ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحاديه اروپا خواهان دخالت هند برای بازگشت ايران به مذاکرات اتمی شد

<p>هرمن وان رومپی، رئيس شورای اروپا از هند خواست تا با استفاده از قدرت نفوذش، ايران را به بازگشت به مذاکره بر سر برنامه اتمی&zwnj;اش ترغيب کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، هرمن وان رومپی روز جمعه ۱۰ فوريه (۲۱ بهمن ۱۳۹۰) به همراه شماری از نمايندگان اتحاديه اروپا به هند سفر کرد.</p> <p>رومپی در يک نشست خبری گفت طرفدار مداخله نظامی برای حل مناقشه اتمی نيست.</p> <p>مان موهان سينگ، نخست وزير هند نيز گفته است موضوع هسته&zwnj;ای ايران بايد از طريق ديپلماسی حل و فصل شود.</p> <p>هند همزمان با افزايش تحريم&zwnj;های آمريکا و اروپا عليه ايران، به دنبال افزايش مبادلات تجاری خود با اين کشور است.</p> <blockquote> <p>مان موهان سينگ، نخست وزير هند گفته است موضوع هسته&zwnj;ای ايران بايد از طريق ديپلماسی حل و فصل شود</p> </blockquote> <p>هند که چهارمين مصرف&zwnj;کننده بزرگ نفت در جهان است، پيشتر در پاسخ به درخواست کشورهای غربی برای کاهش خريد نفت از ايران گفته بود مخالف تحريم صادرات نفت ايران است.</p> <p>اين کشور بيشترين نفت خود را از عربستان و ايران وارد می&zwnj;کند. ايران ۱۲ درصد نفت مورد نياز هند را تأمين می&zwnj;کند.</p> <p>قدرت&zwnj;های غربی تلاش می&zwnj;کنند تا کشورهای آسيايی را به تحريم&zwnj; نفت ايران تشويق کنند اما هند، چين و ژاپن تاکنون با اين درخواست موافقت نکرده&zwnj;اند.</p> <p>اتحاديه اروپا ۲۳ ژانويه ۲۰۱۲ اعلام کرد از ژوئيه ۲۰۱۲ (۱۱ تير ۱۳۹۱) به وارادت نفت از ايران پايان می&zwnj;دهد.</p> <p>اين تحريم&zwnj;ها در واکنش به برنامه اتمی ايران که به گفته قدرت&zwnj;های غربی، ابعاد نظامی دارد؛ برقرار شده است اما ايران ماهيت برنامه اتمی&zwnj;اش را صلح&zwnj;آميز معرفی می&zwnj;کند.</p> <p>کاترين اشتون، مسئول سايت خارجی اتحاديه اروپا، هدف تحريم&lrm;های جديد عليه ايران را برگرداندن اين کشور بر سر ميز مذاکرات اتمی عنوان کرده است.</p> <p>ايران در واکنش به تحريم صادرات نفتش از سوی اتحاديه اروپا گفته است: &quot;آمادگی قطع صادرات نفت به اروپا را دارد و تحريم نفت از سوی کشورهای اروپايی، ايران را متضرر نمی&zwnj;کند.&quot;</p> <p>رستم قاسمی، وزير نفت ايران نيز ۱۵ بهمن از توقف &quot;قطعی&quot; فروش نفت به شماری از کشورهای اروپايی خبر داده بود. ايران می&zwnj;گويد پيش از پايان زمان&zwnj;بندی شش ماهه اتحاديه اروپا برای تحريم نفت اين کشور، فروش نفت خود را به برخی از کشورهايی اروپايی متوقف می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p>

هرمن وان رومپی، رئيس شورای اروپا از هند خواست تا با استفاده از قدرت نفوذش، ايران را به بازگشت به مذاکره بر سر برنامه اتمی‌اش ترغيب کند.

به گزارش رويترز، هرمن وان رومپی روز جمعه ۱۰ فوريه (۲۱ بهمن ۱۳۹۰) به همراه شماری از نمايندگان اتحاديه اروپا به هند سفر کرد.

رومپی در يک نشست خبری گفت طرفدار مداخله نظامی برای حل مناقشه اتمی نيست.

مان موهان سينگ، نخست وزير هند نيز گفته است موضوع هسته‌ای ايران بايد از طريق ديپلماسی حل و فصل شود.

هند همزمان با افزايش تحريم‌های آمريکا و اروپا عليه ايران، به دنبال افزايش مبادلات تجاری خود با اين کشور است.

مان موهان سينگ، نخست وزير هند گفته است موضوع هسته‌ای ايران بايد از طريق ديپلماسی حل و فصل شود

هند که چهارمين مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است، پيشتر در پاسخ به درخواست کشورهای غربی برای کاهش خريد نفت از ايران گفته بود مخالف تحريم صادرات نفت ايران است.

اين کشور بيشترين نفت خود را از عربستان و ايران وارد می‌کند. ايران ۱۲ درصد نفت مورد نياز هند را تأمين می‌کند.

قدرت‌های غربی تلاش می‌کنند تا کشورهای آسيايی را به تحريم‌ نفت ايران تشويق کنند اما هند، چين و ژاپن تاکنون با اين درخواست موافقت نکرده‌اند.

اتحاديه اروپا ۲۳ ژانويه ۲۰۱۲ اعلام کرد از ژوئيه ۲۰۱۲ (۱۱ تير ۱۳۹۱) به وارادت نفت از ايران پايان می‌دهد.

اين تحريم‌ها در واکنش به برنامه اتمی ايران که به گفته قدرت‌های غربی، ابعاد نظامی دارد؛ برقرار شده است اما ايران ماهيت برنامه اتمی‌اش را صلح‌آميز معرفی می‌کند.

کاترين اشتون، مسئول سايت خارجی اتحاديه اروپا، هدف تحريم‎های جديد عليه ايران را برگرداندن اين کشور بر سر ميز مذاکرات اتمی عنوان کرده است.

ايران در واکنش به تحريم صادرات نفتش از سوی اتحاديه اروپا گفته است: "آمادگی قطع صادرات نفت به اروپا را دارد و تحريم نفت از سوی کشورهای اروپايی، ايران را متضرر نمی‌کند."

رستم قاسمی، وزير نفت ايران نيز ۱۵ بهمن از توقف "قطعی" فروش نفت به شماری از کشورهای اروپايی خبر داده بود. ايران می‌گويد پيش از پايان زمان‌بندی شش ماهه اتحاديه اروپا برای تحريم نفت اين کشور، فروش نفت خود را به برخی از کشورهايی اروپايی متوقف می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.