ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۵۰۰ هکتار از مزارع ایران با فاضلاب آبیاری می‌شود

آبیاری مزارع با فاضلاب شهری به مرز هشدار رسیده است. یک نماینده مجلس می‌گوید: سازمان محیط زیست تذکر مجلس را نادیده گرفته و اقدامی برای جلوگیری از کشاورزی با فاضلاب انجام نداده است.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید: ۱۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی ایران با فاضلاب آبیاری می‌شود. یک پزشک در تهران هم نسبت به بروز بیماری‌های عفونی به دلیل استفاده از محصولات آبیاری شده با فاضلاب هشدار داد.

بخشی از مزارع ایران با فاضلاب شهری آبیاری می‌شود. عکس- آرشیو

عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایران به خبرگزاری مهر گفت: هیچ نظارتی بر آبیاری مزارع نیست و آبیاری مزارع با فاضلاب سلامت مردم را تهدید می‌کند.

او از همه دستگاه‌های نظارتی و سازمان محیط زیست خواست که «به این مسئله ورود کنند» و «صحت و سفم موضوع را بررسی و به مردم اطلاع دهند».

به گفته پاپی « خشکسالی و کمبود منابع آب در استفاده کشاورزان از فاضلاب برای آبیاری موثر بوده است».

او گفت که در ارتباط با این موضوع به سازمان محیط زیست تذکر داده شده اما «متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است».

در پیوند با همین موضوع ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به بروز بیماری‌های عفونی به دلیل مصرف سبزیجاتی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند، هشدار داده و گفته است: در فاضلاب و آب های آلوده،وجود میکروب های مقاوم به درمان در فاضلاب و آب‌های آلوده باعث بیماری‌زایی می‌شود.

او گفته است: مصرف مداوم سبزیجات و صیفی جات آلوده باعث می‌شود که بدن به آنتی بیوتیک‌ها مقاوم شده و در نتیجه بیماری مزمن شود.

پیش از این احمد جنیدی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان هم «آبیاری مزارع با فاضلاب در ۱۱ استان» را تائید کرده بود.

به گفته او ۱۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی در سراسر ایران با فاضلاب‌های شهری آبیاری می‌شوند و سه استان البرز، آذربایجان‌غربی و تهران بیشترین سهم را در این موضوع دارند.

جنیدی پنجم تیر گفته بود که ۲۱۱ پرونده مربوط به آبیاری مزارع با فاضلاب شهری به «دستگاه قضایی ارجاع داده شده است».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سامان

    از برکات نظام مقدس و ولایت مطلق فقیه است