ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: بازداشت دیپلمات ایرانی را زیر نظر داریم 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طرح حمله احتمالی به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق را محکوم کرد و گفت آمریکا با «حملات قبلی ایران» آشنایی دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که دولت این کشور ماجرای حمله به گردهمایی مجاهدین خلق در پاریس و بازداشت یک دیپلمات ایرانی در این رابطه را پیگیری می‌کند.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود ضمن اعلام این خبر افزود آمریکا نمی‌خواهد پیش از تحقیقات پلیس فرانسه در این زمینه اظهار نظر کند.

او ضمن محکوم کردن «اعمال تروریستی» جمهوری اسلامی گفت:  «ما با حملات قبلی ایران آشنایی داریم.»

روز دوشنبه ۲ ژوئیه / ۱۱ تیر، اتریش سفیر ایران را احضار کرد تا به روشن شدن وضعیت پیش آمده حول این دیپلمات ایرانی که نام او اسدالله.الف اعلام شده، کمک کند. همزمان وزارت خارجه اتریش درخواستی مبنی بر لغو مصونیت این دیپلماتیک را تقدیم سفیر ایران کرد.

اسدالله.الف مشاور سوم سفارت ایران در وین بود که روز شنبه ۹ تیرماه در آلمان بازداشت شد. بازداشت او در ارتباط با آن‌چه طراحی حمله تروریستی به گردهمایی مجاهدین خلق عنوان می‌شود انجام شده است.

هدر نائورت گفته است که آمریکا در تحقیقات فرانسه در مورد این اقدام تروریستی کمک خواهد کرد.

شنبه ۳۰ ژوئن / ۹ تیر دادستان بلژیک اعلام کرد پلیس این کشور یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار به نام‌های امیر. س ۳۸ ساله و نسیمه. ن ۳۳ ساله که نقشه داشتند به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در فرانسه حمله کنند، دستگیر کرده است.

سایت اینترنتی سازمان مجاهدین خلق این دو نفر را  «امیر سعدونی» و «نسین نومنی» معرفی کرده و گفته است که آن‌ها «خود را هوادار مجاهدین جا زده بودند».

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در توئیتی این حادثه را به نحوی «طرحی فریبکارانه و شیطانی» خواند. بازداشت یک دیپلمات سفارت ایران در اتریش در شرایطی رخ می‌دهد که قرار بود حسن روحانی به زودی در مورد حفظ برجام با همتای اتریشی‌اش دیدار کند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز گذشته (سه‌‌شنبه) این رویداد را «سناریو»یی برای تخریب روابط ایران و اروپا «در این مقطع مهم و حساس» دانست و افراد بازداشت شده در بلژیک را «اعضای شناخته شده و عملیاتی» مجاهدین خلق نامید.

گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق با شرکت مریم رجوی، رهبر این سازمان و چند سیاستمدار غربی از جمله رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، که وکیل شخصی رئیس جمهوری آمریکا نیز هست، شنبه گذشته برگزار شد. روزنامه گاردین گزارش داد که جوانان کثیری از اروپای شرقی و پناهندگان کشورهای مختلف نیز با خرج مجاهدین و با اتوبوس به این گردهمایی برده شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.