ادامه سیر درمانی به کشور فرانسه منتقل شد که در تاریخ ۱۴ تیرماه ۹۵ در پاریس درگذشت. پس از درگذشت کیارستمی، خانواده او با حمایت برخی هنرمندان از اهمال و تخلف‌های درمانی صورت گرفته در روند درمان او در ایران شکایت کردند و سرانجام پرونده‌ای در این زمینه در سازمان نظام پزشکی گشوده شد.

عباس کیارستمی برای کارگردانی فیلم «طعم گیلاس» در سال ۱۹۹۷ نخل طلای جشنواره فیلم کن را به‌دست آورد. او در فهرست ۴۰ کارگردان بزرگ معاصر سینمای دنیا که گاردین در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد، در مقام ششم قرار گرفت.

از آثار معروف کیارستمی می‌توان به فیلم‌های «خانه دوست کجاست»، «زندگی و دیگر هیچ»، «زیر درختان زیتون»، «کلوز آپ»، «باد ما را خواهد برد»، «ده»، «پنج»، «۱۰ روی ده»، «جاده‌های کیارستمی»، «شیرین» و فیلم پربازتاب «کپی برابر اصل» اشاره کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.